Pařížský autosalon klepe na dveře a automobilky již ukazují, s čím se pochlubí. Dvanáct naftových válců bude hrát prim u Peugeotu.
Konceptem, který v Paříží bude lákat velkou pozornost, je bezesporu Peugeot 908 RC. Nejde ani tak o revoluční design (i když ani ten rozhodně není marný), jako spíše o to, co skrývá pod svou kapotou. Automobilka Audi, která se svým modelem R10 jako první přišla na okruhy s velkým naftovým sporťákem, totiž dostane konkurenta. Kdo by čekal, že jím bude francouzské auto...
Peugeot 908 RC v sobě spojuje netradiční pojetí designu s agresivní tváří a zádi v retro stylu. To vše je postaveno z těch nejlepších materiálů jako jsou uhlíková vlákna a lehký hliník. Také interiér se vyznačuje poměrně futuristickým provedením.
O pohon konceptu se stará zcela nový motor. Jedná se o agregát, který vznikl ve sportovní divizi Peugeotu a který bude v příštím roce nasazen do vytrvalostních závodů na okruzích Le Mans Series. Dvanáctiválec o objemu 5,5 litru dává výkon 515 kW (700 k), k čemuž potřebuje točivý moment monstrózních 1 200 Nm. O ekologičnost motoru se pak stará dvojice filtrů pevných částic. Válce motoru svírají úhel 100° a díky svým malým rozměrům je netradičně umístěn uprostřed vozu.
O přenos výkonu na zadní kola se stará elektronicky sekvenční šestistupňová převodovka, která je pro lepší rozložení váhy a snížení těžiště umístěna pod motorem.
Podvozek vychází z modelu 407, ovšem doznal patřičných změn. Vůz je posazen na 20" kolech vpředu a na 21" kolech z lehké slitiny vzadu. Ty obouvají pneu o rozměru 255/35, resp. 285/30.
Peugeot 908 RC: jestlipak půjde ochipovat?