16
Fotogalerie

Subaru Impreza WRX STI 2011 v plné parádě

V New Yorku byl prvně vystaven nový vrcholný typ řady Impreza, provedení WRX STI. Ve verzi sedan a s klasickým velkým křídlem.

Řadu fanoušků těchto strojů jistě potěší, že pověstné „estéíčko“ mohou nově mít opět i v klasické čtyřdveřové karoserii. Díky tomu má zákazník poprvé v historii možnost volby mezi pětidveřovým hatchbackem a sedanem. Obě karosářské varianty přicházejí s novým rozšířením blatníků integrovaným do profilu karoserií. Impreza WRX STI pro modelový rok 2011 dostala nové nárazníky s ostřeji řezanými otvory pro přístup vzduchu k chladičům, přepracované mlhovky a pozměněnou masku chadiče, sedan do hry vrací velké přítlačné křídlo na víku zavazadelníku.

Subaru Impreza WRX STI 2011 detail 13.jpg Subaru Impreza WRX STI 2011 detail 16.jpg 

Kromě výše popsaných, spíše drobných modifikací přichází nové STI především s přepracovaným pérováním, přičemž nové tužší pružiny doplňují stabilizační tyče s větším průměrem a odlehčené osmnáctipalcové ráfky, na přání značky BBS. Péra jsou vpředu tužší o 15,6 % a vzadu o plných 53 %. Interiér dostal nové barevné provedení s kombinací černých a stříbrných obkladů doplněné detaily s tmavě kovovým povrchem.

Pod kapotou se nic nezměnilo, nachází se tam tedy čtyřválcový „boxer“ s přeplňováním, objemem 2,5 l a výkonem 305 koní.

Subaru Impreza WRX STI 2011 detail 15.jpg Subaru Impreza WRX STI 2011 detail 14.jpg

O náležité zpomalení se stará brzdová soustava Brembo s protiblokovacím zařízením označeným Super Sport ABS, jež má v zatáčce snižovat vrozenou nedotáčivost. Samozřejmostí zůstává trvalý pohon všech kol se stavitelným, elektronicky řízeným mezinápravovým diferenciálem DCCD nabízejícím kromě plně automatického režimu i šest předvolených odstupňování svornosti. Méně zkušení řidiči se mohou spolehnout na standardně dodávaný stabilizační systém VDC s integrovaným protiprokluzem a vhod jim přijde soustava SI-DRIVE umožňující skrze otočný ovladač na středovém panelu volit z jízdních režimů Intelligent, Sport a Sport Sharp.

Inovovaná Impreza STI pro modelový rok 2011 se u prodejců objeví v průběhu letošního léta. Ceny zatím nejsou známy, ale nelze očekávat významné změny oproti současnému stavu.

Subaru Impreza WRX STI 2011 detail 04.jpg Subaru Impreza WRX STI 2011 detail 05.jpg Subaru Impreza WRX STI 2011 detail 06.jpg
Subaru Impreza WRX STI 2011 detail 07.jpg Subaru Impreza WRX STI 2011 detail 12.jpg Subaru Impreza WRX STI 2011 detail 01.jpg 
Subaru Impreza WRX STI 2011 detail 03.jpg Subaru Impreza WRX STI 2011 detail 02.jpg Subaru Impreza WRX STI 2011 detail 08.jpg Subaru Impreza WRX STI 2011 detail 09.jpg Subaru Impreza WRX STI 2011 detail 11.jpg Subaru Impreza WRX STI 2011 detail 10.jpg
Subaru Impreza WRX STI  2011

Subaru Impreza

V nižší střední třídě je plno dynamičtějších, komfortnějších, praktičtějších a rozhodně hezčích aut. Fanoušci ale na Imprezu přísahají pro její podélně uložený motor typu „boxer“, symetrický pohon všech kol a pověstnou suverenitu na českých silnicích.

Test Subaru Impreza 2.0i-S • Hybridní Subaru Impreza

Doporučujeme

Články odjinud