Australská odnož koncernu General Motors pracuje na výkonné variantě modelu Holden Cruze s typickým označením SS.
Ano, jak již název i přiložené snímky napovídají, je řeč o australském provedení také u nás populárního sedanu Chevrolet Cruze. Ačkoli Evropa žije uvedením praktické verze hatchback, u protinožců chystají do výroby sedan zaměřený na jízdní výkony. Do jeho označení by se měla dostat magická formule SS, jež je již několik desetiletí spjata ponejvíce s velkými vozy řady Holden Commodore opatřenými velkými a silnými vidlicovými osmiválci a ortodoxním pohonem zadních kol. Podobné modely se sporadicky objevují také ve Velké Británii, za příklad poslouží sedan Holden GTS s výkonem 431 koní, jenž se tam nyní začíná prodávat pod jménem Vauxhall VXR8. V souvislosti s poměrně malým modelem Cruze mohou možná milovníci těchto strojů reagovat podrážděně, nicméně půjde jistě o zajímavé zpestření jinak docela fádní modelové řady Cruze.
Pod jeho kapotou osmiválec pochopitelně nebude, s největší pravděpodobností však půjde o moderní zážehový čtyřválec, který z objemu 1,6 l dává díky přeplňování 180 koní (132 kW) a točivý moment až 230 Nm. Jde o stejnou jednotku, jakou známe třeba z evropských vozů Opel Astra. Jeho zástavba do australského sedanu by měla být jednoduchá, protože Cruze i Astra sdílejí stejnou podlahovou plošinu GM Delta II. Holden Cruze SS by se měl do sériové výroby dostat koncem letošního roku a pomůže plánu General Motors ovládnout na australském trhu kategorii „malých“ vozů, v níž zatím vynikají konkurenční modely Toyota Corolla nebo Mazda3. Holden Cruze je zatím ve statistikách prodejů na třetím místě mezi Corollou a Hyundaiem i30.
Přímo z nitra Holenu uniklo krátké vyjádření jednoho z manažerů, který si nepřál být jmenován. Podle něj v současnosti zvažují instalaci prakticky jakéhokoli z motorů dodávaných do Opelu Astra. V úvahu teoreticky připadá také dvojitě přeplňovaný čtyřválec s objemem 2,0 l pro Astru OPC, nicméně tato varianta v případě Holenu Cruze SS není příliš pravděpodobná. Pérování bude nižší a tužší, elektronický posilovač řízení se dočká nového odladění.