Britsko-německá automobilka Mini právě vstupuje do zcela nové éry. S nově představeným modelem SE totiž oznamuje vpád do světa elektromobilů a dává si záležet na tom, aby to bylo velkolepé. Přichází totiž rovnou ve verzi Cooper, která má nabídnout to nejlepší ze světa elektřiny i ze světa Mini. Mini

Britsko-německá automobilka Mini právě vstupuje do zcela nové éry. S nově představeným modelem SE totiž oznamuje vpád do světa elektromobilů a dává si záležet na tom, aby to bylo velkolepé. Přichází totiž rovnou ve verzi Cooper, která má nabídnout to nejlepší ze světa elektřiny i ze světa Mini. | Mini

Koncept vozu se představil na frankfurtském autosalonu v roce 2017. Tehdy to ale ještě asi nikdo nebral moc vážně. Novinku poznáte na první pohled hlavně podle „plné“ přední masky, což je poznávací znak většiny elektromobilů a podle unikátního vzhledu disků kol. Typické znaky Mini, jako grafika britské vlajky vyobrazená v zadních svítilnách naštěstí zůstávají. Mini

Koncept vozu se představil na frankfurtském autosalonu v roce 2017. Tehdy to ale ještě asi nikdo nebral moc vážně. Novinku poznáte na první pohled hlavně podle „plné“ přední masky, což je poznávací znak většiny elektromobilů a podle unikátního vzhledu disků kol. Typické znaky Mini, jako grafika britské vlajky vyobrazená v zadních svítilnách naštěstí zůstávají. | Mini

Elektromotor se nachází pro Mini klasicky vpředu a nabídne výkon 135 kW (181 koní) s točivým momentem 270 N.m. To nejsou nijak závratné hodnoty, ale Mini na to jde očividně střízlivě. Výkon jde na přední kola a dokáže hatchback roztlačit na 100 km/h za 7,3 sekundy. Maximální rychlost je pak omezena na 150 km/h. Mini

Elektromotor se nachází pro Mini klasicky vpředu a nabídne výkon 135 kW (181 koní) s točivým momentem 270 N.m. To nejsou nijak závratné hodnoty, ale Mini na to jde očividně střízlivě. Výkon jde na přední kola a dokáže hatchback roztlačit na 100 km/h za 7,3 sekundy. Maximální rychlost je pak omezena na 150 km/h. | Mini

V podlaze se ukrývá 32,6 kWh lithium-iontová baterie, která malému vozítku stačí na ujetí až 270 kilometrů. Díky chytré úspoře prostoru nebude elektrické Mini tratit na velikosti zavazadelníku a nabídne tak stejných 211 litrů, jako spalovací třídveřový hatchback. Po sklopení zadních sedadel pak až 711 litrů. Mini

V podlaze se ukrývá 32,6 kWh lithium-iontová baterie, která malému vozítku stačí na ujetí až 270 kilometrů. Díky chytré úspoře prostoru nebude elektrické Mini tratit na velikosti zavazadelníku a nabídne tak stejných 211 litrů, jako spalovací třídveřový hatchback. Po sklopení zadních sedadel pak až 711 litrů. | Mini

Cooper SE nabídne nepochybně skvělou jízdní dynamiku. Díky bezprostřednosti elektromotoru a okamžitému přívalu točivého momentu to bude zajímavá alternativa k benzínovým ostrým hatchbackům. Ani o hmotnost navíc se moc starat nemusíte, elektrické ústrojí přidává 145 kilogramů, ale nabídne zase mnohem nižší těžiště vozu. Mini

Cooper SE nabídne nepochybně skvělou jízdní dynamiku. Díky bezprostřednosti elektromotoru a okamžitému přívalu točivého momentu to bude zajímavá alternativa k benzínovým ostrým hatchbackům. Ani o hmotnost navíc se moc starat nemusíte, elektrické ústrojí přidává 145 kilogramů, ale nabídne zase mnohem nižší těžiště vozu. | Mini

Již ve standardu bude elektrické Mini velmi dobře vybavené. Najdete tu LED světlomety, 6,5palcový infotainment s navigací, digitální přístrojový štít a dvouzónovou automatickou klimatizaci. Mini

Již ve standardu bude elektrické Mini velmi dobře vybavené. Najdete tu LED světlomety, 6,5palcový infotainment s navigací, digitální přístrojový štít a dvouzónovou automatickou klimatizaci. | Mini

Auto lze bude samozřejmě možné bohatě individualizovat. České ceny zatím nevíme, ale vzhledem k postavení v prémiovém segmentu se bude pohybovat lehce přes milion korun, podobně jako BMW i3. Mini

Auto lze bude samozřejmě možné bohatě individualizovat. České ceny zatím nevíme, ale vzhledem k postavení v prémiovém segmentu se bude pohybovat lehce přes milion korun, podobně jako BMW i3. | Mini

Mini Cooper SE Mini

Mini Cooper SE | Mini

Mini Cooper SE Mini

Mini Cooper SE | Mini

Mini Cooper SE Mini

Mini Cooper SE | Mini

Mini Cooper SE Mini

Mini Cooper SE | Mini

Mini Cooper SE Mini

Mini Cooper SE | Mini

Mini Cooper SE Mini

Mini Cooper SE | Mini

Mini Cooper SE Mini

Mini Cooper SE | Mini

Mini Cooper SE Mini

Mini Cooper SE | Mini

Mini Cooper SE Mini

Mini Cooper SE | Mini

Mini Cooper SE Mini

Mini Cooper SE | Mini

Mini Cooper SE Mini

Mini Cooper SE | Mini

Mini Cooper SE Mini

Mini Cooper SE | Mini

Mini Cooper SE Mini

Mini Cooper SE | Mini

Mini Cooper SE Mini

Mini Cooper SE | Mini

Mini Cooper SE Mini

Mini Cooper SE | Mini

Mini Cooper SE Mini

Mini Cooper SE | Mini

Mini Cooper SE Mini

Mini Cooper SE | Mini

Mini Cooper SE Mini

Mini Cooper SE | Mini

Mini Cooper SE Mini

Mini Cooper SE | Mini

Mini Cooper SE Mini

Mini Cooper SE | Mini

Mini Cooper SE Mini

Mini Cooper SE | Mini

Mini Cooper SE Mini

Mini Cooper SE | Mini

Koncept vozu se představil na frankfurtském autosalonu v roce 2017. Tehdy to ale ještě asi nikdo nebral moc vážně. Novinku poznáte na první pohled hlavně podle „plné“ přední masky, což je poznávací znak většiny elektromobilů a podle unikátního vzhledu disků kol. Typické znaky Mini, jako grafika britské vlajky vyobrazená v zadních svítilnách naštěstí zůstávají. Mini
Elektromotor se nachází pro Mini klasicky vpředu a nabídne výkon 135 kW (181 koní) s točivým momentem 270 N.m. To nejsou nijak závratné hodnoty, ale Mini na to jde očividně střízlivě. Výkon jde na přední kola a dokáže hatchback roztlačit na 100 km/h za 7,3 sekundy. Maximální rychlost je pak omezena na 150 km/h. Mini
V podlaze se ukrývá 32,6 kWh lithium-iontová baterie, která malému vozítku stačí na ujetí až 270 kilometrů. Díky chytré úspoře prostoru nebude elektrické Mini tratit na velikosti zavazadelníku a nabídne tak stejných 211 litrů, jako spalovací třídveřový hatchback. Po sklopení zadních sedadel pak až 711 litrů. Mini
Cooper SE nabídne nepochybně skvělou jízdní dynamiku. Díky bezprostřednosti elektromotoru a okamžitému přívalu točivého momentu to bude zajímavá alternativa k benzínovým ostrým hatchbackům. Ani o hmotnost navíc se moc starat nemusíte, elektrické ústrojí přidává 145 kilogramů, ale nabídne zase mnohem nižší těžiště vozu. Mini
29
Fotogalerie

Nové Mini Cooper SE oficiálně: Tohle je historicky první elektrické Mini!

Nabídka pohonných ústrojí Mini se právě rozšířila o trend dnešní doby. Konstruktéři si naštěstí zachovali chladnou hlavu a ctí klasickou koncepci.

Automobilka Mini právě vstupuje do zcela nové éry. S nově představeným modelem SE oznamuje vpád do světa elektromobilů a dává si záležet na tom, aby to bylo velkolepé. Přichází totiž rovnou ve verzi Cooper, která má nabídnout to nejlepší ze světa elektřiny i ze světa Mini.

Koncept vozu se představil na frankfurtském autosalonu v roce 2017. Tehdy to ale ještě asi nikdo nebral moc vážně. Novinku poznáte na první pohled hlavně podle „plné“ přední masky, což je poznávací znak většiny elektromobilů a podle unikátního vzhledu disků kol. Typické znaky Mini, jako grafika britské vlajky vyobrazená v zadních svítilnách, naštěstí zůstávají.

Elektromotor se nachází pro Mini klasicky vpředu a nabídne výkon 135 kW (181 koní) s točivým momentem 270 N.m. To nejsou nijak závratné hodnoty, ale Mini na to jde očividně střízlivě. Výkon jde na přední kola a dokáže hatchback roztlačit na 100 km/h za 7,3 sekundy. Maximální rychlost je pak omezena na 150 km/h.

V podlaze se ukrývá 32,6 kWh lithium-iontová baterie, která malému vozítku stačí na ujetí až 270 kilometrů. Díky chytré úspoře prostoru nebude elektrické Mini tratit na velikosti zavazadelníku a nabídne tak stejných 211 litrů, jako spalovací třídveřový hatchback. Po sklopení zadních sedadel pak až 711 litrů. 

Cooper SE nabídne nepochybně skvělou jízdní dynamiku. Díky bezprostřednosti elektromotoru a okamžitému přívalu točivého momentu to bude zajímavá alternativa k benzinovým ostrým hatchbackům. Ani o hmotnost navíc se moc starat nemusíte, elektrické ústrojí přidává 145 kilogramů, ale nabídne zase mnohem nižší těžiště vozu.

Již ve standardu bude elektrické Mini velmi dobře vybavené. Najdete tu LED světlomety, 6,5palcový infotainment s navigací, digitální přístrojový štít a dvouzónovou automatickou klimatizaci. Auto lze bude samozřejmě možné bohatě individualizovat. České ceny zatím nevíme, ale vzhledem k postavení v prémiovém segmentu se bude pohybovat lehce přes milion korun, podobně jako BMW i3.

Mini

Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.

V roce 2001 se objevila nová generace  v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.

Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman

Doporučujeme

Články odjinud