Automobilka Cadillac oznámila mírné oživení stávající modelové řady CTS včetně sportovně střižených variant CTS-V.
Kapitoly článku:
Nejvíce pozornosti v současnosti budí premiéra nového luxusního modelu Cadillac XTS, ale Cadillac není jen XTS. Je to také řada CTS vyráběná bezmála již deset let (výrazně přepracovaná verze přišla v roce 2008) nejprve jako čtyřdveřový tříprostorový sedan a později též jako kupé a praktické pětidveřové kombi Sport Wagon. S jeho útokem na evropské trhy to nakonec nijak slavně nedopadlo, přesto by nebylo správné model Cadillac CTS opomíjet.
Modernizace se dotkla všech verzí řady CTS i jejich interiéru
Už třeba proto, že jeho špičková verze CTS-V disponuje osmiválcem s přeplňováním klasickým kompresorem, objemem 6,2 l, výkonem 556 koní (409 kW) a točivým momentem 746 Nm, který vozu umožní zrychlit z 0 na 100 km/h okolo 4,0 s a dosáhnout rychlosti přes 300 km/h, což například z verze Cadillac CTS-V Sport Wagon dělá nejrychlejší sériový kombík současnosti.
Pro modelový rok 2013 celá tato řada prošla dílčí modernizací vzhledu a výbavy. Nabídka pohonných jednotek zůstává nezměněna (šestiválce 3,0i V6 s výkonem 270 koní/201 kW a 3,6i V6 o výkonu 318 koní/237 kW, plus zmíněný osmiválec ), na první pohled si všimneme upravené masky chladiče a nových odstínů lakování Glacier Blue Metallic, Silver Coast Metallic a Summer Gold Metallic.
Zřejmě nejdůležitější změnou mechanických skupin je instalace nových, dvoudílných brzdových kotoučů u verzí CTS-V
Dálkové startování se stává standardem pro všechny verze. Provedení CTS-V se z nových barev dočkají pouze modré metalízy Glacier, nicméně významnější změnou je instalace dvoudílných brzdových kotoučů. Podle tvrzení General Motors toto řešení přináší delší životnost, snížení neodpružené hmotnosti a větší odolnost proti zvlnění.