Studie Škoda Vision S je předobrazem sériového SUV pojmenovaného Kodiaq. Světová premiéra Škody Vision S se odehraje začátkem března na autosalonu v Ženevě.

Studie Škoda Vision S je předobrazem sériového SUV pojmenovaného Kodiaq. Světová premiéra Škody Vision S se odehraje začátkem března na autosalonu v Ženevě.

Škodu Vision S pohání podle automobilky hybridní agregát. Přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI (115 kW, 250 Nm) doplňuje dvojice elektromotorů.

Škodu Vision S pohání podle automobilky hybridní agregát. Přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI (115 kW, 250 Nm) doplňuje dvojice elektromotorů.

Škoda naznačila podobu nové studie už před několika dny trojicí prvních skic.

Škoda naznačila podobu nové studie už před několika dny trojicí prvních skic.

Li-ion akumulátory konceptu lze dobíjet nejen při jízdě, ale také ze zásuvky, Vision S je totiž tzv. plug-in hybrid. Kapacita 12,4 kW má podle Škody postačovat k ujetí až 50 km v čistě elektrickém režimu.

Li-ion akumulátory konceptu lze dobíjet nejen při jízdě, ale také ze zásuvky, Vision S je totiž tzv. plug-in hybrid. Kapacita 12,4 kW má podle Škody postačovat k ujetí až 50 km v čistě elektrickém režimu.

Základem sériového modelu se stane Volkswagen Tiguan v prodloužené verzi, určený pro severoamerický trh.

Základem sériového modelu se stane Volkswagen Tiguan v prodloužené verzi, určený pro severoamerický trh.

Výstavní premiéru budou mít v Ženevě také dvě produkční novinky: Fabia Combi ScoutLine…

Výstavní premiéru budou mít v Ženevě také dvě produkční novinky: Fabia Combi ScoutLine…

…a Octavia RS 4x4.

…a Octavia RS 4x4.

Škodu Vision S pohání podle automobilky hybridní agregát. Přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI (115 kW, 250 Nm) doplňuje dvojice elektromotorů.
Škoda naznačila podobu nové studie už před několika dny trojicí prvních skic.
Li-ion akumulátory konceptu lze dobíjet nejen při jízdě, ale také ze zásuvky, Vision S je totiž tzv. plug-in hybrid. Kapacita 12,4 kW má podle Škody postačovat k ujetí až 50 km v čistě elektrickém režimu.
Základem sériového modelu se stane Volkswagen Tiguan v prodloužené verzi, určený pro severoamerický trh.
7
Fotogalerie

Škoda Vision S odhalena. Hybridní SUV naznačuje podobu Kodiaqu

Studii charakterizují mohutné proporce, relativně dlouhá karoserie je posazena na opticky širokém pontonu. Škoda přiveze do Švýcarska také Fabii Combi ScoutLine a Octavii RS 4x4.

Nedlouho po prvních skicách zveřejňuje Škoda Auto také první oficiální snímky studie Škoda Vision S, která bude nejvýznamnější premiérou české značky na blížícím se autosalonu v Ženevě. Vision S naznačuje podobu připravovaného sedmimístného SUV, které ponese název Škoda Kodiaq.

Skoda Vision S Geneva 2016 Front-View.jpgSkoda Vision S Geneva 2016 Rear-View.jpg
První oficiální obrázky studie Škoda Vision S, která bude mít světovou premiéru na autosalonu v Ženevě

Automobilka uvádí, že „VisionS následuje nový designový jazyk značky, převedený do segmentu SUV: Design je viditelně ovlivněn českým kubismem a tradičním českým uměním výroby křišťálového skla.“ 

vision_s_2.jpgvision_s_3.jpgvision_s_1.jpg
Podobu studie Vision S naznačila Škoda už před několika dny třemi skicami

Není na místě očekávat, že sériová Škoda Kodiaq bude vypadat naprosto stejně jako Vision S. Vztah mezi konceptem a produkční realitou bude ale patrně bližší než v případě Superbu a jeho koncepčního předobrazu Vision C.

Studii charakterizují mohutné proporce, relativně dlouhá karoserie je posazena na opticky širokém pontonu. Jeho šířku ještě zdůrazňují výrazné horizontální linie na přídi i zádi, stejně jako tvarování masky a světlometů. 

Zajímavým detailem je dvojice výrazných oválných koncovek výfuku ve stylu Audi RS. Sériové modely značky Škoda s výjimkou Octavie RS totiž koncovky viditelné nemají a šéfdesignér Jozef Kabaň se v minulosti nechal slyšet, že tento stylistický prvek není v souladu s rodinným a praktickým zaměřením značky Škoda. za povšimnutí stojí také kryt víčka nádrže na levé straně.

Plug-in hybrid s doslova neuvěřitelnou spotřebou

Škodu Vision S pohání podle automobilky hybridní agregát. Přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI (115 kW, 250 Nm) doplňuje dvojice elektromotorů. Vpředu u dvouspojkové převodovky DSG je elektrický motor o výkonu 40 kW a točivém momentu 220 Nm, zadní nápravu v případě potřeby roztáčí elektromotor s parametry 85 kW/260 Nm. Kombinovaný výkon soustavy činí 165 kW (225 koní). 

Li-ion akumulátory konceptu lze dobíjet nejen při jízdě, ale také ze zásuvky, Vision S je totiž tzv. plug-in hybrid. Kapacita 12,4 kW má podle Škody postačovat k ujetí až 50 km v čistě elektrickém režimu. 

151009_SKODA_Fabia_Combi_ScoutLine_01.jpgOc_RS_4x4_00030.jpg
Škoda přiveze do Švýcarska také Fabii Combi ScoutLine a Octavii RS 4x4

Škoda uvádí zrychlení 0-100 km/h za 7,4 s a nejvyšší rychlost 200 km/h. Udávaná kombinovaná spotřeba 1,9 l/100 km a emise CO2 45 g/km však vypovídají spíše o nedostatcích měřicího cyklu než o skutečné úspornosti auta. Plug-in hybridy totiž mohou nastupovat k měření s plně nabitými bateriemi… Tohoto tématu jsme se dotkli mimo jiné v našem testu superúsporného Volkswagenu XL1:

Koncept Škoda Vision S dostal interiér se šesti sedadly uspořádanými po dvou ve třech řadách, produkční Kodiaq by však měl mít běžnější sedmimístné uspořádání 2-3-2. Fotografie prostoru pro cestující automobilka zatím nezveřejnila. 

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud