Nevyhnutelné se stalo skutečností. Porsche nasadí do příštích generací modelu 911 přeplňování. Výjimkou bude pouze model GT3 RS.
Chtěli jste vždycky Porsche 911 Turbo, ale jaksi vás omezoval rozpočet a nezbylo nic jiného než si koupit obyčejnou 911? Teď už vás to mrzet nemusí, protože i obyčejné modely Porsche 911 dostanou přeplňování, takže pak můžete vyrazit do nejbližšího tuningového obchodu a nakoupit si tolik samolepek Turbo, co hrdlo ráčí.
Ale teď trochu vážně. Tahle cesta byla asi nevyhnutelná a i Porsche teď přes produktového šéfa Wolfganga Hatze, který hovořil s magazínem Autocar, potvrdilo, že příští modely 911 už dostanou přeplňování a downsizovaný motor.
Původní zákulisní informace nás strašily dvoulitrovými čtyřválci, ale Hatz jasně řekl, že i příští 911 budou mít šestiválec. A navíc to bude motor, který bude technicky vycházet z nové jednotky pro dokončovanou 911 GT3 RS.
Právě nové Porsche 911 GT3 RS naznačí, co se bude s ikonickou 911 dít. Přesto GT3 RS ještě dostane klasické atmosférické sání a i když technické detaily Hatz prozradit nechtěl, cílem je dosáhnout na výkon 500 koní. Už dříve ale padlo, že objem atmosférického plochého šestiválce jen těžko překročí čtyři litry.
Přeplňovaná jednotka, která samozřejmě dostane přímé vstřikování, bude z motoru pro 911 GT3 RS úzce vycházet. Bude mít ale nižší kompresní poměr a zdvihový objem. I příští modely Turbo si půjčí tento motor, respektive jeho základ. Celá jednotka se má údajně také posunout více doprostřed auta v zájmu lepšího rozložení hmotnosti.
Vývoj nového motoru souvisí s novou dvoulitrovou čtyřválcovou jednotkou pro Porsche Boxster a Cayman. Porsche čerpá znalosti i ze svého závodního programu Le Mans.
Když už jsme u Caymanu, Hatz potvrdil i příchod modelu Porsche Cayman GT4, který dorazí zřejmě do Frankfurtu a protože se na jeho vývoji podílí i divize motorsportu, bude to plnohodnotný ostrý model srovnatelný s GT3 a GT3 RS. Výkon se dostane někam ke čtyřem stovkám koní.
A ještě jednu věc Hatz potvrdil. Automobilka Porsche stále pracuje na sportovním modelu, který by se zařadil mezi 911 a 918 Spyder. O pohon se má starat benzínový osmiválec.