Range Rover Evoque P250 First Edition foto: Ondřej Kroutil

Range Rover Evoque P250 First Edition | foto: Ondřej Kroutil

Range Rover Evoque P250 First Edition foto: Ondřej Kroutil

Range Rover Evoque P250 First Edition | foto: Ondřej Kroutil

Range Rover Evoque P250 First Edition foto: Ondřej Kroutil

Range Rover Evoque P250 First Edition | foto: Ondřej Kroutil

Range Rover Evoque P250 First Edition foto: Ondřej Kroutil

Range Rover Evoque P250 First Edition | foto: Ondřej Kroutil

Range Rover Evoque P250 First Edition foto: Ondřej Kroutil

Range Rover Evoque P250 First Edition | foto: Ondřej Kroutil

Range Rover Evoque P250 First Edition foto: Ondřej Kroutil

Range Rover Evoque P250 First Edition | foto: Ondřej Kroutil

Range Rover Evoque P250 First Edition foto: Ondřej Kroutil

Range Rover Evoque P250 First Edition | foto: Ondřej Kroutil

Range Rover Evoque P250 First Edition foto: Ondřej Kroutil

Range Rover Evoque P250 First Edition | foto: Ondřej Kroutil

Testování limitů vypouštění emisí v reálném provozu, tedy zmíněné nařízení RDE, bylo spuštěno již se zavedením nové emisní normy Euro 6d-TEMP a testování novou metodou WLTP.

Testování limitů vypouštění emisí v reálném provozu, tedy zmíněné nařízení RDE, bylo spuštěno již se zavedením nové emisní normy Euro 6d-TEMP a testování novou metodou WLTP.

U nové řady motorů Ingenium Land Rover vyzdvihuje hlavně konstrukci s ještě nižší úrovní vnitřního tření a pokročilejší technologii výfukových systémů.

U nové řady motorů Ingenium Land Rover vyzdvihuje hlavně konstrukci s ještě nižší úrovní vnitřního tření a pokročilejší technologii výfukových systémů.

Kromě filtru pevných částic je vznětový dvoulitr v Evoque samozřejmě vybaven i poslední variantou technologie vstřikování kapaliny AdBlue před katalyzátor výfukových plynů...

Kromě filtru pevných částic je vznětový dvoulitr v Evoque samozřejmě vybaven i poslední variantou technologie vstřikování kapaliny AdBlue před katalyzátor výfukových plynů...

Druhá a přísnější fáze reálných testů v provozu RDE2 bude povinná pro nové modely právě od ledna 2020 a automobilky budou muset zajistit, že jejich modely v silničním testu emitují méně než 80 mg NOx (oxidů dusíku) na jeden kilometr.

Druhá a přísnější fáze reálných testů v provozu RDE2 bude povinná pro nové modely právě od ledna 2020 a automobilky budou muset zajistit, že jejich modely v silničním testu emitují méně než 80 mg NOx (oxidů dusíku) na jeden kilometr.

...které při nízkých teplotách zajistí rychlejší ohřátí motoru na provozní teplotu a zároveň při jízdě snižují aerodynamický odpor vozu.

...které při nízkých teplotách zajistí rychlejší ohřátí motoru na provozní teplotu a zároveň při jízdě snižují aerodynamický odpor vozu.

Nový Range Rover Evoque je podle britské automobilky prvním kompaktním SUV, které již nyní splňuje přísnější nařízení pro testování limitů vypouštění emisí v provozu.

Nový Range Rover Evoque je podle britské automobilky prvním kompaktním SUV, které již nyní splňuje přísnější nařízení pro testování limitů vypouštění emisí v provozu.

Nový standard RDE2 (Real Driving Emissions stage 2) má vejít v platnost až v lednu 2020, u nového Evoque se však Land Rover se splněním podmínek již nemusí zaobírat.

Nový standard RDE2 (Real Driving Emissions stage 2) má vejít v platnost až v lednu 2020, u nového Evoque se však Land Rover se splněním podmínek již nemusí zaobírat.

Ke splnění přísnějších testů mají novému Evoque rovněž pomocí aktivní rolety za přední maskou motorového prostoru...

Ke splnění přísnějších testů mají novému Evoque rovněž pomocí aktivní rolety za přední maskou motorového prostoru...

Automobilka zde samozřejmě odkazuje na své působení v sérii eTrophy, která je určena pro závodní varianty I-Pace, a také na podnik Formule E. Bohužel, po Nordschleife vás ale sveze v úplně sériovém, silničním modelu.

Automobilka zde samozřejmě odkazuje na své působení v sérii eTrophy, která je určena pro závodní varianty I-Pace, a také na podnik Formule E. Bohužel, po Nordschleife vás ale sveze v úplně sériovém, silničním modelu.

 Zdroj: Jaguar

| Zdroj: Jaguar

...dočká nějakého zájmu o svezení v dnes běžném elektromobilu. Ke všemu, když za jedno kolo zaplatíte v přepočtu asi 4000 Kč.

...dočká nějakého zájmu o svezení v dnes běžném elektromobilu. Ke všemu, když za jedno kolo zaplatíte v přepočtu asi 4000 Kč.

I když je odkaz Jaguaru na motorsport jasně viditelný, těžko říct, zda se zrovna na Nordschleife, na místě plném opravdových petrolheadů, na místě slavné čtyřiadvacetihodinovky...

I když je odkaz Jaguaru na motorsport jasně viditelný, těžko říct, zda se zrovna na Nordschleife, na místě plném opravdových petrolheadů, na místě slavné čtyřiadvacetihodinovky...

A přestože s výkonem 400 koní (294 kW), točivým momentem 686 N.m a zrychlením z nuly na 100 km/h za 4,8 vteřiny se I-Pace na silnici neztratí, na okruh by to přece jen chtělo něco víc extra.

A přestože s výkonem 400 koní (294 kW), točivým momentem 686 N.m a zrychlením z nuly na 100 km/h za 4,8 vteřiny se I-Pace na silnici neztratí, na okruh by to přece jen chtělo něco víc extra.

Ne, Jaguar se stává první automobilkou, která na okruhu nabídne elektrické „ring taxi“. Zájemce tedy bude vozit v elektromobilu I-Pace.

Ne, Jaguar se stává první automobilkou, která na okruhu nabídne elektrické „ring taxi“. Zájemce tedy bude vozit v elektromobilu I-Pace.

Takzvaná „ring taxi“ už jsou na německém Nürburgringu zavedenou atrakcí pro návštěvníky. Zaplatíte nějaký ten peníz a Zeleným peklem vás provede profesionální řidič v nějakém tom zajímavém autě.

Takzvaná „ring taxi“ už jsou na německém Nürburgringu zavedenou atrakcí pro návštěvníky. Zaplatíte nějaký ten peníz a Zeleným peklem vás provede profesionální řidič v nějakém tom zajímavém autě.

Jednou z nich teď bude i Jaguar, který se navíc dočkal prvenství. Po okruhu vás totiž za úplatu nebude vozit profík ve sporťáku F-Type SVR nebo vysloužilé rychlé limuzíně XJR 575.

Jednou z nich teď bude i Jaguar, který se navíc dočkal prvenství. Po okruhu vás totiž za úplatu nebude vozit profík ve sporťáku F-Type SVR nebo vysloužilé rychlé limuzíně XJR 575.

Nejznáměji takto pasažéry vozila třeba Sabine Schmitz v BMW M5, nicméně tuto službu už dnes na Severní smyčce nabízí celá řada firem.

Nejznáměji takto pasažéry vozila třeba Sabine Schmitz v BMW M5, nicméně tuto službu už dnes na Severní smyčce nabízí celá řada firem.

Range Rover Evoque P250 First Edition foto: Ondřej Kroutil
Range Rover Evoque P250 First Edition foto: Ondřej Kroutil
Range Rover Evoque P250 First Edition foto: Ondřej Kroutil
Range Rover Evoque P250 First Edition foto: Ondřej Kroutil
25
Fotogalerie

Elektrický Range Rover se ukáže do dvou let. Bratranec Jaguaru XJ má zaujmout Čínu

Zatímco Jaguar už své první elektrické SUV má, Range Rover si o něm zatím nechává zdát. Dočkáme se jej do dvou let a elektrický pohon nebude jeho jedinou zvláštností.

Plug-in hybrid byl prozatím nejvyšší formou elektrifikace luxusních modelů značky Land Rover. Čistě elektrická verze automobilu zatím chybí. To se má podle všeho změnit do dvou let, kdy by se do produkce měl dostat vůz s modelovým označením Road Rover, které si automobilka nechala patentovat již v roce 2017.

„Road“ v názvu má značit, že model bude z větší části zaměřený pro jízdu na silnici. I tak má ale nabídnout více terénních schopností než konkurence. Podle všeho půjde o SUV, které se stane konkurentem například pro nadcházející Audi E-Tron Sportback a čistě elektrickou variantu Porsche Macan, která má dorazit s příští generací.

Velikostně zapadne mezi Velar a Evoque, klasický vzhled SUV má však ustoupit svažující se střeše a elegantnímu profilu po vzoru SUV-kupé. Představte si takový Jaguar I-Pace s karoserií Land Roveru. V útrobách má být nová modulární platforma MLA, na které bude stát i příští elektrifikovaný Jaguar XJ.

Od novinky si značka slibuje velké prodeje v Číně, kde trh kombinaci vyšší karoserie a elektrického ústrojí přeje. Po představení nového Defenderu se zástupem žíznivých motorů pod kapotou si ještě navíc pomůže s emisním průměrem. Nový model Range Roveru by se měl objevit do roku 2021.

Galerie obsahuje Range Rover Evoque a Jaguar I-Pace.

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Doporučujeme

Články odjinud