Značka Maserati se v Ženevě pochlubila prototypem sportovního kupé 2+2, jenž vychází ze sériového modelu GranTurismo MC Stradale.
(Aktualizováno 13:25: doplněny živé fotografie z Ženevy)
V dravě střiženém kabátě tohoto krasavce se odráží to, čím vozy s trojzubcem na masce už desítky let vábí pozornost milovníků rychlých aut na celém světě. Alfieri si vypůjčilo jméno jednoho z bratrů, kteří přesně před sto lety znaku Maserati založili. Toto kupé využívá mechanických skupin sériového modelu Maserati GranTurismo MC Stradale, a i když byl rozvor náprav zkrácen o plných 240 mm (2 700 mm), nabízí v zadní části interiéru dvojici sedadel.
Prototyp Maserati Alfieri stojí na podvozku GranTurisma MC Stradale
Plně provozuschopný prototyp Maserati Alfieri je 4 590 mm dlouhý, 1 930 mm široký a 1 280 mm vysoký. Pod dlouhou přední kapotou skrývá maranellský vidlicový osmiválec s objemem 4,7 l, jenž dosahuje výkonu 466 koní (343 kW) při 7 000 ot./min. a točivého momentu až 520 Nm při 4 750 ot./min. Na kola zadní nápravy se přenáší skrze šestistupňovou převodovku MC Shift uloženou podle receptu transaxle v jednom bloku s rozvodovkou.
Upravený výfuk má vozu zajišťovat „dechberoucí zvuk“, adekvátní zpomalení zajišťuje brzdová soustava s uhlíko-keramickými kotouči a třmeny Brembo. Zvenčí si všimneme nově koncipované, svisle dělené a bohatě tvarované masky chladiče, zadní svítilny mají červené části na vnějších okrajích a bílé uprostřed a kované ráfky mají průměr 20 palců vpředu a 21 palců vzadu.
Minimalisticky pojatý interiér
Interiér je, jak už to u prototypů bývá, vyroben výhradně ručně. Jednoduchá palubní deska je prý inspirována modelem Maserati 5000 GT, ale jejímu středu dominuje rozměrný monitor. Přístrojovému štítu dominují futuristicky zpracované kruhové stupnice otáčkoměru a tachometru, obklady a ovladače kombinují kůži, hliník a další ušlechtilé materiály.