Citroën DS Divine vlastně už není Citroën. Začka DS se rozhodla osamostatnit a vydat se bojovat s prémiovou konkurencí. Podle slov vedení je cílem Audi. DS chce dosahovat dokonce stejných kvalit zpracování. Ostatně, o plánech značky DS jsme už psali dříve, tak vás odkážeme na minulý článek.
Francouzská automobilka Citroën je také specialistou na názvy svých konceptů, které ihned evokují nějaké jiné označení. No, jen si vzpomeňme na koncept Wild Rubis (v redakcích se mu neřekne jinak než anglickým slovíčkem „rubbish“), teď tu máme koncept Divine DS, tedy prostě divné DS. Ovšem na jeden Proton, jehož jméno se u nás stalo legendou, to stejně nemá.
Koncept Divine DS, jehož designovou zajímavostí jsou třeba nůžkové „lambo“ dveře, pohání přeplňovaná šestnáctistovka 1.6 THP o výkonu 199 kW (270 k) a točivém momentu 330 Nm, který je k dispozici v rozmezí 1900 až 5500 ot./min. Přesto prý motor splňuje normu Euro 6 a vypustí jen 145 g/km CO2.
A když už jsme na stánku Citroënu a DS, podívejme se na další modely včetně závodních speciálů. Například sedan C-Elysée postavený pro závodní seriál WTCC vypadá docela zajímavě. S ním jezdí třeba Sebastian Loeb, známá legenda rally. I jeho bývalé služební auto je tu vystaveno - speciál Citroënu pro WRC.