Ani poslední rychlá limuzína od Audi neutekla úpravcům německé dílny ABT. Decentní byli tak maximálně na exteriéru.
Znáte to. Komu by nestačila již vskutku rychlá série, může samozřejmě kouknout po úpravcích. Tento scénář lze použít rovněž na poslední generaci rychlejší limuzíny Audi S8, na kterou nyní sáhl známý německý úpravce ABT. A vlastně tak zastává místo potencionálního a výkonnějšího modelu S8 plus, o jehož možném příchodu však samo Audi zatím mlčí.
Černě lakovaná limuzína může působit vcelku nenápadně, pod kapotou se však děly věci. Původní čtyřlitrový V8 se dvěma turbodmychadly totiž ABT posunul na hodnoty rovných 700 koní (515 kW) a 880 N.m točivého momentu. Hezká dávka navíc oproti původním 571 koním (420 kW) a 800 N.m.
Už základní Audi S8 o hmotnosti 2,3 tuny zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h rychleji než nové Porsche 911 Carrera, tedy za 3,8 sekundy, speciál od ABTu nicméně tento čas dále seškrtává na 3,4 sekundy. Maximální rychlost se pak navyšuje z dřívějších 250 km/h na 270 km/h – pokud je auto ze série vybaveno karbon-keramickými brzdami.
ABT nakonec vyšperkoval i exteriér vozu, především nahodil svůj design 21palcových kol a na kufru se objevuje malinký karbonový spoiler. Uvnitř samozřejmě nechybí nějaká ta loga ABT, třeba na startovacím tlačítku či voliči převodovky.
Za samostatný balíček úprav motoru ABT Power k dosažení sedmi set koní chce dílna 10.990 eur (asi 293.000 korun). Kola na fotkách přijdou na 4590 eur (asi 122.000 korun).
Audi S8 je sportovní model odvozený od luxusní limuzíny A8. Pod kapotou má osmiválec o objemu čtyř litrů, samozřejmostí je pohon všech kol quattro. Ke standardní výbavě Audi S8 patří aktivní vzduchový podvozek.
Test Audi S8 TFSI quattro • Ceny a výbava • Audi S8 Plus