Hvězdou stánku Lexus v Ženevě bude zcela nový kompakt CT 200h. Nyní vám jej již můžeme představit v plné parádě.
Již před pár jsme vám představili první uniknuvší informace z připravované propagační brožury, nyní je však již jakékoli tajnůstkářství zbytečné. Automobilka Lexus totiž předběžně představila svoji kompaktní novinku, jež se stane základem její nabídky na většině světových trhů. Smiřme se s tím, že diverzifikace typových struktur i dosud úzce specializovaných společností je na postupu, Indové možná budou brzy nabízet drahé limuzíny a Aston Martin nastoupí s městským vozítkem. Lexus CT zatím zůstává výše, k typické konzervativní limuzíně této značky má ale hodně daleko.
Novinka má za úkol přitáhnout mladší zákazníky k značce Lexus, jež v současnosti trpí jednou z nejvyšších hladin průměrného zákaznického věku ze všech. Lexus CT200h jim může nabídnout krom pro značku docela nové koncepce kompaktního hatchbacku také svěží vzhled, pokrokovou hybridní soustavu i spoustu drobností jako šikovný dálkový ovladač Remote Touch.
Vývoj nového modelu probíhal s nevšedním zájmem o požadavky evropských zákazníků, aby jej bylo možno lépe zacílit mezi stávající klientelu směřující k vozům typu Audi A3 nebo BMW 1. Jeho kompaktní pětidvéřová karosérie zachovává vybrané prvky loňské studie LF-Ch, ale vyznačuje se i řadou rysů typických pro současné vozy značky Lexus.
V kontextu současných modelů Lexus uvěříme tvrzením automobilky, že novinka stojí na zcela nové platformě s dvojitými rameny, vzpěrami MacPherson a novým stabilizátorem vpředu a víceprvkovými, avšak stále poněkud jednoduchými závěsy vzadu.
Jak jsme popsali již ve výše zmíněném článku, pod kapotou typu CT 200h se bude skrývat pohonná soustava složená ze zážehové osmnáctistovky (nejmenšího motoru v dějinách Lexusu) a výkonného elektromotoru, v rámci čtyř přednastavených jízdních režimů najdeme též možnost jízdy na zcela elektrický pohon, při rychlosti 45 km/h ujedete až 2 km.
Palubní deska je rozdělena na Display Zone s osmipalcovým displejem LCD na středu a Operation Zone ve spodní části středové konzole, kde se kromě voliče převodů bezstupňové převodovky E-CVT nachází i další ovladače včetně multifunkčního segmentu Remote Touch.
Nový model Lexus má být 4 320 mm dlouhý, 1 765 mm široký a 1 765 mm vysoký, rozvor náprav činí 2 600 mm, což je kromě jiného méně než třeba u nové Alfy Giulietta. Zavazadelník má v základním uspořádání objem 345 litrů a sklopením zadních sedadel jej lze zvýšit na 700 litrů.
Vozy Lexus CT 200h se pokusí zazářit již v úterý v Ženevě a k prvním zákazníkům by se měly dostat ještě koncem letošního roku.
Lexus CT 200h