Před jedním z nejnáročnějších závodů světa je nutné prověřit techniku – zvlášť takto novou. Komplexní soutěžní stroj otestovalo trio slavných jezdců.
Leden příštího roku je sice ještě daleko, ale testování na start Dakaru v tomto termínu u Audi probíhá v dostatečném předstihu. Do soutěže hodlá nasadit výjimečný stroj, kterému jsme již dříve věnovali nemalou pozornost. Závodní speciál RS Q e-tron využívá dva motor generátory původně z Formule E, které zásobuje energií baterie nabíjená skrze třetí generátor, poháněný přeplňovaným motorem TFSI ze série DTM.
Po předchozích zahřívacích kolech testování v Německu a Španělsku se tým Audi poprvé vydal do Afriky, za volantem se postupně vystřídali Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz a Mattias Ekström i se svými navigátory. Pro toto testování byla kabina RS Q e-tronu upravena tak, aby měla posádka více místa a mohla lépe komunikovat. Teploty při jízdách přesahovaly 40 stupňů celsia a způsobovaly problémy, které je nutné před ostrým nasazením eliminovat.
„Na Rallye Dakar čekáme mnohem nižší teploty,“ uvedl Andreas Roos ze závodní divize Audi Sport. „Do Maroka jsme nicméně přijeli záměrně, abychom náš koncept otestovali v extrémních podmínkách. Komponenty typu motor generátorů v zásadě nebyly vyvíjeny pro použití v tak vysokých teplotách, ale hnací ústrojí a další komponenty dostalo horko na limit a možná ještě dále. Zkušenosti z Maroka jsou pro nás neocenitelné, také nám však ukazují, že do Dakaru máme co dělat – času už není mnoho,“ dodává. Mezitím začala v továrně Audi Sport v Neuburgu na Dunaji stavba prvního vozu, který čeká skutečné závodní nasazení.