Evropané dostali v Ženevě vůbec poprvé možnost prohlédnout si novinku z dílny automobilky Jaguar. Sedan XFR-S se hodně povedl.
Trochu v ústraní stojí v prostoru vyhrazeném automobilkám Jaguar a Land Rover model XFR-S. Hlavními novinkami jsou pro autosalon v Ženevě devítistupňová převodovka určená k modelu Evoque a elektrický Defender. Ale protože jsem ještě neměl možnost prohlédnout si dříve představené XFR-S (a protože u elektrického Defenderu toho není mnoho na prohlížení), strávil jsem nejvíce času právě u XFR-S.
Světová premiéra proběhala minulý rok v Los Angeles, takže už bylo vše podstatné řečeno. Pětilitrový osmiválec nabídne 550 koní a 680 Nm, stovku zvládne za 4,6 s a nejvyšší rychlost dosahuje na 300 km/h. Velkou novinkou je přítomnost osmistupňové převodovky vyvinuté pro F-Type. Kromě toho samozřejmě nemůže chybět ani patřičně upravený vzhled.
Jaguar XFR-S dostal pouze to nejnutnější, ale přesto vás naživo téměř jistě dokáže takzvaně usadit na zadek. Nový nárazník s masivními otvory, dvacetipalcová kola, obří brzdy… To vše dává ostré novince dost přitažlivý vzhled. To nejlepší ale automobilka připravila pro zadní část, kde najdete karbonový spoiler, efektní difuzor a čtyři koncovky výfuku.
Interiér asi bude pro některé menší zklamání, protože zde se neměnilo prakticky nic. Podobně, jako tomu je třeba u XKR-S, také v XFR-S přibyly pouze sportovní sedačky a pár detailů v podobě kontrastních švů a příslušného loga. Sedačky jsou ovšem výborné a v podstatě nic jiného ani řidič nepotřebuje.
Jaguar už nějaký ten pátek přijímá první objednávky, první zájemci dostanou vůz v květnu. Česká cena začíná na 2 844 710 Kč. Doufám, že se podaří i tuto specialitu získat alespoň na krátký test.