Atmosférická čtyřválcová jednotka 1.6 SCe s vícebodovým vstřikováním svou kariéru ukončila v nabídce Dacie už v polovině minulého roku a její místo zaplnil nový tříválcový motor 1.0 TCe, který už dnes najdete napříč všemi výbavami Dusteru.  Zdroj: Dacia

Atmosférická čtyřválcová jednotka 1.6 SCe s vícebodovým vstřikováním svou kariéru ukončila v nabídce Dacie už v polovině minulého roku a její místo zaplnil nový tříválcový motor 1.0 TCe, který už dnes najdete napříč všemi výbavami Dusteru.  | Zdroj: Dacia

Odchod emisně nevyhovujícího motoru vás však nemusí mrzet, podle automobilky je totiž nový agregát v každém ohledu lepší. Zdroj: Dacia

Odchod emisně nevyhovujícího motoru vás však nemusí mrzet, podle automobilky je totiž nový agregát v každém ohledu lepší. | Zdroj: Dacia

Dacia si tedy připravila grafy a tabulky, na nichž jsou výhody motoru snadno viditelné. Například v nejvyužívanějším spektru otáček mezi 1200-4000 ot./min má novinka vždy lepší parametry než končící 1.6 SCe. Zdroj: Dacia

Dacia si tedy připravila grafy a tabulky, na nichž jsou výhody motoru snadno viditelné. Například v nejvyužívanějším spektru otáček mezi 1200-4000 ot./min má novinka vždy lepší parametry než končící 1.6 SCe. | Zdroj: Dacia

To lze ostatně připsat i přeplňování turbodmychadlem, kdy se lehce zvýšil točivý moment na 160 N.m. | Dacia Duster Zdroj: Dacia

To lze ostatně připsat i přeplňování turbodmychadlem, kdy se lehce zvýšil točivý moment na 160 N.m. | Dacia Duster | Zdroj: Dacia

Právě na pružnost motoru, plynulý průběh točivého momentu a jeho maximum dostupné ve spektru 2750-4000 ot./min Dacia sází. | Dacia Duster Zdroj: Dacia

Právě na pružnost motoru, plynulý průběh točivého momentu a jeho maximum dostupné ve spektru 2750-4000 ot./min Dacia sází. | Dacia Duster | Zdroj: Dacia

Samotný výkon (74 kW/100 k) má nicméně tříválcová jednotka nižší než odchozí čtyřválec (84 kW/115 k). | Dacia Duster Zdroj: Dacia

Samotný výkon (74 kW/100 k) má nicméně tříválcová jednotka nižší než odchozí čtyřválec (84 kW/115 k). | Dacia Duster | Zdroj: Dacia

Průběh výkonové křivky je ovšem také lepší. Motor je výhradně kombinován s pětistupňovou manuální převodovkou. | Dacia Duster Zdroj: Dacia

Průběh výkonové křivky je ovšem také lepší. Motor je výhradně kombinován s pětistupňovou manuální převodovkou. | Dacia Duster | Zdroj: Dacia

S ohledem na produkci emisí je samozřejmě přeplňovaný litrový tříválec čistší. Dacia uvádí, že vykazuje o 18 % nižší emise, kdežto pozitivně klesla i kombinovaná spotřeba paliva mezi 6,3 až 6,8 litry na 100 km. | Dacia Duster Zdroj: Dacia

S ohledem na produkci emisí je samozřejmě přeplňovaný litrový tříválec čistší. Dacia uvádí, že vykazuje o 18 % nižší emise, kdežto pozitivně klesla i kombinovaná spotřeba paliva mezi 6,3 až 6,8 litry na 100 km. | Dacia Duster | Zdroj: Dacia

Další výhodou je, že motor je  přímo u Dacie dostupný také ve verzi na LPG , teoreticky tedy ještě snižující náklady na provoz. Více v článku... | Dacia Duster Zdroj: Dacia

Další výhodou je, že motor je přímo u Dacie dostupný také ve verzi na LPG, teoreticky tedy ještě snižující náklady na provoz. Více v článku... | Dacia Duster | Zdroj: Dacia

Odchod emisně nevyhovujícího motoru vás však nemusí mrzet, podle automobilky je totiž nový agregát v každém ohledu lepší. Zdroj: Dacia
Dacia si tedy připravila grafy a tabulky, na nichž jsou výhody motoru snadno viditelné. Například v nejvyužívanějším spektru otáček mezi 1200-4000 ot./min má novinka vždy lepší parametry než končící 1.6 SCe. Zdroj: Dacia
To lze ostatně připsat i přeplňování turbodmychadlem, kdy se lehce zvýšil točivý moment na 160 N.m. | Dacia Duster Zdroj: Dacia
Právě na pružnost motoru, plynulý průběh točivého momentu a jeho maximum dostupné ve spektru 2750-4000 ot./min Dacia sází. | Dacia Duster Zdroj: Dacia
9
Fotogalerie

Dacia vyzdvihuje nový tříválcový motor v Dusteru. Grafy a čísla mluví za vše

Náhrada za starý čtyřválec už je dávno v prodeji, Dacia však dále vyzdvihuje pozitiva svého nového tříválce.

Atmosférická čtyřválcová jednotka 1.6 SCe s vícebodovým vstřikováním svou kariéru ukončila v nabídce Dacie už v polovině minulého roku a její místo zaplnil nový tříválcový motor 1.0 TCe, který už dnes najdete napříč všemi výbavami Dusteru. Odchod emisně nevyhovujícího motoru vás však nemusí mrzet, podle automobilky je totiž nový agregát v každém ohledu lepší.

Dacia si tedy připravila grafy a tabulky, na nichž jsou výhody motoru snadno viditelné. Například v nejvyužívanějším spektru otáček mezi 1200-4000 ot./min má novinka vždy lepší parametry než končící 1.6 SCe. To lze ostatně připsat i přeplňování turbodmychadlem, kdy se lehce zvýšil točivý moment na 160 N.m.

Právě na pružnost motoru, plynulý průběh točivého momentu a jeho maximum dostupné ve spektru 2750-4000 ot./min Dacia sází. Samotný výkon (74 kW/100 k) má nicméně tříválcová jednotka nižší než odchozí čtyřválec (84 kW/115 k). Průběh výkonové křivky je ovšem také lepší. Motor je výhradně kombinován s pětistupňovou manuální převodovkou.

S ohledem na produkci emisí je samozřejmě přeplňovaný litrový tříválec čistší. Dacia uvádí, že vykazuje o 18 % nižší emise, kdežto pozitivně klesla i kombinovaná spotřeba paliva mezi 6,3 až 6,8 litry na 100 km. Další výhodou je, že motor je přímo u Dacie dostupný také ve verzi na LPG, teoreticky tedy ještě snižující náklady na provoz.

Na dnešním trhu je nakonec tříválec s nepřímým vstřikováním docela anomálií, jelikož si vystačí bez filtru pevných částic. Dále ale zmiňuje Dacia ty nejnovější technologie jako výfukové potrubí částečně integrované do hlavy válců, dvojité hydraulické proměnné časování sacích ventilů nebo specifický ocelový povrch válců tvořených pomocí technologie Bore Spray Coating.

U Dusteru je tedy nové 1.0 TCe výchozím motorem u všech výbav. Pohon všech kol pro něj není dostupný. V základní úrovni Access začíná Duster s touto jednotkou na částce 264.900 Kč.

Dacia Duster

Rumunské SUV Dacia Duster přesvědčuje jednoduchou, ale robustní technikou, pohonem všech kol z Nissanu X-Trail a především vstřícnou cenovou politikou. Nejlevnější verze mají pohon pouze předních kol.

Ceny • Dacia Duster na LPG • Minitest Dacia Duster 1.0 TCe • Jak se vyrábí Dacia Duster • Test Dacia Duster 1.0 TCe LPG

Doporučujeme

Články odjinud