Silný turbobenzín hlásí návrat. Nabídne více koní než dříve, k mání bude výhradně s pohonem všech kol. Dočkáme se ho i v SUV české značky?
Plug-in hybridní verze Seat Tarraco e-Hybrid si udržela titul nejvýkonnější motorizace jen několik dnů. Do španělského SUV se vrací dvoulitrový benzinový čtyřválec 2.0 TSI, který je ve starší verzi s výkonem 140 kW (190 k) k mání již jen ve formě skladových vozů. Nová verze má podstatně zajímavějších 180 kW (245 k), které jdou na všechna kola skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG. V nabídce benzinových motorů doplní čtyřválec 1.5 TSI o výkonu 110 kW (150 k).
K mání bude ve dvou vyšších výbavách FR a Style v pětimístném i sedmimístném provedení. Výroba se nyní rozjíždí v továrně v německém Wolfsburgu. Nasazení tohoto motoru také dává naději na jeho použití ve Škodě Kodiaq, u níž je brzy očekáván facelift. Bylo by zcela logické, kdyby tato verze domácího výrobku nesla tradiční označení RS.
V minulosti bylo u Kodiaqu určeno pro sportovně laděnou verzi, poháněnou motorem 2.0 BiTDI o výkonu 176 kW (240 k). V rámci faceliftu je také více než pravděpodobné, že velká Škoda dostane výše zmíněné plug-in hybridní ústrojí. Ale zpět k Tarracu – níže se můžete podívat na srovnání technických parametrů obou nejsilnějších provedení, tedy 2.0 TSI a e-Hybrid. České ceny nové motorizace zatím nebyly zveřejněny.
Seat Tarraco 2.0 TSI 4WD: Technické údaje a srovnání s 1.4 TSI e-Hybrid |
Motor |
2.0 TSI 4WD |
1.4 TSI e-Hybrid |
Zdvihový objem [cm3] |
1984 |
1395 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW/k] |
180/245 |
180/245 |
Točivý moment [N.m/min-1] |
370/1600-4300 |
400/1550-3500 |
Převodovka |
7A |
6A |
Maximální rychlost [km/h] |
228 |
205 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
6,2 |
7,5 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
8,4-9,2 |
1,6-1,8 |