Ford už dříve oznámil zájem o vstup na trh elektrických pick-upů a rovněž oficiálně potvrdil vývoj  čistě elektrického modelu F-150 .  Zdroj: Ford

Ford už dříve oznámil zájem o vstup na trh elektrických pick-upů a rovněž oficiálně potvrdil vývoj čistě elektrického modelu F-150.  | Zdroj: Ford

Sázka na nejpopulárnější pick-up v USA je zcela pochopitelná a kromě spalovacího motoru a hybridního ústrojí chce tedy Ford zákazníkům nabídnout i elektrický pohon. Zdroj: Ford

Sázka na nejpopulárnější pick-up v USA je zcela pochopitelná a kromě spalovacího motoru a hybridního ústrojí chce tedy Ford zákazníkům nabídnout i elektrický pohon. | Zdroj: Ford

Venku už je přitom prototyp elektrického F-150, jehož schopnosti nyní Ford ukazuje v krátké upoutávce. Zdroj: Ford

Venku už je přitom prototyp elektrického F-150, jehož schopnosti nyní Ford ukazuje v krátké upoutávce. | Zdroj: Ford

Už jsme viděli, jak elektromobily tahají dopravní letadla (naposledy  třeba u Mini ), americká automobilka však nyní předvádí svého elektrického pracanta jako zaměstnance železnice. Zdroj: Ford

Už jsme viděli, jak elektromobily tahají dopravní letadla (naposledy třeba u Mini), americká automobilka však nyní předvádí svého elektrického pracanta jako zaměstnance železnice. | Zdroj: Ford

Že bude elektrický Ford F-150 slušným tahounem, který se nezalekne žádného přívěsu, tak demonstruje utáhnutím deseti železničních vagónů – příhodně naložených celkem 42 kusy dalších Fordů F-150. Zdroj: Ford

Že bude elektrický Ford F-150 slušným tahounem, který se nezalekne žádného přívěsu, tak demonstruje utáhnutím deseti železničních vagónů – příhodně naložených celkem 42 kusy dalších Fordů F-150. | Zdroj: Ford

Ve výsledku bylo tedy za pick-up zapřaženo břemeno o celkové hmotnosti přes 453 tun. A elektromobil neměl s tímto zatížením samozřejmě žádný problém. Zdroj: Ford

Ve výsledku bylo tedy za pick-up zapřaženo břemeno o celkové hmotnosti přes 453 tun. A elektromobil neměl s tímto zatížením samozřejmě žádný problém. | Zdroj: Ford

Na technické specifikace elektrického F-150 je zatím brzo. Ford však ujišťuje, že elektrická i hybridní varianta nabídne zákazníkům „stejnou odolnost, schopnosti a inovativní přístup, jaké se od modelu F-150 očekávají“. Zdroj: Ford

Na technické specifikace elektrického F-150 je zatím brzo. Ford však ujišťuje, že elektrická i hybridní varianta nabídne zákazníkům „stejnou odolnost, schopnosti a inovativní přístup, jaké se od modelu F-150 očekávají“. | Zdroj: Ford

Datum premiéry také ještě neznáme, pravděpodobně ale přijede elektrický pick-up jako novinka modelového roku 2020. Zdroj: Ford

Datum premiéry také ještě neznáme, pravděpodobně ale přijede elektrický pick-up jako novinka modelového roku 2020. | Zdroj: Ford

Sázka na nejpopulárnější pick-up v USA je zcela pochopitelná a kromě spalovacího motoru a hybridního ústrojí chce tedy Ford zákazníkům nabídnout i elektrický pohon. Zdroj: Ford
Venku už je přitom prototyp elektrického F-150, jehož schopnosti nyní Ford ukazuje v krátké upoutávce. Zdroj: Ford
Už jsme viděli, jak elektromobily tahají dopravní letadla (naposledy  třeba u Mini ), americká automobilka však nyní předvádí svého elektrického pracanta jako zaměstnance železnice. Zdroj: Ford
Že bude elektrický Ford F-150 slušným tahounem, který se nezalekne žádného přívěsu, tak demonstruje utáhnutím deseti železničních vagónů – příhodně naložených celkem 42 kusy dalších Fordů F-150. Zdroj: Ford
8
Fotogalerie

Elektrický Ford F-150 poprvé v akci. Pracant se nebojí ani vagónů o hmotnosti 453 tun

O plně elektrickém Fordu F-150 se mluvilo již dříve. Nyní už automobilka ukazuje schopnosti prototypu v akci.

Ford už dříve oznámil zájem o vstup na trh elektrických pick-upů a rovněž oficiálně potvrdil vývoj čistě elektrického modelu F-150. Sázka na nejpopulárnější pick-up v USA je zcela pochopitelná a kromě spalovacího motoru a hybridního ústrojí chce tedy Ford zákazníkům nabídnout i elektrický pohon.

Venku už je přitom prototyp elektrického F-150, jehož schopnosti nyní Ford ukazuje v krátké upoutávce. Už jsme viděli, jak elektromobily tahají dopravní letadla (naposledy třeba u Mini), americká automobilka však nyní předvádí svého elektrického pracanta jako zaměstnance železnice.

Že bude elektrický Ford F-150 slušným tahounem, který se nezalekne žádného přívěsu, tak demonstruje utáhnutím deseti železničních vagónů – příhodně naložených celkem 42 kusy dalších Fordů F-150. Ve výsledku bylo tedy za pick-up zapřaženo břemeno o celkové hmotnosti přes 453 tun. A elektromobil neměl s tímto zatížením samozřejmě žádný problém.

Na technické specifikace elektrického F-150 je zatím brzo. Ford však ujišťuje, že elektrická i hybridní varianta nabídne zákazníkům „stejnou odolnost, schopnosti a inovativní přístup, jaké se od modelu F-150 očekávají“. Datum premiéry také ještě neznáme, pravděpodobně ale přijede elektrický pick-up jako novinka modelového roku 2020.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud