58
Fotogalerie

Suzuki Kizashi je konečně zde, v plné parádě

V Detroitu byl včera představen nový sedan Suzuki, který se skutečně bude jmenovat Kizashi. Chtělo by se říci: konečně...

Japonská automobilka nás v posledních letech pravidelně masírovala studiemi Kizashi se slibem jeho brzké produkce. Tyto koncepty byly postupně uhlazovány a blížily se stále více uvěřitelné silniční podobě, nyní je Kizashi konečně zde.

Vyráběn bude v nové japonské továrně Sagara a stane se vlajkovou lodí značky, z této pozice tak sesadí populární, ovšem pro pozici prestižního modelu nepříliš vhodné  SUV Grand Vitara. K dispozici bude s pohonem předních, nebo všech kol a má ambice pustit se do zápasu s Passatem, „šestkou“ od Mazdy i Mondeem.

Dodávat se bude zatím jen s čtyřválcem 2,4 l odvozeným z jednotky modernizované „grandky“ a šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, na přání se pak bude prodávat i s „automatem“ s plynulou změnou převodů (CVT). Do prodejů se dostane v USA již tuto zimu, další trhy by měly následovat, i když představitelé značky o termínech zatím mlčí. Ačkoli Suzuki zatím podrobnosti o svém čtyřválci tají, oznámilo, že se v brzké době můžeme těšit i na hybridní provedení. 

Kizashi 01.jpg Kizashi 02.jpg Kizashi 03.jpg
Kizashi 04.jpg Kizashi 05.jpg Kizashi 06.jpg
Kizashi 07.jpg Kizashi 08.jpg Kizashi 09.jpg

Kizashi stane na zcela nové podlahové plošině s modifikovanými vzpěrami MacPherson vpředu a víceprvkovými závěsy vzadu, jež nabídne „dynamické a radostné jízdní zážitky“. Kromě stabilizačního systému bude Kizashi standardně dodáváno s blíže neupřesněnou soustavou pro dynamickou stabilitu. Nový sedan bude dlouhý 4 650 mm, široký 1 820 mm a vysoký 1 480 mm a rozvor náprav bude činit 2 700 mm. Kizashi tak bude disponovat podobnými rozměry jako nové Audi A4.

V porovnání se studiemi je produkční verze pochopitelně o poznání méně agresivní, což je škoda, neboť se uvedené koncepty setkaly s velmi příznivým přijetím od odborné i laické veřejnosti. Interiér hodný svojí kvalitou zařazení do současné střední třídy konstruktéři opatřili dynamickými prvky včetně přístrojového štítu se dvěma hluboko zapuštěnými tubusy ve stylu Alfy Romeo.

V Evropě si Kizashi zažije svou výstavní premiéru zřejmě až v záři ve Frankfurtu, do prodeje by se mělo dostat hned záhy. Avizované hybridní provedení by pak mělo následovat příští rok.

Kizashi 10.jpg Kizashi 11.jpg Kizashi 12.jpg
Kizashi 13.jpg Kizashi 14.jpg Kizashi 15.jpg
Kizashi 16.jpg Kizashi 17.jpg Kizashi 18.jpg
Kizashi 19.jpg Kizashi 20.jpg Kizashi 21.jpg
Kizashi 22.jpg Kizashi 23.jpg Kizashi 24.jpg
Kizashi 25.jpg Kizashi 26.jpg Kizashi 27.jpg
Kizashi 28.jpg Kizashi 29.jpg Kizashi 30.jpg
Kizashi 31.jpg Kizashi 32.jpg Kizashi 33.jpg
Kizashi 34.jpg Kizashi 35.jpg Kizashi 36.jpg
Kizashi 37.jpg Kizashi 38.jpg Kizashi 39.jpg
Kizashi 40.jpg Kizashi 41.jpg Kizashi 42.jpg
Kizashi 43.jpg Kizashi 44.jpg Kizashi 45.jpg
Kizashi 46.jpg Kizashi 47.jpg Kizashi 48.jpg
Kizashi 49.jpg Kizashi 50.jpg Kizashi 51.jpg
Kizashi 52.jpg Kizashi 53.jpg Kizashi 54.jpg
Kizashi 55.jpg Kizashi 56.jpg Kizashi 57.jpg
Kizashi 58.jpg
Suzuki Kizashi

Suzuki

Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.

Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.

Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross

Doporučujeme

Články odjinud