Nové rodinné MPV určené pro Ameriku má v rukávu spoustu trumfů. Škoda, že máme v Evropě smůlu.
Nová Kia Carnival vtrhla na naše monitory na konci února. S motorem V6, luxusní výbavou a prostorem pro osm cestujících se rozhodně má čím chlubit. Kia ale nechce, abysme novinku vnímali jen jako minibus, ale spíše jako víceúčelové vozidlo. Co přesně tím myslí, se nám snaží ukázat i v novém reklamním spotu.
Nicméně v reklamě jen jezdí po rovině, zatímco jí sekundují krosové motorky, a pak táhne loď (utáhne přes 1,5 tuny) . Pokud jste tedy čekali, že si Carnival obuje glády a skočí do bahna, tak vás musíme zklamat. Automobilka si za svou nově objevenou kategorií multi-purpose vehicle však stále stojí a snaží se nám ji vysvětlit.
Od každodenního ježdění, přes dlouhé výlety až po dobrodružné kempování, dovolené a klidně i k tahání těžkých přívěsů. Carnival se umí přeměnit ze stylového sofistikovaného dobrodruha na pořádný tahač, a všechno mezi tím. Takto vysvětluje zasazení vozu na trhu Russell Wagr, viceprezident marketingu pro severoamerického zastoupení značky.
Pro nás je důležité, že jde o skvělé auto, které není určené pro nás. S jiným motorem možná, ale takto nám nezbývá nic jiného, než slintat nad americkou nabídkou. Pokud chcete prostorný mamabus, co utáhne 750 kg nebrzděný přívěs a vypadá k světu, máte ještě pořád šanci koupit si VW Sharan. I když už jenom s benzinovou čtrnáctistovkou, a to za minimálně 900 tisíc.