19
Fotogalerie

BMW 116i: připravujeme test ojetiny, která vypadá docela rychle...

Po jisté odmlce jsme si opět proklepli jednu ojetinku. A už teď víme, jak se bude její test jmenovat: beránek v rouše vlčím…

Některá auta na to na první pohled vůbec nevypadají, ale umí být pekelně rychlá, ale pak jsou také vozy, od nichž byste podle jejich zevnějšku čekali více.

A do té druhé skupiny patří ojetina, kterou jsme nedávno vyzkoušeli. Šlo model, jenž byl v době svého zrodu, tedy v roce 2006, vůbec nejlevnějším automobilem značky BMW, který se tehdy dal koupit. Řeč je o kompaktním pětidveřovém hatchbacku BMW 116i (E87) vyráběném v letech 2004 až 2011, který v daném segmentu vyniká (stejně jako jeho nástupce) klasickým uspořádáním pohonné soustavy. Jak je vidět i z přiložených snímků, motor je umístěn podélně za přední nápravou a pohání kola zadní nápravy.

IMG_0967.JPGIMG_0969.JPGIMG_0980.JPG
IMG_0845.JPGIMG_0866.JPGIMG_0851.JPG
Testované BMW 116i z roku 2006 bylo vybaveno spoustou příplatkových prvků

Námi zkoušený vůz byl vyroben v roce 2006 a v době testu měl najeto přibližně 131 000 km. Jako nový byl zakoupen v České republice a opatřen je řádně vedenou servisní knížkou. Jeho stav jsme i při podrobné technické prohlídce na zvedáku hodnotili jako velmi dobrý. Neshledali jsme žádné známky výraznějšího opotřebení ani vážnější havárie, pouze okolí obou zadních blatníků bylo z neznámého důvodu lakováno.

BMW 116i překvapilo (s ohledem na nejlevnější motor) širokou škálou příplatkové výbavy. Na první pohled si všimneme optického M paketu se specifickými nárazníky, vpředu s náběhy vzduchu k brzdám, vzadu s náznakovým difuzorem, a sedmnáctipalcových litých ráfků. Dojem exkluzivity podporuje také instalace xenonových světlometů s typickými zdvojenými obroučkami parkovacích světlel v podobě „andělských očí“.

IMG_0888.JPGIMG_0881.JPGIMG_0853.JPG
Prostor pro posádku svým objemem odpovídá poslání a koncepci vozu...

Interiér byl čalouněn kombinací látky a nepříliš hodnotně působící kůže. Z programu BMW M pocházely tříramenný multifunkční volant s malým průměrem a tlustým věncem, madlo řadicí páky, ale především prvotřídní sportovní sedadla s všestrannou, vesměs manuální regulací. Nastavit u nich lze nejen sklon sedáku, ale také jeho délku, elektricky lze regulovat šířku bočních opor opěradla a přizpůsobit ji proporcím konkrétní postavy.

IMG_0988.JPGIMG_0992.JPGIMG_0994.JPG
Neobjevili jsme známky vážnější havárie ani výraznější vůle na ramenech

Ve výbavě nechyběla samočinná dvouzónová klimatizace, rádio BMW Business s přehrávačem CD ani startování tlačítkem (ovšem až po vložení transpondéru, čili prakticky k ničemu). Na předních sedadlech je místa tak akorát, vzadu je pak třeba uskromnit se, zvláště na šířku je to tam maximálně pro dva dospělé.

IMG_0900.JPGIMG_0938.JPGIMG_0905.JPGIMG_0906.JPGIMG_0911.JPGIMG_0932.JPG
Interiér byl celkem dobře vybaven

Motor naskakoval bez obtíží, ovšem za studena měl zprvu tendenci vynechávat a cukat. Po několika desítkách metrů se ale už choval kultivovaně. Jeho zvuk nezapře malý objem, nicméně ve vyšších otáčkách působí celkem dravě. Jízdní vlastnosti byly precizní, řízení přímé a řazení šestistupňové převodovky přesné. Celý podvozek včetně brzdové soustavy je s ohledem na motor s výkonem pouhých 115 koní (85 kW) velkoryse předimenzován.

Předběžný závěr: auto pěkné, zachovalé a dobře vybavené, ovšem žalostně pomalé. Cena 199 999 Kč včetně DPH je o něco vyšší, než bychom čekali, na druhou stranu BMW 116i s takto dlouhým seznamem příplatkové výbavy v inzertních rubrikách jen tak nenajdete…

 

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud