Vozidla na modulární elektrické platformě MEB bude VW vyrábět v řadě továren, první závod pro stavbu výhradně elektromobilů však značka otevře už do dvou let v Číně.
Modulární platforma MEB pro elektromobily koncernu VW hraje v elektrické budoucnosti německého výrobce klíčovou roli. Do roku 2025 chce koncern vyprodukovat rovný milion elektromobilů a většina z nich využije právě základu MEB. Vozy na této platformě chce Volkswagen začít produkovat již příští rok ve své německé továrně ve Zwickau a rovněž v čínském Fo-šanu.
Žádný z těchto závodů ovšem nebude výhradně určen k výrobě elektromobilů, toto prvenství si Volkswagen nechává pro jinou čínskou továrnu, která své brány otevře již v roce 2020 ve městě Anting. Na výrobě zde bude s VW spolupracovat lokální automobilka SAIC Motor. S velkou poptávkou po elektromobilech v Číně má být tato továrna prvním a nejdůležitějším místem k produkci elektrických aut na základě MEB.
V závodě o rozloze 610.000 m² se budou mimo jiné nacházet lisovací zařízení, dílny pro stavbu bateriových modulů, až 1400 montážních robotů a rovněž testovací středisko s polygonem. Vyhlídkou produkce je ročně 300.000 vozidel, přičemž následně zde budou vznikat i licencované elektromobily pod značkou SAIC Volkswagen
„Platforma MEB nám umožní ve velkém měřítku snadno produkovat vysoce kvalitní elektrická vozidla pro naše čínské zákazníky,“ zaznělo od šéfa Volkswagenu Herberta Diesse. Prvním vozem produkovaným v čínském závodu má být nové SUV, pravděpodobně vycházející z dřívějšího konceptu I.D. CROZZ.
Celosvětově přitom VW v případě elektromobilů a řady modelů I.D. nemluví o doplňkovém programu, ale o zcela nové modelové strategii. V roce 2022 už mají elektrické Volkswageny vznikat v šestnácti továrnách po celém světě. Na rozvoj výroby už bylo dříve vyčleněno přes 20 miliard euro.