Volkswagen brzy představí nové Polo R, inspirované úspěchy značky ve světovém rallye šampionátu. Mezi ostatními kapesními hot hatchci bude vynikat pohonem všech kol. Píše to britský Autocar, jehož redaktoři se už krátce svezli v prototypu.
Limitovanou sérii Polo R jsme viděli už předloni, tehdy ale šlo o konvenční rychlý hatchback s předním pohonem.
Volkswagen Polo R převezme kompletní hnací řetězec od připravovaného Audi S1. Bude mít tedy přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI z řady EA888, dvouspojkovou převovodku DSG a pohon všech kol, založený na mezinápravové spojce Haldex. Ponechá si ale ocelovou karoserii a vlastní interiér.
Zástavba pohonu všech kol si podle Autocaru vyžádala nahrazení vlečené zadní nápravy víceprvkovou, což je v segmentu malých aut opravdu nevídaný úkaz.
Autocar slibuje výkon asi 250 koní, zrychlení 0-100 km/h pod šest sekund a nejvyšší rychlost elektronicky omezenou an 250 km/h. Pokud by to všechno byla pravda, bude Volkswagen Polo R kategorie sama pro sebe, výrazně rychlejší – a patrně i výrazně dražší – než současné malé ostré hatchbacky s předním pohonem:
Bližší podrobnosti bychom se měli dozvědět ještě před plánovanou výstavní premiérou nového Pola R na březnovém autosalonu v Ženevě.