| Motor 1.5 TSI ACT Foto: Ondřej Kroutil

Motor 1.5 TSI ACT | Foto: Ondřej Kroutil

 | Motor 1.5 TSI ACT Foto: Ondřej Kroutil

Motor 1.5 TSI ACT | Foto: Ondřej Kroutil

 | Motor 1.5 TSI ACT Foto: Ondřej Kroutil
8
Fotogalerie

Škoda Octavia 1.5 TSI je už v prodeji. Češi z toho ale radost mít nebudou

Zatímco v českém ceníku Škody Octavia stále figuruje motor 1.4 TSI, na Slovensku se jej už zbavili. Náhradu v podobě 1.5 TSI nabízejí v provedení se 110 kilowatty.

O nahrazení motoru 1.4 TSI modernější patnáctistovkou se v případě Škodovky hovoří už dlouho, na českém trhu se však ledy stále nechtějí více hnout. Octavia i Kodiaq mají stále v nabídce starý motor, byť SUV už pouze v kombinaci s předním pohonem a automatickou převodovkou, a jediným modelem s novým agregátem tak stále zůstává Karoq. U našich východních sousedů však vypadá situace trochu jinak.

Kodiaqu starý motor na Slovensku nadále zůstává, a to jak ve slabší verzi s 92 kilowatty, tak v silnější v kombinaci s manuálem a čtyřkolkou. Zároveň už tam ale nabízejí Octavii s motorem 1.5 TSI s vypínáním válců. Jedná se o variantu se 110 kilowatty bez variabilního turbodmychadla a možnosti „plachtit“ s vypnutým motorem. Zkrátka tu samou, jakou jsme v nedávné době vyzkoušeli v Karoqu a Seatu Ibiza FR.

Na výběr je mezi manuální a automatickou převodovkou, přičemž v druhém případě musíte sáhnout přinejmenším po linii Ambition. Naprostý základ s manuálem (Active) vychází na 18.780 eur, což je v přepočtu zhruba 476.000 korun. Výbava Ambition je dražší o 1230 eur, a za vrcholný Style (Laurin & Klement s 1.5 TSI nepořídíte) na Slovensku zaplatíte nejméně 21.510 eur (asi 545.000 Kč). Za sedmistupňové DSG se s výjimkou linie Active připlácí 2000 eur, tedy zhruba 51.000 Kč.

Jak jsme se v praxi několikrát přesvědčili, projev nového motoru 1.5 TSI se od předchůdce příliš neliší. Běží jemně a přechody mezi dvou- a čtyřválcovým režimem je v praxi neznatelný. Škoda však udává snížení spotřeby až o 0,3 l/100 km, na což Brusel uslyší. Avšak pouze v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou. Podle údajů výrobce si totiž 1.4 TSI s převodovkou DSG vzalo 4,9 l/100 km (aktuální stav u 1.5 TSI bez rozdílu skříně) už dávno před příchodem o deci objemnější novinky.

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Doporučujeme

Články odjinud