10
Fotogalerie

10 nejdražších aut dneška podle Forbesu

Americký magazín Forbes sestavil další ze zajímavých žebříčků. Tentokrát shrnuje nejdražší osobní auta našich dnů.

Pro řadu z nás je nejvyšší představitelnou částkou určenou pro nákup nového osobního vozu jeden milion korun, nejtypičtějšími limitem při nákupu je pak u nás maximálně čtvrtina z tohoto obnosu. Přesto i v našich končinách se najde překvapivě dost lidí, kteří neváhají do osobního vozu „nasypat“ i přes 10 milionů a Česká republika v tomto není ničím zvláštním.

Časopis Forbes nyní zveřejnil desítku strojů, z nichž ani ten nejlevnější nestojí pod 8 milionů korun. Tuto statistiku i samotné částky je třeba brát s jistou rezervou, neboť většina z těchto vozů je stavěna na zakázku, a tomu odpovídá i jejich individuální pořizovací cena. Další věcí je, že ceny se na různých trzích liší a je otázkou, zda jako bernou minci brát tu nejnižší dosažitelnou, nebo tu tam či onde obvyklou. A ještě jednu trhlinku výsledek práce redaktorů Forbesu má - je jí prostá skutečnost, že do svých úvah zahrnuli také modely, jež teprve na svoji premiéru čekají a navíc ani jejich skutečné ceny zatím nejsou známy.

Berme tedy tento žebříček za spíše informativní zajímavost. Poutavé nesporně je už jen to, že na prvních místech nenajdeme vozy Ferrari, natož pak Rolls-Royce nebo Cadillac, které kdysi bývaly premianty. Jak to dopadne uvidíte sami, přehled začínáme od toho „nejlevnějšího“ stroje. A pokud byste se o některém z vozů chtěli dozvědět více, stačí kliknout na jeho název, který, pakliže jsme o tom kterém voze v minulosti psali, skrývá odkaz na další podrobnosti.

10. Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe: 8,4 mil. Kč

Pokud chcete něco výjimečného, s modelem Phantom určitě nešlápnete vedle. Za zmínku však stojí jeho verze Drophead Coupe opatřená vidlicovým dvanáctiválcem s výkonem 460 koní (338 kW) a možností výběru ze tří desítek druhů dřevěných dekorů. Phantom DHC je ligou sama pro sebe, stejně jako jsou řidiči, již si jej mohou dovolit. Ale to teprve začínáme...

Rolls.jpg
Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe

9. Lamborghini Murcielago LP670-4 SV: 8,6 mil. Kč

Tento stroj je ve srovnání s tím předchozím bestií zcela jiného druhu. Murcielago LP670-4 v provedení SuperVeloce. Oproti standardní verzi posílilo jeho dvanáctiválcové srdce o 30 koní na výsledných 670 koní (493 kW), což řidiči zajistí dosažení nejvyšší rychlosti 342 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,2 s.

Vůz se již od podzimu nevyrábí, pár kousků na skladě ale u prodejců luxusních aut ještě najdete.

Lambo.jpg
 Lamborghini Murcielago LP670-4 SV

8. Ferrari 599 SA Aperta: 9,7 mil. Kč (odhad)

Připravovaná otevřená verze typu 599 (v italštině „Aperta“) má za úkol pomoci oslavit osmdesáté výročí karosárny Pininfarina. Novinka vychází z kupé 599 GTO, s nímž sdílí také pohonnou jednotku V12 o výkonu 670 koní (493 kW), ale vyznačuje se jednoduchou, plátěnou skládací střechou.

Vyrobeno bude jen 80 exemplářů a vše ma ještě jeden háček - všechny již mají své majitele. Řada z prodaných vozů se ale přesto jistě dostane hned zpět do prodeje. Otázkou ovšem ja, za jakou cenu...

Ferrari Aperta.jpg
Ferrari 599 SA Aperta

7. LeBlanc Mirabeau: 13,7 mil. Kč

Tento nepříliš známý vůz, který však v různých statistikách „nej” aut boduje již léta, je švýcarským závodním strojem, jenž je ale homologován také k provozu na běžných silnicích. Svého bohatého majitele zrovna hýčkat nebude, jde mu však o rychlost a výkon. A ten zaručuje přeplňovaný osmiválec naladěný na 700 koní (515 kW) výkonu a 850 Nm točivého momentu.

LeBlanc.jpg
LeBlanc Mirabeau

6. SSC Ultimate Aero: 14 mil. Kč

Řada odborníků považuje právě tento stroj za skutečného pokořitele Veyronu od Bugatti, díky svému osmiválci s výkonem přes 1 300 koní (960 kW) jede až 439 km/h a v porovnání s takovým LeBlancem je poměrně komfortně vybaven. Pohotovostní hmotnost Aera nepřesahuje 1 300 kg, což je dílem rozsáhlého použití kompozitních materiálů.

Ultimate.jpg
SSC Ultimate Aero

5. Ferrari F70: 16,3 mil. Kč (odhad)

Těžko říci, proč se v této sestavě objevil také tento model, který se zřejmě představí až v průběhu tohoto roku, záhadou navíc, zůstává, kde pánové z Forbesu přišli na svůj odhad jeho ceny. Ferrari F70 se stane nástupcem modelu Enzo a vrací se k použití označení ukazujícího na nejbližší výročí automobilky Ferrari.

Ferrari F70.jpg
Ferrari Enzo

4. Pagani Zonda C9: 24,3 mil. Kč (odhad)

Ani podobu zcela nového modelu ze stáje Pagani (natož jeho cenu) zatím neznáme. O pohon se postará dvanáctiválec Mercedes AMG odvozený z modelu SL65 Black Series, těšit se můžeme na vzhůru výklopné dveře a poněkud zaoblenější karoserii. Podvozek má být vyroben z kombinace titanové slitiny a uhlíkových kompozitů a v sérii C9 vznikne jen 40 vozů.

Pagani.jpg
Pagani Zonda C9

3. Maybach Landaulet: 26,3 mil. Kč

Před očima máte prakticky jediný vůz statistiky, který lze považovat za „cestovní“. Landaulet vychází ze sériové limuzíny Maybach 62S a po vzoru dávných luxusních automobilů nabízí posádce na zadních sedadlech možnost svezení s modrým nebem nad hlavou. O rozsáhlé škále standardní a příplatkové výbavy snad není třeba v tomto případě ani hovořit.

Maybach.jpg
Maybach Landaulet

2. Koenigsegg Agera: 28 mil. Kč (odhad)

Tento supersport má karoserii vyrobenou z kombinace hliníku a uhlíkových kompozitů, při výkonu 910 koní (670 kW) zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,1 s a podle výrobce navíc uživateli nabídne nejobjemnější zavazadelník ve své kategorii. Ne že by u podobného auta šlo o zrovna důležitý parametr, ale bezmála za tři desítky milionů si již přeci můžete „vymýšlet“.

Koenig.jpg
Koenigsegg Agera

1. Bugatti Veyron Super Sport: 49 mil. Kč

Nejdražší z nejdražších, nejrychlejší z nejrychlejších, takový je Veyron Super Sport. V Guinessově knize rekordů zatím figuruje s cifrou 431 km/h jako nejrychlejší cestovní vůz světa. Díky provedeným úpravám zrychlí Super Sport z klidu na na 200 km/h za 7,3 s a na 300 km/h za pouhých 15 s. S úpravou motoru naladěného na 1 200 koní (879 kW) šly ruku v ruce i další modifikace. Ty se dotkly i podvozku, který dostal upravené pružiny, tlumiče i stabilizátory a díky tomu by měl Veyron Super Sport snášet boční přetížení až 1,4 G oproti 1,25 G výchozího modelu.

Bugatti.jpg
Bugatti Veyron Super Sport

Doporučujeme

Články odjinud