Nabídka značky Volkswagen se na českém trhu rozrůstá o tři nové modely Polo GTI, CrossPolo a Polo BlueMotion.
Volkswagen Polo GTI
Sportovně laděný model s vylepšeným designem nabízí nižší stavbu podvozku, který je posazen o 15 mm níže než u standardního Pola. Tvrdší podvozek doplňuje turbomotor s mezichladičem stlačeného vzduchu o výkonu 110 kW (150 k). Oproti např. Octavii Tour, která u stejného motoru nabízí točivý moment „jen“ 210 Nm, má Polo GTI 220 Nm, a to od 1 950 ot. Na stovku zrychlí GTI za 8,2 s a na čtvrtý převodový stupeň dokáže zrychlit z 80 km/h na 120 km/h za 7,5 s.
GTI má odlišnou masku, výrazně protaženou dolů ve tvaru V, jejíž linie pokračují v prolisech kapoty, a dozadu protažený spojler na odtokové hraně střechy s integrovaným třetím brzdovým světlem. Vystupující podběhy kol kryjí široká 16" kola z lehké slitiny, opatřená pneumatikami rozměru 205/45 R16. Pětiotvorová konstrukce kol odhaluje třmeny kotoučových brzd na přední i zadní nápravě, jejichž červená barva podtrhuje sportovní temperament vozu, stejně jako černé lakování spodní linie karoserie.
Ve standardu je kromě ABS a ASR i ESP. Interiér je vybaven sportovními sedadly s typickým kostkovaným dezénem „Interlagos“ a kůží obšitým tříramenným sportovním volantem, hlavicí řadicí páky a madlem ruční brzdy je zvýrazněn kovově lesklými doplňky včetně kovových pedálů.
Topmodelem je pak Polo GTI Cup Edition s motorem o výkonu zvýšeným až na 180 k. Kromě silnějšího motoru jej od „běžného“ GTI odlišují speciálně stylizované nárazníky „motor-sport“, 17" kola z lehké slitiny a některé další detaily.
Tip: Podrobné představení modelu Polo GTI si můžete přečíst zde
Nové jsou ovšem ceny Pola GTI a GTI Cup Edition. Volkswagen nasadil pro základní model GTI cenu 522 000 Kč a model GTI Cup Edition lze pořidit již od 610 100 Kč.
Tip2: představení modelu Polo GTI Cup Edition si můžete přečíst zde
Volkswagen Polo GTI
CrossPolo
Druhý model, nazvaný CrossPolo, je určen pro řidiče se sportovním duchem. CrossPolo je laděno přesně v tomto duchu. Nabízí tedy vzhled kompaktního SUV se zvýšenou světlou výškou o 15 mm a zesíleným podvozkem a přitom si zachovává své vlastnosti poměrně pohodlného kompaktu.
Zvýšená světlá výška a zesílený podvozek umožňují řidiči vyjet i do obtížnějšího terénu a zdolat tak nástrahy při jízdě nejen po zpevněné komunikaci.
Volkswagen označuje CrossPolo jako lifestylový model; osobně jsem ale spíš pro označení hybrid. Vůz, který vypadá jako SUV, se do terénu vůbec nehodí a navíc stojí na kolech hodící se spíše pro sportovně laděné vozy. Žádná čtyřkolka, obyčejný pohon přední nápravy. Skutečně zvláštní model...
Zákazníci si mohou vybrat z pěti různých motorů, tří zážehových s výkony 47 kW (64 k), 59 kW (80 k) a 77 kW (105 k) a dvou přeplňovaných vznětových agregátů s přímým vstřikem dodávajících 51 kW (70 k) a 74 kW (100 k).
CrossPolo dostalo do vínku široké boční ochranné lišty v barvě karosérie, černé plastové lemování podběhů a také lemování spodní linie karosérie a nárazníků. Velmi kontrastně pak působí stříbrně lakované vnější zrcátka a střešní nosiče. Také interiér jde v duchu kontrastu. Kombinace černé a stříbrné barvy najdete na více místech.
Ceny CrossPola startují na částce 436 400 Kč se základním benzínovým motorem a končí na 528 600 Kč u nejsilnější naftové verze. Příplatky za naftové motory jsou tak celkem příznivé.
- 1,2 47 kW (64 k), MT5 - 436 400 Kč
- 1,4 55 kW (75 k), AT4 - 481 600 Kč
- 1,4 59 kW (80 k), MT5 - 449 100 Kč
- 1,6 77 KW (105 k), MT5 - 470 700 Kč
- 1,6 77 kW (105 k), Tiptronic - 507 400 Kč
- 1,4 TDI 51 kW (70 k), MT5 - 481 900 Kč
- 1,9 TDI 74 kW (100 k), MT5 - 528 600 Kč
CrossPolo
Polo BlueMotion
Také o Polu BlueMotion jsme psali již v minulosti (celá zpráva). Ovšem od té doby uběhla již delší doba a Volkswagen nyní přichází s tímto úsporným modelem na náš trh. Pro zájemce bude toto Polo k dispozici od 475 500 Kč. Proti běžnému Polu 1,4 TDI tak připlatíte 20 000 Kč, ovšem ušetříte 0,5 l paliva na 100 km a snížite emise škodlivých plynů.
Prvním produkčním vozem tohoto projektu je model Polo BlueMotion. Pod kapotou se nachází tříválcový naftový motor TDI o objemu 1422 cm3 dává výkon 59 kW (80 k) při 4 000 ot./min a točivý moment 195 Nm při 1 800 ot./min. Polo BlueMotion s ním dokáže z nuly na 100 km/h zrychlit během 12,8 s a dosáhne maximální rychlosti 176 km/h. Výkonové parametry jsou tedy téměř shodné s běžným Polem 1.4 TDI. BlueMotion však dosahuje průměrné spotřeby jen 3,9 l/100 km a hodnoty emisí CO2 103 g/km. To je o 0,5 l/100 km a o 16 g/km méně než u modelu Polo 1.4 TDI.
Těchto parametrů bylo dosaženo optimalizaci motoru a také použitím filtru pevných částic. Příznivý vliv na nižší spotřebu má také delší odstupňování pětistupňové manuální převodovky. Tímto „prodloužením“ nemusí řidič motor při běžných jízdách příliš vytáčet a uspoří tak palivo. Velký vliv má také pozměněná aerodynamika voz.
Ve standardu jsou 14" litá kola, elektrické ovládání předních oken, palubní počítač, multifunkční displej, elektrohydraulický posilovač řízení a sportovní sedadla s dvoubarevnými potahy. Bezpečnost zajišťuje systém ABS s elektronickým brzdovým asistentem a přední i boční airbagy.
Polo BlueMotion