Na redakčním parkovišti tento týden stojí jedno z nejvýrazněji tvarovaných sériových aut za poslední roky: crossover Lexus NX. Pokud vás ohledně tohoto modelu zajímá cokoliv, co můžeme v rámci redakčního testu zjistit, máte ideální příležitost zeptat se nás.
Kapitoly článku:
Pokud jste už četli naše první dojmy, víte, že tato novinka míří mezi menší prémiové crossovery. Lexus NX je podobně velký jako Audi Q5 nebo BMW X3. Jinak se ale žádnému existujícímu rivalovi moc nepodobá, ať už se jedná o exteriér s množstvím prolamovaných hran ve stylu papírových skládaček origami, působivý interiér nebo uspořádání hnacího řetězce.
Odvážný design crossoveru Lexus NX funguje naživo mnohem lépe než na fotkách – hlavně z úhlů, ze kterých není vidět na obří masku chladiče
Diesel, který v Evropě pohání naprostou většinu aut této kategorie, Lexus vůbec nenabízí. Jedinou dostupnou motorizací je hybridní NX300h, spočívající v kombinaci čtyřválce o objemu 2,5 l s jedním (u předokolky), respektive dvěma elektromotory.
Na mezinárodní prezentaci v Rakousku byl Lukáš, takže pro mě je Lexus NX stále naprostou novinkou. Zde jsou tradiční dojmy z několika prvních kilometrů, najetých hlavně při fotografování. Testujeme provedení NX300h AWD F Sport.
Verze F Sport má vpředu i vzadu anatomicky tvarovaná sedadla v atraktivním barevném provedení; dalšími poznávacími znaky jsou 18" kola nebo černé kryty zrcátek
- Origami design se mi na fotkách vůbec nelíbil, ale samotného mě překvapuje, jak originálně a zajímavě auto působí při osobním setkání. OK, s tou maskou to Lexus trochu přehnal, ale vždycky můžete parkovat předkem ke zdi
- Jsem jediný, komu boční profil auta s dlouhou přídí a dozadu posazenou kabinou připomíná hatchback Mazda3?
- Japonci si tradičně potrpí na vyšperkované detaily, což se u Lexusu NX projevuje třeba propracovaným designem předních i zadních světel
- Naprosto úžasné je zavírání dveří: tlumené, tak akorát těžké a precizní „žuchnutí“ je detail, který evokuje dojem vysoké kvality jako máloco. Jistě, na takové prkotiny auta nejezdí, ale pokud jde o dlouhodobou radost z vlastnictví, mohou mít pro někoho větší váhu než motor, podvozek či kufr.
- Když je řeč o kufru, ten je dosti mělký a má vysokou hranu. Sklopením zadních opěradel ale získáte plochou podlahu.
- O zrcátku ve středové konzole jste asi už četli. Vážně nechápu, čeho tím chtěl Lexus dosáhnout. Jestli vás napadá, jak a k čemu by se vyjímatelné zrcátko dalo prakticky využít, budu rád, když se podělíte v diskuzi.
- A pokud jde o samoúčelné inovace, nelze nezmínit touchpad sloužící k ovládání multimediálního systému. Hmatová zpětná vazba a ‚přitahování“ kurzoru k tlačítkům na displeji funguje nad očekávání dobře, ale klikací a otáčecí kolečko by fungovalo ještě lépe.
- Jinak je ovšem kabina parádní disciplínou Lexusu. Na fotkách to možná tak nevynikne, ale povrchová úprava materiálů a slícování snesou nejpřísnější měřítka.
- Není ovšem všechno zlato, co se třpytí: dojem lehce srážejí tlačítka rozházená všude možně po palubní desce i hlava imbus šroubu, která září na černé boční ploše středové konzoly. Možná má tenhle detail dotvářet „techno“ atmosféru na palubě…
- Zatím jsem toho moc nenajezdil, takže s komentáři ohledně jízdy budu opatrný. Líbí se mi důkladné odhlučnění, se kterým ale nejde moc dohromady naříkání motoru v konstantních otáčkách při akceleraci.
- A ještě jedna speciální pochvala za velká a přehledná zpětná zrcátka.
Ozdobné prošívání i dekorační lišty nás nadchly okamžitě, zato vyjímatelné zrcátko a ovládací touchpad možná doceníme až později…
Nezapomeňte – stejně jako vždy budeme rádi, když se nás zeptáte na konkrétní věci, které vás na Lexusu NX zajímají. Bude-li to v našich možnostech, dotazy zodpovíme v rámci redakčního testu.