Po osmileté odmlce se v loňském roce projekt nové Lancie Stratos vrátil. Na letošní Ženevě sporťáky za 12 milionů tak nesmí chybět.
Myšlenka na znovuzrození legendární Lancie Stratos se zrodila již v roce 2010. Tehdy ale celou věc zatrhlo Ferrari, kterému se nelíbilo, že vozy budou používat podvozky a motory z Ferrari F430 Scuderia. Nakonec se ale v roce 2018 objevila zpráva, že to přeci jen půjde, jen si musíte dodat vlastní Ferrari a půl milionu eur k tomu.
Karosárna MAT (Manifattura Automobili Torino), která má projekt na starosti, nám do Ženevy přiveze novinku. Nově totiž nabídne i manuální převodovku, kterou budou nyní moci zákazníci při výběru zvolit. Původní verze totiž vycházela s řazení pádly pod volantem z dárcovského Ferrari F430 Scuderia.
První vůz poputuje k majiteli do Německa, druhý pak do Ameriky. Tito dva a dalších 23 majitelů se mohou těšit na legendární karoserii, vyladěný podvozek, lehkou konstrukci a výkon přes 550 koní. Vzhledem k tomu, že už nejde o Lancii, ji mohou majitelé parkovat i venku na dešti.
Vůz by měl vzniknout i ve dvou speciálních verzích. Safari jako vzpomínka na etapy rallye a GT pro nadšence do okruhových závodů. Žádný takový vůz jsme však zatím neviděli. Že by nás v Ženevě čekalo ještě jedno překvapení?