Také automobilka Peugeot docenila strmě rostoucí význam autosalonu v čínském Šanghaji a připravila pro něj zcela nový koncept.
Jde o prototyp crossoveru, který byl kompletně navržen a postaven v čínských dílnách Peugeot Style Studios, a podle svých tvůrců v sobě pojí elementy SUV a sedanu. Aby bylo sepětí prototypu s místním trhem ještě patrnější, skrývá v sobě označení studie SXC zkratku Shanghai Cross Concept, což má za úkol také ukázat, že vznikla podle chutí a požadavků tamních zákazníků. Tento elegantní a uhlazený crossover je pořádným kusem auta, je totiž dlouhý 4 870, široký 2 035 a vysoký 1 610 mm, což je prakticky totéž co třeba u BMW X6. Na první pohled si všimneme několika dílčích prvků známých již z jiných, nedávno uvedených konceptů Peugeotu jako SR1, EX1 nebo HR1.
Příď se vyznačuje novou „plovoucí“ maskou Peugeotu a extrémně úzkými pásy svítilen složenými z LED. Dojem dravce mají budit dva mohutné vstupy vzduchu k chladičům v nárazníku i bohatě tvarovaná kapota. Několik dominantních prvků včetně masky chladiče a střešních ližin je opatřeno povrchem z leštěného hliníku. Podle Peugeotu má tento materiál přispívat k exkluzivitě vzezření tohoto prototypu. Profil karoserie aplikuje módní křivky ve stylu kupé včetně směrem vzad sestupující střechy a tenkých pásů bočního zasklení. Zadní pár dveří se otevírá proti směru jízdy, svérázně působí i plastické pojetí zadní výklopné stěny.
Nad prostorem pro posádku se čtyřmi samostatnými sedadly se rozprostírá prosklená střecha. Místo konvenčních páček a spínačů najdeme soustavu dotykových displejů, vzhled některých ovladačů včetně voliče převodovky přebírá inspiraci z kokpitů stíhacích letounů. Pod svojí působivou slupkou studie Peugeot SXC ukrývá pohonnou jednotku HYbrid4, která kombinuje spalovacím motorem hnaná přední kola se zadními koly doplněnými kompaktními elektromotory. Zatímco například sériový Peugeot 3008 HYbrid4 disponuje dieselem, pod přední kapotou prototypu SXC (na naftu se v Číně zatím jaksi nehraje…) najdeme zážehový čtyřválec s objemem 1,6 l, který díky přeplňování turbodmychadlem dosahuje výkonu 218 koní (160 kW).
Elektromotory v zadních kolech přidávají celkem dalších 95 koní (70 kW), přesto má průměrná spotřeba benzínu dosáhnout relativně velmi slušné hodnoty 5,8 l/100 km při emisích CO2 o hmotnosti 143 g/km. Studie Peugeot SXC je údajně schopna krátkodobého provozu na čistě elektrický pohon, nicméně koncern PSA zatím neuvedl, za jakých podmínek a jak dlouho.