Audi RS Q e-tron využívá dva motor generátory původně z Formule E, které zásobuje energií baterie nabíjená skrze třetí generátor, poháněný přeplňovaným motorem TFSI ze série DTM. Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron využívá dva motor generátory původně z Formule E, které zásobuje energií baterie nabíjená skrze třetí generátor, poháněný přeplňovaným motorem TFSI ze série DTM. | Zdroj: Audi

Po předchozích zahřívacích kolech testování v Německu a Španělsku se tým Audi poprvé vydal do Afriky, za volantem se postupně vystřídali Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz a Mattias Ekström i se svými navigátory. Zdroj: Audi

Po předchozích zahřívacích kolech testování v Německu a Španělsku se tým Audi poprvé vydal do Afriky, za volantem se postupně vystřídali Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz a Mattias Ekström i se svými navigátory. | Zdroj: Audi

Pro toto testování byla kabina RS Q e-tronu upravena tak, aby měla posádka více místa a mohla lépe komunikovat.  Zdroj: Audi

Pro toto testování byla kabina RS Q e-tronu upravena tak, aby měla posádka více místa a mohla lépe komunikovat.  | Zdroj: Audi

Teploty při jízdách přesahovaly 40 stupňů celsia a způsobovaly problémy, které je nutné před ostrým nasazením eliminovat. Zdroj: Audi

Teploty při jízdách přesahovaly 40 stupňů celsia a způsobovaly problémy, které je nutné před ostrým nasazením eliminovat. | Zdroj: Audi

Mezitím začala v továrně Audi Sport v Neuburgu na Dunaji stavba prvního vozu, který čeká skutečné závodní nasazení. Zdroj: Audi

Mezitím začala v továrně Audi Sport v Neuburgu na Dunaji stavba prvního vozu, který čeká skutečné závodní nasazení. | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron Zdroj: Audi

Audi RS Q e-tron | Zdroj: Audi

Po předchozích zahřívacích kolech testování v Německu a Španělsku se tým Audi poprvé vydal do Afriky, za volantem se postupně vystřídali Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz a Mattias Ekström i se svými navigátory. Zdroj: Audi
Pro toto testování byla kabina RS Q e-tronu upravena tak, aby měla posádka více místa a mohla lépe komunikovat.  Zdroj: Audi
Teploty při jízdách přesahovaly 40 stupňů celsia a způsobovaly problémy, které je nutné před ostrým nasazením eliminovat. Zdroj: Audi
Mezitím začala v továrně Audi Sport v Neuburgu na Dunaji stavba prvního vozu, který čeká skutečné závodní nasazení. Zdroj: Audi
74
Fotogalerie

Audi trénovalo na Dakar v Maroku. Elektrické RS Q e-tron zvládlo extrémní podmínky

Před jedním z nejnáročnějších závodů světa je nutné prověřit techniku – zvlášť takto novou. Komplexní soutěžní stroj otestovalo trio slavných jezdců.

Leden příštího roku je sice ještě daleko, ale testování na start Dakaru v tomto termínu u Audi probíhá v dostatečném předstihu. Do soutěže hodlá nasadit výjimečný stroj, kterému jsme již dříve věnovali nemalou pozornost. Závodní speciál RS Q e-tron využívá dva motor generátory původně z Formule E, které zásobuje energií baterie nabíjená skrze třetí generátor, poháněný přeplňovaným motorem TFSI ze série DTM.

Po předchozích zahřívacích kolech testování v Německu a Španělsku se tým Audi poprvé vydal do Afriky, za volantem se postupně vystřídali Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz a Mattias Ekström i se svými navigátory. Pro toto testování byla kabina RS Q e-tronu upravena tak, aby měla posádka více místa a mohla lépe komunikovat. Teploty při jízdách přesahovaly 40 stupňů celsia a způsobovaly problémy, které je nutné před ostrým nasazením eliminovat.

„Na Rallye Dakar čekáme mnohem nižší teploty,“ uvedl Andreas Roos ze závodní divize Audi Sport. „Do Maroka jsme nicméně přijeli záměrně, abychom náš koncept otestovali v extrémních podmínkách. Komponenty typu motor generátorů v zásadě nebyly vyvíjeny pro použití v tak vysokých teplotách, ale hnací ústrojí a další komponenty dostalo horko na limit a možná ještě dále. Zkušenosti z Maroka jsou pro nás neocenitelné, také nám však ukazují, že do Dakaru máme co dělat – času už není mnoho,“ dodává. Mezitím začala v továrně Audi Sport v Neuburgu na Dunaji stavba prvního vozu, který čeká skutečné závodní nasazení.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud