Prozatím půjde o měření nanečisto. Mobilní radary budou sbírat data, na základě kterých bude policie provádět dopravně bezpečnostní akce.
Na české dálnice míří první radary. Prozatím půjde o měření nanečisto, což má být pro řidiče jakési „poslední varování“. Ministerstvo dopravy nám potvrdilo, že následovat bude klasické úsekové měření, které se už připravuje.
„V první fázi (jako určité poslední varování) k měření rychlosti využijeme mobilní radary, které sbírají data o rychlostech v uzavírkách (a umístíme je na vybraných úsecích). V jednom úseku už měření probíhá, v dalších připravujeme,“ odpověděl na naši žádost o přesnější informace Zdeněk Neusar z tiskového oddělení ministerstva.
Tyto mobilní radary budou sbírat data, na základě kterých bude policie provádět dopravně bezpečnostní akce. V další fázi už se dočkáme úsekového měření. Detaily týkající se této novinky údajně představí ministerstvo v blízké době, možná už příští týden.
Pro začátek se má úsekové měření týkat pouze opravovaných úseků dálnic, na dotaz, co bude s takovými radary po dokončení oprav, jsme ale odpověď nedostali.
Z různých zpráv vyplývá, že samotné překročení maximální rychlosti ve zúženích není jediným problémem. Objevuje se například nerespektování dopravního značení a řidiči stále nedodržují pravidlo zipu. I takové věci může policie pokutovat, ale stejně jako všude jinde i zde platí, že měření rychlosti je mnohem jednodušší, byť třeba důsledné hlídání pravidla zipu by pro provoz bylo efektivnější.
Velmi výmluvná je v tomto směru reportáž České televize odvysílaná 4. srpna zabývající se právě tématem jízdy ve zúženích. Ta končí s tím, že policie sice může postihovat špatné chování před zúženími, ale nemá na to čas, protože „má plné ruce práce s kontrolami dodržování povolené rychlosti“...