Studii charakterizují mohutné proporce, relativně dlouhá karoserie je posazena na opticky širokém pontonu. Škoda přiveze do Švýcarska také Fabii Combi ScoutLine a Octavii RS 4x4.
Nedlouho po prvních skicách zveřejňuje Škoda Auto také první oficiální snímky studie Škoda Vision S, která bude nejvýznamnější premiérou české značky na blížícím se autosalonu v Ženevě. Vision S naznačuje podobu připravovaného sedmimístného SUV, které ponese název Škoda Kodiaq.
První oficiální obrázky studie Škoda Vision S, která bude mít světovou premiéru na autosalonu v Ženevě
Automobilka uvádí, že „VisionS následuje nový designový jazyk značky, převedený do segmentu SUV: Design je viditelně ovlivněn českým kubismem a tradičním českým uměním výroby křišťálového skla.“
Podobu studie Vision S naznačila Škoda už před několika dny třemi skicami
Není na místě očekávat, že sériová Škoda Kodiaq bude vypadat naprosto stejně jako Vision S. Vztah mezi konceptem a produkční realitou bude ale patrně bližší než v případě Superbu a jeho koncepčního předobrazu Vision C.
Studii charakterizují mohutné proporce, relativně dlouhá karoserie je posazena na opticky širokém pontonu. Jeho šířku ještě zdůrazňují výrazné horizontální linie na přídi i zádi, stejně jako tvarování masky a světlometů.
Zajímavým detailem je dvojice výrazných oválných koncovek výfuku ve stylu Audi RS. Sériové modely značky Škoda s výjimkou Octavie RS totiž koncovky viditelné nemají a šéfdesignér Jozef Kabaň se v minulosti nechal slyšet, že tento stylistický prvek není v souladu s rodinným a praktickým zaměřením značky Škoda. za povšimnutí stojí také kryt víčka nádrže na levé straně.
Plug-in hybrid s doslova neuvěřitelnou spotřebou
Škodu Vision S pohání podle automobilky hybridní agregát. Přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI (115 kW, 250 Nm) doplňuje dvojice elektromotorů. Vpředu u dvouspojkové převodovky DSG je elektrický motor o výkonu 40 kW a točivém momentu 220 Nm, zadní nápravu v případě potřeby roztáčí elektromotor s parametry 85 kW/260 Nm. Kombinovaný výkon soustavy činí 165 kW (225 koní).
Li-ion akumulátory konceptu lze dobíjet nejen při jízdě, ale také ze zásuvky, Vision S je totiž tzv. plug-in hybrid. Kapacita 12,4 kW má podle Škody postačovat k ujetí až 50 km v čistě elektrickém režimu.
Škoda přiveze do Švýcarska také Fabii Combi ScoutLine a Octavii RS 4x4
Škoda uvádí zrychlení 0-100 km/h za 7,4 s a nejvyšší rychlost 200 km/h. Udávaná kombinovaná spotřeba 1,9 l/100 km a emise CO2 45 g/km však vypovídají spíše o nedostatcích měřicího cyklu než o skutečné úspornosti auta. Plug-in hybridy totiž mohou nastupovat k měření s plně nabitými bateriemi… Tohoto tématu jsme se dotkli mimo jiné v našem testu superúsporného Volkswagenu XL1:
Koncept Škoda Vision S dostal interiér se šesti sedadly uspořádanými po dvou ve třech řadách, produkční Kodiaq by však měl mít běžnější sedmimístné uspořádání 2-3-2. Fotografie prostoru pro cestující automobilka zatím nezveřejnila.