Golf R Plus si můžete představit, jako koncept R400, který se představil v současné generaci modelu.

Golf R Plus si můžete představit, jako koncept R400, který se představil v současné generaci modelu.

Malý zádrhel je ale v tom, že i když se vůz vyvíjí, tak ještě není schválen pro výrobu. Nicméně projekt má zelenou i od Herberta Diesse, šéfa Volkswagenu.

Malý zádrhel je ale v tom, že i když se vůz vyvíjí, tak ještě není schválen pro výrobu. Nicméně projekt má zelenou i od Herberta Diesse, šéfa Volkswagenu.

Pokud to tedy vyjde měl by nejostřejší Golf všech dob brázdit silnice do dvou let.

Pokud to tedy vyjde měl by nejostřejší Golf všech dob brázdit silnice do dvou let.

Alespoň tak to tvrdí zaměstnanci Volkswagenu. Nebo aby to bylo ještě přesnější: „Nejextrémnější Golf všech dob“.

Alespoň tak to tvrdí zaměstnanci Volkswagenu. Nebo aby to bylo ještě přesnější: „Nejextrémnější Golf všech dob“.

Golf R dostane ještě další nástavbu, která se stane vrcholem potravního řetězce Volkswagenu. Chce si totiž vyšlápnout na vozy z hot-hatchové elity, které svou dynamikou připomínají ještě nedávné supersporty.

Golf R dostane ještě další nástavbu, která se stane vrcholem potravního řetězce Volkswagenu. Chce si totiž vyšlápnout na vozy z hot-hatchové elity, které svou dynamikou připomínají ještě nedávné supersporty.

Obě  eRka  se vyvíjejí současně v hlavním vývojovém středisku automobilky.

Obě eRka se vyvíjejí současně v hlavním vývojovém středisku automobilky.

Malý zádrhel je ale v tom, že i když se vůz vyvíjí, tak ještě není schválen pro výrobu. Nicméně projekt má zelenou i od Herberta Diesse, šéfa Volkswagenu.
Pokud to tedy vyjde měl by nejostřejší Golf všech dob brázdit silnice do dvou let.
Alespoň tak to tvrdí zaměstnanci Volkswagenu. Nebo aby to bylo ještě přesnější: „Nejextrémnější Golf všech dob“.
7
Fotogalerie

Nový Volkswagen Golf R výrazně posílí. Může mít až 400 koní!

Volkswagen pracuje na novém Golfu s příponou R. Má se jednat o zatím nejextrémnější verzi tohoto oblíbeného hatchbacku.

Nová generace Volkswagenu Golf by se měla začít prodávat už v příštím roce, a protože o ní německá automobilka hovoří jako o všestranném autě, nebude chybět ani ostrá verze R. Ta už nyní má vlastně dostatečných 310 koní, současné informace však hovoří o výrazném navýšení výkonu i díky použití mild-hybridní techniky.

"Značka R je extrémní. Nikdo nepotřebuje kompaktní vůz s výkonem téměř 300 kW. Ale existuje tady pro něj místo? Jistě. A to je píseček značky R," řekl Jürgen Stackmann, šéf prodeje a marketingu automobilky pro web Auto Express.

Detaily o hnacím ústrojí nového Golfu R zatím nejsou známy. Lze však opět očekávat dvoulitrové TSI, dost možná doplněné o mil-hybridní techniku, která měla mít u osmé generace kompaktního modelu širší pole působnosti.

Rovněž se počítá s pohonem všech kol a automatickou převodovkou DSG, která brzy bude už u současné generace "erka" jedinou možností volby. Pokud se vyplní současné předpoklady, mohl by mít nový nejostřejší Volkswagen až 400 koní. Takový vůz už tady vlastně byl, projekt R 400 (na snímcích) však automobilka nedotáhla do konce.

Kromě Golfu chce Volkswagen rozšířit portfolio modelů R o další přírůstky - T-Roc R a Tiguan R. Jakmile značka R posílí své postavení, zaměří Volkswagen svou pozornost na rozšiřování modelů elektrické rodiny I.D. Ostatně, první vlaštovka se již tento měsíc pokusí zlomit rekord mezi elektrickými prototypy na slavném Pikes Peaku!

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud