S posledními teplými dny tohoto roku jsme neformálně uzavřeli sezónu kabrioletů. A stylově. Vyzkoušeli jsme Mercedes-Benz E Cabrio, jeden z nejvyspělejších vozů svého druhu.
Kapitoly článku:
„Éčko“? Spíše menší „céčko“…
Kabriolet? Dříve to znamenalo čtyřdveřovou karoserii se skládací střechou, dnes se tak říká prakticky všemu, u čeho lze dát střechu dolů. Jsou to auta pro potěšení z jízdy a těsný kontakt s okolním prostředím. Automobilka Mercedes-Benz má s výrobou aut s otevřenými karoseriemi bohaté zkušenosti, a to i v rámci novodobé řady E. I když…?
Mercedes-Benz E 350 BlueTEC Cabrio vás zve na svezení...
Aktuální generace modelu E cabrio (A207) slavila premiéru na lednovém detroitském autosalonu v roce 2010 jako čtvrtá a poslední karosářská verze řady E. Na stejném místě, ovšem o rok dříve, se představil i základní sedan (W212), který byl hned s podzimem ve Frankfurtu doplněn kombíkem (S212). Kabriolet vychází z kupé Mercedes-Benz třídy E (C207) prezentovaného v Ženevě roku 2009.
Ledacos o pravdě o verzích kupé a kabriolet naznačují i kódová označení. Skutečností je, že obě dvoudveřové verze nahradily do té doby vyráběnou třídu CLK, ovšem i nadále nesou známou lež: zatímco mercedesy E kupé/kabrio nesou jméno „E“ a na první pohled vypadají jako skuteční příbuzní sedanu a kombi, po technické stránce jde o menší „céčko“…
Co se proporcí karoserií týče, oproti sedanu má kupé/kabriolet o 87 mm delší přední převis, ovšem rozvor náprav činí identických 2 760 mm. O této „kauze“ jsme psali už v době premiéry této řady, proto jen stručně. Tehdejší šéf amerického Mercedesu Ernst Lieb použití podvozku třídy C v kupé E pro Automotive News obhajoval tím, že platforma C se během vývoje ukázala jako tužší a vhodnější pro vůz se sportovnějšími ambicemi.
Nabídka verzí
Současný Mercedes-Benz třídy E prošel faceliftem celkem nedávno: sedan a kombi třídy E i kupé a kabriolet třídy E slavily svoji premiéru na letošním lednovém autosalonu v Detroitu. Pro Mercedes-Benz třídy E kabriolet český importér v současnosti nabízí v široké škále benzínových a dieselových, čtyř, šesti a osmiválcových motorů.
Ty zážehové reprezentuji verze E 200/135 kW, E 250/155 kW, E 300/185 kW, E 350/225 kW, E 400/245 kW a E 500/300 kW. Pro zastánce vznětových motorů jsou připravena provedení E 220 CDI/125 kW, E 250 CDI/150 kW a E 350 BlueTEC/185 kW a právě nejvýkonnější z nich jsme nyní otestovali.
Převodovky jsou sedmistupňové automatické 7G-TRONIC PLUS, jen varianty E 220 CDI, E 250 CDI a E 200 jsou opatřeny šestistupňovými, manuálně řazenými skříněmi. Ve všech případech jsou poháněna kola zadní nápravy.
Zkoušený vůz
Jak bylo řečeno výše, k testu jsme převzali nejvýkonnější vznětové provedení E 350 BlueTEC, jež v době našeho zkoušení startovalo v ceníku na částce 1 421 750 Kč (vč. DPH, tedy 1 175 000 Kč bez DPH). Vůz byl lakován odstínem hnědá Dolomit (+ 19 360 Kč bez DPH) a čalouněn kůží v kombinaci hnědá Espresso/béžová Silk (+ 41 866 Kč bez DPH), ovšem jak už to tak u „novinářských aut“ bývá, příplatkové výbavy zde bylo daleko více.
Prvky paketu AMG jsou nepřehlédnutelné
Prostým součtem jejích položek dojdeme k částce 409 343 Kč bez DPH, takže suma sumárum: auto na snímcích by vás podle ceníku vyšlo celkem na 1 917 055 Kč. Ano, tato částka již zavdává důvod k poněkud rozmařilému přístupu, protože za tyto peníze to snad musí umět úplně všechno!
Masivní konzole senzorů jízdních asistentů; zdroje LED, kam až oko dohlédne
Z cenově nejvýznamnějších položek zmiňme alespoň horní díl palubní desky čalouněný kůží Nappa (+ 16 940 Kč), sadu jízdních asistentů Plus (+ 54 450 Kč), odvětrávaná a vyhřívaná přední sedadla (+ 26 136 Kč), palubní systém COMAND Online (+ 64 130 Kč), sadu Sport AMG (+ 62 920 Kč) nebo hlavní světlomety složené kompletně z LED (+ 35 090 Kč). Všechny tyto částky jsou bez DPH.
Na začátku našeho testu měl vůz najeto 8 680 km.
Mercedes-Benz E 350 BlueTEC Kabriolet |
Rok výroby | 2013 |
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH) | 1917 055 Kč |
Cena základního provedení (vč. DPH) | 1173 700 Kč |
| |
Výbava | |
Posilovač řízení | Ano |
Airbagy | 5x |
El. řízení podvozku | ABS, ASR, BAS, ESP |
Centrální zamykání | Ano, na DO |
El. ovládání oken | Ano, 4x, aut. |
El. ovládání zrcátek | Ano vč. vyhřívání a přiklápění |
Čalounění | kůže |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče | Ano |
Stavitelná bederní opěra | Ano |
Stavitelný volant | Ano, výškově i podélně |
Zadní opěradla | Ne |
Tempomat | Ano, adaptivní |
Klimatizace | Ano, aut., třízónová |
Autorádio | CD, MP3, USB |
Bluetooth | Ano |
Navigace | Ano |
Přední mlhová světla | Ne |
Nárazníky v barvě vozu | Ano |
Litá kola | Ano |
Xenonové světlomety | Ne |
Denní svícení | Ano (LED) |
Palubní počítač | Ano |
Kožený potah volantu | Ano |
Vyhřívaná sedadla | Ano (vč. ventilace) |
Vyhřívaný volant | Ne |
Parkovací asistent | Ano, vpředu i vzadu |
Start/stop systém | Ano |
Metalíza | Ano |