Konverze  klasických automobilů  na elektrický pohon je něco, co zarytí fandové sice neradi slyší, ale automobilky a specializované firmy přikládají této možnosti i tak nemalou váhu. Spíše než na staromilce však míří na mladé lidi, kteří jsou otevření novým věcem a rádi jezdí v retro stylu.

Konverze klasických automobilů na elektrický pohon je něco, co zarytí fandové sice neradi slyší, ale automobilky a specializované firmy přikládají této možnosti i tak nemalou váhu. Spíše než na staromilce však míří na mladé lidi, kteří jsou otevření novým věcem a rádi jezdí v retro stylu.

Podobná myšlenka dala popud ke vzniku i tohoto konceptu, který vychází z Volkswagenu T1 Samba Bus z roku 1966. Konkrétně tento vůz strávil většinu svého času v Kalifornii. Zažil tak válku ve Vietnamu, Apollo 13, největší hity skupiny Beatles, prezidenta Richarda Nixona a vzestup kapely Ramones.

Podobná myšlenka dala popud ke vzniku i tohoto konceptu, který vychází z Volkswagenu T1 Samba Bus z roku 1966. Konkrétně tento vůz strávil většinu svého času v Kalifornii. Zažil tak válku ve Vietnamu, Apollo 13, největší hity skupiny Beatles, prezidenta Richarda Nixona a vzestup kapely Ramones.

Divize užitkových vozů Volkswagen tento vůz vzala, z jeho útrob vyndala čtyřválcový motor boxer a nahradila jej elektrickým ústrojím. Výkon vozu se tak zvedl z 44 na 83 koní a má nyní i 212 N.m točivého momentu.

Divize užitkových vozů Volkswagen tento vůz vzala, z jeho útrob vyndala čtyřválcový motor boxer a nahradila jej elektrickým ústrojím. Výkon vozu se tak zvedl z 44 na 83 koní a má nyní i 212 N.m točivého momentu.

Maximální rychlost se posunula ze stovky na elektricky limitovaných 130 km/h. Motor a jednostupňová převodovka jsou umístěny vzadu a stejně jako u výchozího vozu pohánějí kola zadní nápravy.

Maximální rychlost se posunula ze stovky na elektricky limitovaných 130 km/h. Motor a jednostupňová převodovka jsou umístěny vzadu a stejně jako u výchozího vozu pohánějí kola zadní nápravy.

45Kwh baterie umístěná v podlaze vozu vystačí na jedno nabití k ujetí 200 kilometrů. Konektor napájení se připojuje do prostoru pod výklopnou zadní registrační značkou a umožňuje i rychlé nabíjení, které vozu doplní 80 % šťávy za 40 minut.

45Kwh baterie umístěná v podlaze vozu vystačí na jedno nabití k ujetí 200 kilometrů. Konektor napájení se připojuje do prostoru pod výklopnou zadní registrační značkou a umožňuje i rychlé nabíjení, které vozu doplní 80 % šťávy za 40 minut.

Nové šasi, baterie v podlaze a přepracovaný podvozek pak udělaly z vozu mnohem bezpečnější a lépe ovladatelnou verzi sebe sama.

Nové šasi, baterie v podlaze a přepracovaný podvozek pak udělaly z vozu mnohem bezpečnější a lépe ovladatelnou verzi sebe sama.

V kabině přitom došlo jen k minimálním změnám. Nově je tu například displej umístěný do rychloměru, který ukazuje stav baterie. Retro vypadající rádio pak umí propojit vaše chytrá zařízení přes Bluetooth a sloužit tak i jako HiFi systém.

V kabině přitom došlo jen k minimálním změnám. Nově je tu například displej umístěný do rychloměru, který ukazuje stav baterie. Retro vypadající rádio pak umí propojit vaše chytrá zařízení přes Bluetooth a sloužit tak i jako HiFi systém.

Vedle bezdrátového připojení lze hudbu reprodukovat i přes USB disk, nebo poslouchat digitální rozhlasové vysílání.

Vedle bezdrátového připojení lze hudbu reprodukovat i přes USB disk, nebo poslouchat digitální rozhlasové vysílání.

Dotek moderní ruky se samozřejmě odrazil i do exteriéru. Přední světlomety jsou nově diodová, stejně jako zadní směrovky. Novinka pojmenovaná jednoduše e-Bulli, vznikla jako koncept.

Dotek moderní ruky se samozřejmě odrazil i do exteriéru. Přední světlomety jsou nově diodová, stejně jako zadní směrovky. Novinka pojmenovaná jednoduše e-Bulli, vznikla jako koncept.

Pokud vás ale vůz uhranul, pořídit si jej můžete. Buď vám Volkswagenu zařídí přestavbu vašeho minibusu, nebo si můžete u společnosti e-Classics koupit nový. Stojí 64.900 eur, tedy v přepočtu 1.750.000 Kč.

Pokud vás ale vůz uhranul, pořídit si jej můžete. Buď vám Volkswagenu zařídí přestavbu vašeho minibusu, nebo si můžete u společnosti e-Classics koupit nový. Stojí 64.900 eur, tedy v přepočtu 1.750.000 Kč.

Podobná myšlenka dala popud ke vzniku i tohoto konceptu, který vychází z Volkswagenu T1 Samba Bus z roku 1966. Konkrétně tento vůz strávil většinu svého času v Kalifornii. Zažil tak válku ve Vietnamu, Apollo 13, největší hity skupiny Beatles, prezidenta Richarda Nixona a vzestup kapely Ramones.
Divize užitkových vozů Volkswagen tento vůz vzala, z jeho útrob vyndala čtyřválcový motor boxer a nahradila jej elektrickým ústrojím. Výkon vozu se tak zvedl z 44 na 83 koní a má nyní i 212 N.m točivého momentu.
Maximální rychlost se posunula ze stovky na elektricky limitovaných 130 km/h. Motor a jednostupňová převodovka jsou umístěny vzadu a stejně jako u výchozího vozu pohánějí kola zadní nápravy.
45Kwh baterie umístěná v podlaze vozu vystačí na jedno nabití k ujetí 200 kilometrů. Konektor napájení se připojuje do prostoru pod výklopnou zadní registrační značkou a umožňuje i rychlé nabíjení, které vozu doplní 80 % šťávy za 40 minut.
12
Fotogalerie

Když veterán na elektřinu, tak tento! VW e-Bulli vám ale snadno vysaje peněženku

Když už někdo udělá veterána na elektřinu, měl by vypadat nějak takto. Jenom s tou cenou je to trochu přehnané.

Konverze klasických automobilů na elektrický pohon je něco, co zarytí fandové sice neradi slyší, ale i automobilky a specializované firmy přikládají této možnosti nemalou váhu. Spíše než na staromilce však cílí na mladé lidi, kteří jsou otevřeni novým věcem a rádi jezdí v retro stylu.

Podobná myšlenka dala popud ke vzniku konceptu, který vychází z Volkswagenu T1 Samba Bus z roku 1966. Konkrétně tento vůz strávil většinu svého času v Kalifornii. Zažil tak válku ve Vietnamu, Apollo 13, největší hity skupiny Beatles, prezidenta Richarda Nixona a vzestup kapely Ramones.

Divize užitkových vozů Volkswagen tento vůz vzala, z jeho útrob vyndala čtyřválcový motor boxer a nahradila jej elektrickým ústrojím. Výkon vozu se tak zvedl z 44 na 83 koní a má nyní i 212 N.m točivého momentu. Maximální rychlost se posunula ze stovky na elektricky limitovaných 130 km/h. Motor a jednostupňová převodovka jsou umístěny vzadu a stejně jako u výchozího vozu pohánějí kola zadní nápravy.

45kHh baterie umístěná v podlaze vozu vystačí na jedno nabití k ujetí 200 kilometrů. Konektor napájení se připojuje do prostoru pod výklopnou zadní registrační značkou a umožňuje i rychlé nabíjení, které vozu doplní 80 % šťávy za 40 minut. Nové šasi, baterie v podlaze a přepracovaný podvozek pak udělaly z vozu mnohem bezpečnější a lépe ovladatelnou verzi sebe sama.

V kabině přitom došlo jen k minimálním změnám. Nově je tu například displej umístěný do rychloměru, který ukazuje stav baterie. Retro rádio pak umí propojit vaše chytrá zařízení přes bluetooth a sloužit tak i jako HiFi systém. Vedle bezdrátového připojení lze hudbu reprodukovat i přes USB disk, nebo poslouchat digitální rozhlasové vysílání.

Dotek moderní ruky se samozřejmě odrazil i do exteriéru. Přední světlomety jsou nově diodové, stejně jako zadní směrovky. Novinka, pojmenovaná jednoduše e-Bulli, vznikla jako koncept. Pokud vás ale uhranula, pořídit si ji můžete. Buď vám Volkswagen zařídí přestavbu vašeho minibusu, nebo si můžete u společnosti e-Classics koupit nový. Stojí 64.900 eur, tedy v přepočtu 1.750.000 Kč.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud