V Evropě dříve známý sedan od Hyundaie přijíždí ve zbrusu nové generaci. Nám nedostupný model přitom vypadá opravdu slušně.
Dostupnější sedan Elantra měl svůj stint rovněž v Evropě, v posledních generacích svého žití se však nejvíce soustředil na domácí jihokorejský a americký trh. Pro tato místa bude určena i zbrusu nová generace, kterou již Hyundai kompletně odhaluje. Po stránce designu se nová Elantra zařazuje do jazyku posledních modelů značky, stylizovaná karoserie s výraznými prolisy je ale každopádně odvážnější než u předchůdce.
Proporce s nízko svažující se střechou však pokračují v trendu posledních generací modelu. Díky nové platformě je sedan také o pár milimetrů větší. Na délku měří 4676 mm s rozvorem čítajícím 2720 mm. Největším krokem kupředu je však u Elantry technologická vybavenost v interiéru, díky které dříve nudný a levně působící sedan vypadá nyní moderně.
Ve standardní výbavě tak přichází například bezdrátové rozhraní Apple Carplay a Android Auto, 8palcový displej infotainmentu a řada posledních bezpečnostních a asistenčních systémů – autonomní krizové brzdění, udržování jízdy v pruhu nebo sledování pozornosti řidiče. Vyšší výbavy pak zajistí na palubní desce kombinaci dvou 10,3palcových displejů nebo přístup k vozu skrze aplikaci v telefonu.
Po stránce nejnovějších trendů nemůže pod kapotou chybět ani hybridní motorizace, přesněji 1,6litrový čtyřválec kombinovaný s elektromotorem pro systémový výkon 102 kW (139 koní). V nabídce bude ovšem také dvoulitrový čtyřválec o síle 108 kW (147 koní), přičemž do budoucna Hyundai chystá i pro Elantru sportovnější variantu N-Line.
Lze předpokládat, že Elantru si Hyundai nadále nechá především pro trhy USA a Jižní Koreje. Ostatně výroba má v těchto místech započít na podzim letošního roku. Je však velmi možné, že současná pandemie koronaviru tyto plány automobilky ještě změní.