V nové podobě se rozprostírají téměř po celé přídí a získávají výrazně hranatý tvar. Do stran zasahují natolik, že pohlcují i hlavní světlomety v podobě úzkých proužků. Zdroj: World Intellectual Property Organisation

V nové podobě se rozprostírají téměř po celé přídí a získávají výrazně hranatý tvar. Do stran zasahují natolik, že pohlcují i hlavní světlomety v podobě úzkých proužků. | Zdroj: World Intellectual Property Organisation

Z dokumentace je patrné, že jde o hladkou jednolitou plochu, která je ideální pro elektromobily, jež nepotřebují klasické průduchy v masce. Zdroj: World Intellectual Property Organisation

Z dokumentace je patrné, že jde o hladkou jednolitou plochu, která je ideální pro elektromobily, jež nepotřebují klasické průduchy v masce. | Zdroj: World Intellectual Property Organisation

Když je vůz vypnutý, má panel hladkou neprůhlednou podobu. Zdroj: World Intellectual Property Organisation

Když je vůz vypnutý, má panel hladkou neprůhlednou podobu. | Zdroj: World Intellectual Property Organisation

Podklady naznačují, že se designéři nechali inspirovat konceptem i Vision Dee a pomocí technologie E-Ink (světelná vodivá technologie) proměnili příď v digitální panel. Zdroj: BMW

Podklady naznačují, že se designéři nechali inspirovat konceptem i Vision Dee a pomocí technologie E-Ink (světelná vodivá technologie) proměnili příď v digitální panel. | Zdroj: BMW

V prvním provozním režimu se zapnou světlomety po stranách a ve druhém se rozsvítí celá maska včetně ledvinek.  Zdroj: World Intellectual Property Organisation

V prvním provozním režimu se zapnou světlomety po stranách a ve druhém se rozsvítí celá maska včetně ledvinek.  | Zdroj: World Intellectual Property Organisation

BMW a jeho ledvinky na řadě 4 a M3 jsou nevyčerpatelnou studnicí pro diskuze. Zdroj: BMW

BMW a jeho ledvinky na řadě 4 a M3 jsou nevyčerpatelnou studnicí pro diskuze. | Zdroj: BMW

Některé externí tuningové společnosti dokonce vyrábí alternativní nárazník s trochu střídmějším provedením nozder.

Některé externí tuningové společnosti dokonce vyrábí alternativní nárazník s trochu střídmějším provedením nozder.

Můžete tomu říkat výstřednost, ale cílem automobilky je se jednoznačně identifikovat a odlišit od ostatních značek. Zdroj: BMW

Můžete tomu říkat výstřednost, ale cílem automobilky je se jednoznačně identifikovat a odlišit od ostatních značek. | Zdroj: BMW

To je důležité zejména na asijských trzích, kde je přítomno mnohem více automobilek majících tendence se evropským designem hodně inspirovat. Zdroj: BMW Group

To je důležité zejména na asijských trzích, kde je přítomno mnohem více automobilek majících tendence se evropským designem hodně inspirovat. | Zdroj: BMW Group

Bavorská automobilka však s ledvinkami nadále pracuje a patentové snímky podané na Světové organizaci duševního vlastnictví naznačují, že by mohly mít zcela jinou podobu. Zdroj: BMW

Bavorská automobilka však s ledvinkami nadále pracuje a patentové snímky podané na Světové organizaci duševního vlastnictví naznačují, že by mohly mít zcela jinou podobu. | Zdroj: BMW

A rozhodně ne menší. Zdroj: BMW

A rozhodně ne menší. | Zdroj: BMW

BMW M4 CSL (2022) Zdroj: BMW

BMW M4 CSL (2022) | Zdroj: BMW

Jestli se stejného designu dočkáme i u sériových vozů, je otázkou. Automobilky si často patentují řešení „pro jistotu“, ale ve výsledku je nemusí použít.

Jestli se stejného designu dočkáme i u sériových vozů, je otázkou. Automobilky si často patentují řešení „pro jistotu“, ale ve výsledku je nemusí použít.

Každopádně podobně vyhlížející prvek má už současná řada 7. 

Každopádně podobně vyhlížející prvek má už současná řada 7. 

Z dokumentace je patrné, že jde o hladkou jednolitou plochu, která je ideální pro elektromobily, jež nepotřebují klasické průduchy v masce. Zdroj: World Intellectual Property Organisation
Když je vůz vypnutý, má panel hladkou neprůhlednou podobu. Zdroj: World Intellectual Property Organisation
Podklady naznačují, že se designéři nechali inspirovat konceptem i Vision Dee a pomocí technologie E-Ink (světelná vodivá technologie) proměnili příď v digitální panel. Zdroj: BMW
V prvním provozním režimu se zapnou světlomety po stranách a ve druhém se rozsvítí celá maska včetně ledvinek.  Zdroj: World Intellectual Property Organisation
14
Fotogalerie

BMW může radikálně změnit tvar ledvinek. Mohou být hranaté a zaberou téměř celou příď

BMW věnuje vývoji svých ledvinek velkou pozornost, vždyť jsou nositelem image značky. Podané patentové snímky ukazují, že by se mohly výrazně proměnit.

BMW a ledvinky na řadě 4 a M3 jsou nevyčerpatelnou studnicí pro diskuze. Některé externí tuningové společnosti dokonce vyrábí nárazník s trochu střídmějším provedením nozder. Můžete tomu říkat výstřednost, ale cílem automobilky je se jednoznačně identifikovat a odlišit od ostatních značek. To je důležité zejména na asijských trzích, kde je přítomno mnohem více automobilek majících tendence se evropským designem hodně inspirovat.

Bavorská automobilka však s ledvinkami nadále pracuje a patentové snímky podané Světové organizaci duševního vlastnictví naznačují, že by mohly mít jinou podobu. A rozhodně ne menší. V nové podobě se rozprostírají téměř po celé přídí a získávají výrazně hranatý tvar. Do stran zasahují natolik, že pohlcují i hlavní světlomety v podobě úzkých proužků.

Z dokumentace je patrné, že jde o hladkou jednolitou plochu, která je ideální pro elektromobily, jež nepotřebují klasické průduchy v masce. Také se sem snadněji integruje hardware jízdních asistentů, případně vyhřívání. Ve snaze zatraktivnit elektromobilitu přišla řada značek se stylovou světelnou show. BMW v tomto ohledu nezůstává pozadu. Naopak, jde ještě dál.

Podklady naznačují, že se designéři nechali inspirovat konceptem i Vision Dee a pomocí technologie E-Ink (světelná vodivá technologie) proměnili příď v digitální panel. To dává prostor rozšířeným integracím a komunikaci s vozem. Když je vůz vypnutý, má panel hladkou neprůhlednou podobu. V prvním provozním režimu se zapnou světlomety po stranách a ve druhém se rozsvítí celá maska včetně ledvinek. 

Jestli se stejného designu dočkáme i u sériových vozů, je otázkou. Automobilky si často patentují řešení „pro jistotu“, ale ve výsledku je nemusí použít. Každopádně podobně vyhlížející prvek má už současná řada 7. 

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud