Na co se tedy můžeme těšit? Automobilka nám napovídá siluetami svých chystaných elektroaut. Zdroj: Suzuki

Na co se tedy můžeme těšit? Automobilka nám napovídá siluetami svých chystaných elektroaut. | Zdroj: Suzuki

Na první dobrou zde vidíme Jimny se zajímavým světelným podpisem, kapesní offroad tedy bude zcela jistě jezdit na baterie. Zdroj: Suzuki

Na první dobrou zde vidíme Jimny se zajímavým světelným podpisem, kapesní offroad tedy bude zcela jistě jezdit na baterie. | Zdroj: Suzuki

ále zde máme auto, které nápadně připomíná teprve nedávno představený koncept eVX. Ten se má v sériové podobě stát prvním globálním elektromobilem značky a přenést zkušenosti Suzuki s pohonem 4x4 do moderní doby. Zdroj: Suzuki

ále zde máme auto, které nápadně připomíná teprve nedávno představený koncept eVX. Ten se má v sériové podobě stát prvním globálním elektromobilem značky a přenést zkušenosti Suzuki s pohonem 4x4 do moderní doby. | Zdroj: Suzuki

Vůz má na délku 4,3 metru a vybaven je baterií o kapacitě 60 kWh. Dle indické metodiky MIDC má ujet 550 kilometrů. Zdroj: Suzuki

Vůz má na délku 4,3 metru a vybaven je baterií o kapacitě 60 kWh. Dle indické metodiky MIDC má ujet 550 kilometrů. | Zdroj: Suzuki

Následuje crossover, který nápadně připomíná Maruti Suzuki Fronx, což je model postavený na Balenu. Zdroj: Suzuki

Následuje crossover, který nápadně připomíná Maruti Suzuki Fronx, což je model postavený na Balenu. | Zdroj: Suzuki

Ten ve své spalovací podobě zamíří z domovské Indie také do Austrálie a evidentně je u něj počítáno s elektrickou variantou. Zdroj: Suzuki

Ten ve své spalovací podobě zamíří z domovské Indie také do Austrálie a evidentně je u něj počítáno s elektrickou variantou. | Zdroj: Suzuki

Zbylé dva vozy jsou zatím neznámé – jeden se tváří jako městské miniauto á la japonská kei cars... Zdroj: Suzuki

Zbylé dva vozy jsou zatím neznámé – jeden se tváří jako městské miniauto á la japonská kei cars... | Zdroj: Suzuki

...druhé by mohlo být následující generací Vitary. Zdroj: Suzuki

...druhé by mohlo být následující generací Vitary. | Zdroj: Suzuki

Na první dobrou zde vidíme Jimny se zajímavým světelným podpisem, kapesní offroad tedy bude zcela jistě jezdit na baterie. Zdroj: Suzuki
ále zde máme auto, které nápadně připomíná teprve nedávno představený koncept eVX. Ten se má v sériové podobě stát prvním globálním elektromobilem značky a přenést zkušenosti Suzuki s pohonem 4x4 do moderní doby. Zdroj: Suzuki
Vůz má na délku 4,3 metru a vybaven je baterií o kapacitě 60 kWh. Dle indické metodiky MIDC má ujet 550 kilometrů. Zdroj: Suzuki
Následuje crossover, který nápadně připomíná Maruti Suzuki Fronx, což je model postavený na Balenu. Zdroj: Suzuki
8
Fotogalerie

Suzuki odhalilo plány do roku 2030. V Evropě nasadí pět elektroaut, včetně kapesního off-roadu Jimny

Japonská automobilka představila svou strategii růstu pro hlavní trhy. Elektrické modely si pro starý kontinent půjčí i v Indii.

V právě zveřejněné prezentaci Suzuki ohlásilo, jakým způsobem přistoupí k následujícím sedmi rokům na svých klíčových trzích. Těmi jsou Japonsko, Indie a Evropa, v omezené míře se pak chce angažovat i v Africe. Ideálním koncovým stavem v dlouhodobém horizontu je pro automobilku přispění k uhlíkové neutralitě, které bude z její strany realizováno skrze bateriové vozy a alternativní paliva pro spalovací motory.

Pro rok 2030 Suzuki počítá s šesti nabízenými elektromobily na svém domácím trhu, kde mají tvořit 20 procent nabídky, stejný počet je plánován i v Indii, kde ale zabere jen 15 procent. Evropa má mít za sedm let k dispozici pět bateriových vozů, které ale mají představovat 80 procent – zbylých dvacet připadne na hybridy.

Na co se tedy můžeme těšit? Automobilka nám napovídá siluetami svých chystaných elektroaut. Na první dobrou zde vidíme Jimny se zajímavým světelným podpisem, kapesní off-road tedy bude zcela jistě jezdit na baterie. Dále zde máme auto, které nápadně připomíná teprve nedávno představený koncept eVX. Ten se má v sériové podobě stát prvním globálním elektromobilem značky a přenést zkušenosti Suzuki s pohonem 4x4 do moderní doby. Vůz má na délku 4,3 metru a vybaven je baterií o kapacitě 60 kWh. Dle indické metodiky MIDC má ujet 550 kilometrů.

Následuje crossover, který nápadně připomíná Maruti Suzuki Fronx, což je model postavený na Balenu. Ten ve své spalovací podobě zamíří z domovské Indie také do Austrálie a evidentně je u něj počítáno s elektrickou variantou. Zbylé dva vozy jsou zatím neznámé – jeden se tváří jako městské miniauto á la japonská kei cars, druhé by mohlo být následující generací Vitary. První elektromobil má být v Evropě nasazen ve fiskálním roce 2024.

Suzuki

Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.

Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.

Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross

Doporučujeme

Články odjinud