BMW X7 M50i s osmiválcem o objemu 4,4 litru a výkonu 390 kW (530 koní).  BMW jej vypustila do mediálního prostoru  už v květnu, na cenu pro český trh jsme ale narazili až v ceníku platném od prosince. | BMW X7 M50i Foto: BMW konfigurátor

BMW X7 M50i s osmiválcem o objemu 4,4 litru a výkonu 390 kW (530 koní). BMW jej vypustila do mediálního prostoru už v květnu, na cenu pro český trh jsme ale narazili až v ceníku platném od prosince. | BMW X7 M50i | Foto: BMW konfigurátor

Po příchodu této verze jsou v nabídce největšího SUV mnichovské automobilky dva naftové a dva zážehové motory a asi nikoho moc nepřekvapí, že se verze M50i staví nejenom na výkonový, ale i cenový vrchol. I když rozdíl oproti motoru M50d není zase tak velký. | BMW X7 M50i Foto: BMW konfigurátor

Po příchodu této verze jsou v nabídce největšího SUV mnichovské automobilky dva naftové a dva zážehové motory a asi nikoho moc nepřekvapí, že se verze M50i staví nejenom na výkonový, ale i cenový vrchol. I když rozdíl oproti motoru M50d není zase tak velký. | BMW X7 M50i | Foto: BMW konfigurátor

BMW X7 M50i na českém trhu začíná na 2.875.600 Kč, v těsném závěsu se drží nafťák M50d za 2.837.900 Kč a zbývající šestiválce (xDrive30d a xDrive 40i) seženete za ceny okolo 2,2 milionu korun | BMW X7 M50i Foto: BMW konfigurátor

BMW X7 M50i na českém trhu začíná na 2.875.600 Kč, v těsném závěsu se drží nafťák M50d za 2.837.900 Kč a zbývající šestiválce (xDrive30d a xDrive 40i) seženete za ceny okolo 2,2 milionu korun | BMW X7 M50i | Foto: BMW konfigurátor

Chtělo by se říct „kupujte velké motory, protože nebudou“, ale otázkou zůstává, jestli u nás vlastně docela normální luxusní SUV s pěti, šesti či sedmi místy k sezení motor V8 skutečně potřebuje. A další otázkou je, jestli má ikonické písmeno M v názvu i jiný než čistě marketingový důvod. | BMW X7 M50i Foto: BMW konfigurátor

Chtělo by se říct „kupujte velké motory, protože nebudou“, ale otázkou zůstává, jestli u nás vlastně docela normální luxusní SUV s pěti, šesti či sedmi místy k sezení motor V8 skutečně potřebuje. A další otázkou je, jestli má ikonické písmeno M v názvu i jiný než čistě marketingový důvod. | BMW X7 M50i | Foto: BMW konfigurátor

Jasně, v základu máte M sportovní brzdy, M sportovní diferenciál, M sportovní výfukový systém či sportovní automatickou převodovku, jenže s výjimkou diferenciálu si můžete za všechny zmíněné prvky připlatit i u „ne-M“ verzí BMW X7. | BMW X7 M50i Foto: BMW konfigurátor

Jasně, v základu máte M sportovní brzdy, M sportovní diferenciál, M sportovní výfukový systém či sportovní automatickou převodovku, jenže s výjimkou diferenciálu si můžete za všechny zmíněné prvky připlatit i u „ne-M“ verzí BMW X7. | BMW X7 M50i | Foto: BMW konfigurátor

Není pochyb o tom, že jakmile novináři a zákaznici s X7 M50i projedou pár zatáček, budou žasnout nad tím, jak tohle auto zatáčí, drží stopu a bublá. Musí se ale mít v názvu „M"? Už z úcty k legendám jako jsou BMW M3 a M5... | BMW X7 M50i Foto: BMW konfigurátor

Není pochyb o tom, že jakmile novináři a zákaznici s X7 M50i projedou pár zatáček, budou žasnout nad tím, jak tohle auto zatáčí, drží stopu a bublá. Musí se ale mít v názvu „M"? Už z úcty k legendám jako jsou BMW M3 a M5... | BMW X7 M50i | Foto: BMW konfigurátor

| BMW X7 M50i Foto: BMW konfigurátor

| BMW X7 M50i | Foto: BMW konfigurátor

| BMW X7 M50i Foto: BMW konfigurátor

| BMW X7 M50i | Foto: BMW konfigurátor

Motorizace M50i v X5 a X7 jsou pochopitelně spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol xDrive. V rámci vrcholné výbavy M Performance u standardních modelů se velká SUV dočkala i sportovního M diferenciálu a upravených podvozků...

Motorizace M50i v X5 a X7 jsou pochopitelně spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol xDrive. V rámci vrcholné výbavy M Performance u standardních modelů se velká SUV dočkala i sportovního M diferenciálu a upravených podvozků...

...u X5 M50i standardně s vinutými pružinami a adaptivními tlumiči, u X7 M50i standardně s adaptivním vzduchovým odpružením.

...u X5 M50i standardně s vinutými pružinami a adaptivními tlumiči, u X7 M50i standardně s adaptivním vzduchovým odpružením.

Takže ano, nejvýkonnější SUV, alespoň tedy do chvíle, než se dočkáme plnohodnotného BMW X5 M –  fotky již unikly a mluví se až o 625 koních.

Takže ano, nejvýkonnější SUV, alespoň tedy do chvíle, než se dočkáme plnohodnotného BMW X5 M – fotky již unikly a mluví se až o 625 koních.

Nové BMW X5 a X7 ve specifikaci M50i se nyní stávají nejvýkonnějšími SUV v nabídce německé značky.

Nové BMW X5 a X7 ve specifikaci M50i se nyní stávají nejvýkonnějšími SUV v nabídce německé značky.

Pod tímto označením se totiž u obou modelů objevuje 4,4litrový, dvakrát přeplňovaný osmiválec o výkonu 390 kW (530 koní) a točivém momentu 750 N.m.

Pod tímto označením se totiž u obou modelů objevuje 4,4litrový, dvakrát přeplňovaný osmiválec o výkonu 390 kW (530 koní) a točivém momentu 750 N.m.

Po příchodu této verze jsou v nabídce největšího SUV mnichovské automobilky dva naftové a dva zážehové motory a asi nikoho moc nepřekvapí, že se verze M50i staví nejenom na výkonový, ale i cenový vrchol. I když rozdíl oproti motoru M50d není zase tak velký. | BMW X7 M50i Foto: BMW konfigurátor
BMW X7 M50i na českém trhu začíná na 2.875.600 Kč, v těsném závěsu se drží nafťák M50d za 2.837.900 Kč a zbývající šestiválce (xDrive30d a xDrive 40i) seženete za ceny okolo 2,2 milionu korun | BMW X7 M50i Foto: BMW konfigurátor
Chtělo by se říct „kupujte velké motory, protože nebudou“, ale otázkou zůstává, jestli u nás vlastně docela normální luxusní SUV s pěti, šesti či sedmi místy k sezení motor V8 skutečně potřebuje. A další otázkou je, jestli má ikonické písmeno M v názvu i jiný než čistě marketingový důvod. | BMW X7 M50i Foto: BMW konfigurátor
Jasně, v základu máte M sportovní brzdy, M sportovní diferenciál, M sportovní výfukový systém či sportovní automatickou převodovku, jenže s výjimkou diferenciálu si můžete za všechny zmíněné prvky připlatit i u „ne-M“ verzí BMW X7. | BMW X7 M50i Foto: BMW konfigurátor
13
Fotogalerie

BMW X7 s motorem V8 už koupíte i v Česku. Je to další paradox dnešní doby

Mezi hlavní témata dnešních dnů v motoristickém světě patří elektromobily, hybridy a plug-in hybridy. Sem tam se ale mezi ně zamotá něco, co nás nutí se trochu zamyslet…

Podle současných a dokola stále se opakujících zpráv a prognóz to vypadá, že si můžeme užít poslední roky, kdy nebudeme muset na ulicích přešlapovat nabíjecí kabely připojené k elektromobilům a plug-in hybridům. Tempo, jakým evropské automobilky elektrifikované modely uvádějí, je vražedné a skoro to vypadá, že budeme všichni brzy odkázáni na nabíječky. Tak hrozné to naštěstí ještě dlouho nebude, navíc se tu a tam na trhu představí vůz, který je naprostým protikladem elektrifikovaných aut.

V nedávné minulosti to byla třeba nová „eresa“ od Audi (RS 6 Avant, RS 7 Sportback, RS Q8 a RS Q3), velká a těžká auta s výkonem až 600 koní. Pozadu nezůstává ani BMW s X5 M a X6 M z mainstreamu můžu zmínit třeba Volkswagen T-Roc R s dvoulitrem TSI o výkonu 300 koní. Jsou to spíše hračky pro velmi úzkou skupinu zákazníků, pro milovníky vozů s velkými motory mohou ale zároveň být i malou jiskřičkou naděje, že se svět ještě tak úplně nezbláznil.

Dnes si k výše zmíněným modelům můžete přidat další – BMW X7 M50i s osmiválcem o objemu 4,4 litru a výkonu 390 kW (530 koní). BMW jej vypustila do mediálního prostoru už v květnu, na cenu pro český trh jsme ale narazili až v ceníku platném od prosince. Po příchodu této verze jsou v nabídce největšího SUV mnichovské automobilky dva naftové a dva zážehové motory a asi nikoho moc nepřekvapí, že se verze M50i staví nejenom na výkonový, ale i cenový vrchol. I když rozdíl oproti motoru M50d není zase tak velký.

BMW X7 M50i na českém trhu začíná na 2.875.600 Kč, v těsném závěsu se drží nafťák M50d za 2.837.900 Kč a zbývající šestiválce (xDrive30d a xDrive 40i) seženete za ceny okolo 2,2 milionu korun. Chtělo by se říct „kupujte velké motory, protože nebudou“, ale otázkou zůstává, jestli u nás vlastně docela normální luxusní SUV s pěti, šesti či sedmi místy k sezení motor V8 skutečně potřebuje. A další otázkou je, jestli má ikonické písmeno M v názvu i jiný než čistě marketingový důvod.

Jasně, v základu máte M sportovní brzdy, M sportovní diferenciál, M sportovní výfukový systém či sportovní automatickou převodovku, jenže s výjimkou diferenciálu si můžete za všechny zmíněné prvky připlatit i u „ne-M“ verzí BMW X7. Není pochyb o tom, že jakmile novináři a zákaznici s X7 M50i projedou pár zatáček, budou žasnout nad tím, jak tohle auto zatáčí, drží stopu a bublá. Musí se ale mít v názvu „M"? Už z úcty k legendám jako jsou BMW M3 a M5...

BMW X7 - technická data a základní ceny dostupných verzí
Motor xDrive40i xDrive30d M50d M50i
Zdvihový objem [cm3] 2998 2993 2993 4395
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 250/5500-6500 195/4000 294/4400 390/5500
Točivý moment [N.m/min] 450/1500-5200 620/2000-2500 760/2000-3000 750/1800
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Maximální rychlost [km/h] 245 227 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,1 7.0 5,4 4,7
Provozní hmotnost [kg] 2395 2445 2535 2630
Komb. spotřeba[l/100 km] 9,0-8,7 6,8-6,5 7,4-7,0  10,9-11,1
Základní cena [Kč] 2.230.800 2.172.300 2.837.900 2.875.600

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud