Nová platforma, přechod na pohon předních kol, hybridní technika. Všechno tohle a mnohem víc máme očekávat od nové generace hatchbacku BMW řady 1.
Současná generace BMW řady 1 je na trhu již od roku 2011, není tedy divu, že německá automobilka s velkým očekáváním chystá uvedení zbrusu nové, v pořadí už třetí generace známého hatchbacku. Novinku přitom čekají vskutku zásadní změny, mezi nimiž je v čele samozřejmě dlouho diskutovaný přechod na platformu s pohonem předních kol.
Nová řada 1 tedy využije poslední platformu FAAR, kterou už nyní využívá BMW X1 a také druhá generace Mini Countryman. A důvod přechodu na pohon předních kol? Studie automobilky jednoduše prokázaly, že současní zájemci o hatchback hledí v první řadě na prostornost, kvalitu interiéru a výbavu, přičemž jízdní dynamika je až na posledním místě.
S pohonem předních kol samozřejmě přichází větší prostornost v zadní části vozu, nehledě na ušetření nákladů se sdílením techniky většího počtu modelů BMW a také Mini. Ve výsledku by tak mohla nová generace řady 1 nabídnout i dostupnější cenovku a ještě lépe konkurovat rivalům od Mercedesu či Audi. Novinka má mimochodem přijet výhradně s pětidveřovou karoserií.
S příchodem nové platformy se pak očekává nejen klasická nabídka benzinových a naftových motorů, ale také uvedení plug-in hybridní varianty řady 1, přičemž se mluví také o čistě elektrické verzi. Na zájemce o trochu sportovněji střiženou „jedničku“ ale nemá BMW zapomenout, i když je pohon zadních kol nadobro zatracen.
Očekává se totiž příchod nejvýkonnější varianty M130iX, která by dostala pod kapotou přeplňovaný benzinový dvoulitr o výkonu kolem 224 kW (305 koní), standardně spojený s pohonem všech kol. Podvozek by dostal tužší naladění a pochopitelně by došlo na sportovní M paket na karoserii.
Stejnou platformu FAAR má poté dostat rovněž druhá generace řady 2 Active Tourer, která již nyní používá pohon předních kol, a také nová řada 2 Gran Coupe, chystaná jako rival Mercedesu CLA. Spekuluje se poté, že praktičtější MPV Gran Tourer se nedočká nástupce a BMW model odstraní z nabídky. Pohon zadních kol si nakonec ponechá stejně jako doposud klasická řada 2 s karoserií kupé a kabrioletu.
Premiéra nové generace BMW řady 1 se očekává na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu.