U Bentley přichází konec jedné éry. Ručně stavěný osmiválec L-Series o současném objemu 6,75 litru vydržel v produkci přesně 61 let. Nyní však v továrně značky v Crewe vyrobili poslední kus. Zdroj: Bentley

U Bentley přichází konec jedné éry. Ručně stavěný osmiválec L-Series o současném objemu 6,75 litru vydržel v produkci přesně 61 let. Nyní však v továrně značky v Crewe vyrobili poslední kus. | Zdroj: Bentley

Motor byl samozřejmě postupem let zdokonalován a obdržel řadu nových technologií, svou základní konfiguraci si však v rámci série ponechával již od roku 1959. Zdroj: Bentley

Motor byl samozřejmě postupem let zdokonalován a obdržel řadu nových technologií, svou základní konfiguraci si však v rámci série ponechával již od roku 1959. | Zdroj: Bentley

Motoru bylo za šest dekád vyrobeno na 36.000 kusů, všechny byly ručně stavěny, což je proces vyžadující asi 15 hodin. Zdroj: Bentley

Motoru bylo za šest dekád vyrobeno na 36.000 kusů, všechny byly ručně stavěny, což je proces vyžadující asi 15 hodin. | Zdroj: Bentley

Poslední exempláře motorů se objeví ve speciální verzi luxusního sedanu Mulsanne 6.75 Edition, která bude oslavovat život této strojovny a rovněž život samotného modelu, jelikož nástupce už automobilka neplánuje. Zdroj: Bentley

Poslední exempláře motorů se objeví ve speciální verzi luxusního sedanu Mulsanne 6.75 Edition, která bude oslavovat život této strojovny a rovněž život samotného modelu, jelikož nástupce už automobilka neplánuje. | Zdroj: Bentley

Bentley vyvinulo motor L-Series na konci 50. let jakožto náhradu za tehdejší řadový šestiválec v nabídce.  Zdroj: Bentley

Bentley vyvinulo motor L-Series na konci 50. let jakožto náhradu za tehdejší řadový šestiválec v nabídce.  | Zdroj: Bentley

Hledělo se především na výkon jednotky, která v modelu Bentley S2 produkovala na svou dobu vskutku dostatečných 180 koní (132 kW). Zdroj: Bentley

Hledělo se především na výkon jednotky, která v modelu Bentley S2 produkovala na svou dobu vskutku dostatečných 180 koní (132 kW). | Zdroj: Bentley

V dnešní vypilované a samozřejmě také dvakrát přeplňované formě se nicméně motor L-Series dopracoval až k nynějšímu vrcholu 537 koní (395 kW) a točivému momentu 1100 N.m. | Bentley Mulsanne 6.75 Edition Zdroj: Bentley

V dnešní vypilované a samozřejmě také dvakrát přeplňované formě se nicméně motor L-Series dopracoval až k nynějšímu vrcholu 537 koní (395 kW) a točivému momentu 1100 N.m. | Bentley Mulsanne 6.75 Edition | Zdroj: Bentley

Úsměvná je poté zmínka o produkovaných emisích motoru. V dnešní specifikaci tak osmiválec vypouští o celých 99 % méně škodlivin než originál z roku 1959. | Bentley Mulsanne 6.75 Edition Zdroj: Bentley

Úsměvná je poté zmínka o produkovaných emisích motoru. V dnešní specifikaci tak osmiválec vypouští o celých 99 % méně škodlivin než originál z roku 1959. | Bentley Mulsanne 6.75 Edition | Zdroj: Bentley

Se známým osmiválcem pryč bude Bentley pokračovat v nabídce dosavadních motorů 6.0 W12, 4.0 V8 nebo hybridního V6, který samozřejmě směruje značku na cestu elektrifikace a nakonec plně elektrických modelů. | Bentley Mulsanne 6.75 Edition Zdroj: Bentley

Se známým osmiválcem pryč bude Bentley pokračovat v nabídce dosavadních motorů 6.0 W12, 4.0 V8 nebo hybridního V6, který samozřejmě směruje značku na cestu elektrifikace a nakonec plně elektrických modelů. | Bentley Mulsanne 6.75 Edition | Zdroj: Bentley

| Bentley Mulsanne 6.75 Edition Zdroj: Bentley

| Bentley Mulsanne 6.75 Edition | Zdroj: Bentley

| Bentley Mulsanne 6.75 Edition Zdroj: Bentley

| Bentley Mulsanne 6.75 Edition | Zdroj: Bentley

| Bentley Mulsanne 6.75 Edition Zdroj: Bentley

| Bentley Mulsanne 6.75 Edition | Zdroj: Bentley

| Bentley Mulsanne 6.75 Edition Zdroj: Bentley

| Bentley Mulsanne 6.75 Edition | Zdroj: Bentley

| Bentley Mulsanne 6.75 Edition Zdroj: Bentley

| Bentley Mulsanne 6.75 Edition | Zdroj: Bentley

Motor byl samozřejmě postupem let zdokonalován a obdržel řadu nových technologií, svou základní konfiguraci si však v rámci série ponechával již od roku 1959. Zdroj: Bentley
Motoru bylo za šest dekád vyrobeno na 36.000 kusů, všechny byly ručně stavěny, což je proces vyžadující asi 15 hodin. Zdroj: Bentley
Poslední exempláře motorů se objeví ve speciální verzi luxusního sedanu Mulsanne 6.75 Edition, která bude oslavovat život této strojovny a rovněž život samotného modelu, jelikož nástupce už automobilka neplánuje. Zdroj: Bentley
Bentley vyvinulo motor L-Series na konci 50. let jakožto náhradu za tehdejší řadový šestiválec v nabídce.  Zdroj: Bentley
14
Fotogalerie

Bentley končí s výrobou svého motoru V8 L-Series. V produkci ho udržel přes 60 let!

Známý osmiválec Bentley končí svůj život, na odchod už má ostatně svůj věk.

U Bentley přichází konec jedné éry. Ručně stavěný osmiválec L-Series o současném objemu 6,75 litru vydržel v produkci přesně 61 let. Nyní však v továrně značky v Crewe vyrobili poslední kus. Motor byl samozřejmě postupem let zdokonalován a obdržel řadu nových technologií, svou základní konfiguraci si však v rámci série ponechával již od roku 1959.

Motoru bylo za šest dekád vyrobeno na 36.000 kusů, všechny byly ručně stavěny, což je proces vyžadující asi 15 hodin. Poslední exempláře motorů se objeví ve speciální verzi luxusního sedanu Mulsanne 6.75 Edition, která bude oslavovat život této strojovny a rovněž život samotného modelu, jelikož nástupce už automobilka neplánuje.

Bentley vyvinulo motor L-Series na konci 50. let jakožto náhradu za tehdejší řadový šestiválec v nabídce. Hledělo se především na výkon jednotky, která v modelu Bentley S2 produkovala na svou dobu vskutku dostatečných 180 koní (132 kW).

V dnešní vypilované a samozřejmě také dvakrát přeplňované formě se nicméně motor L-Series dopracoval až k nynějšímu vrcholu 537 koní (395 kW) a točivému momentu 1100 N.m. Úsměvná je poté zmínka o produkovaných emisích motoru. V dnešní specifikaci tak osmiválec vypouští o celých 99 % méně škodlivin než originál z roku 1959.

Se známým osmiválcem pryč bude Bentley pokračovat v nabídce dosavadních motorů 6.0 W12, 4.0 V8 nebo hybridního V6, který samozřejmě směruje značku na cestu elektrifikace a nakonec plně elektrických modelů.

Bentley

Bentley Motors Limited je britský výrobce luxusních automobilů. Společnost v roce 1919 založil Walter Owen Bentley. V roce 1931 koupil automobilku Rolls-Royce. Od roku 1998 patří Bentley do koncernu Volkswagen.

Bentley Continental GTBentley MulsanneBentley Flying SpurBentley Bentayga • Bentley Mulliner

Doporučujeme

Články odjinud