17
Fotogalerie

Porsche 918 Spyder: 718 koní a spotřeba 3 litry

Porsche v Ženevě překvapilo svojí studií 918 Spyder se sedmi sty koňmi výkonu. Zaujme ale i spotřebou tří litrů benzinu na 100 km.

Doplněno 3.3. v 17:00 o sadu nových snímků a dvě působivá oficiální videa Porsche.

Publiku novinku představil prezident Porsche AG Michael Macht, podle něhož má tento sportovní stroj s motorem před zadní nápravou posunout kompromis mezi výkony a ekologií do dousd nevídaných výšin.

Model 918 Spyder se chlubí odvážným přídomkem Super-Sports a jde o plný hybrid, jenž tak potěší obzvláště řidiče s rozdvojenou osobností. V běžném provozu má dosahovat průměrné spotřeby v kombinovaném režimu jen 3,0 l/100 km při emisích CO2 ve výši 70 g/km, ovšem na otevřené trati má nabídnout jedinečné jízdní zážitky. Když na věc přijde, řidič se může spolehnout na mohutný vidlicový osmiválec s výkonem rovných 500 koní (368 kW) a trojici elektromotorů s celkovým výkonem 218 koní (160 kW), takže tento dvoumístný sporťák nabízí celkem 718 koní (528 kW). Díky tomu má zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,2 s a pokořit rychlost 320 km/h, přičemž Severní smyčku údajně zvládne pod 7:30, čímž má být dokonce rychlejší než sériová Carrera GT.

Model 918 Spyder disponuje kapalinou chlazenými li-ionovými akumulátory, rekuperací brzdné energie, speciálním tlačítkem E-Boost pro náhlé potřeby maximální akcelerace a čtveřicí přednastavených jízdních režimů: E-Drive pro jízdu na čistě elektrický pohon, Hybrid využívající výkonu spalovacího i elektrického motoru zároveň, Sport Hybrid se zdůrazněným akcentem na výkony a Race Hybrid určený na závodní trati a jízdu na hranicích fyzikálních zákonů.

Na zadní kola se výkon osmiválcové jednotky přenáší skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku PDK a vestavěný elektromotor, další dva elektromotory pohání kola přední nápravy ve stálém převodu. Dobře zi zapamatujte pohled do kokpitu této studie, protože tímto směrem by se měly ubírat budoucí sériové vozy Porsche. Vzhledem k tomu, že novinka vypadá jako konglomerát prvků z typů Carrera GT, Boxster a Cayman, těžko zatím říci, jaký nový model by mohl 918 Spyder předznamenávat. Spekuluje se však o zavedení základní, tedy nejlevnější řady automobilky Porsche, jež by měla stát na platformě Audi R4 (resp. e-tron). Dnes se snad dozvíme více.

Porsche 918 Spyder 01.jpg Porsche 918 Spyder 02.jpg Porsche 918 Spyder 03.jpg
Porsche 918 Spyder 04.jpg Porsche 918 Spyder 05.jpg Porsche 918 Spyder 06.jpg
Porsche 918 Spyder 07.jpg Porsche 918 Spyder 08.jpg Porsche 918 Spyder 09.jpg
Porsche 918 Spyder 10.jpg Porsche 918 Spyder 11.jpg Porsche 918 Spyder 12.jpg
Porsche 918 Spyder 13.jpg Porsche 918 Spyder 14.jpg Porsche 918 Spyder 15.jpg
Porsche 918 Spyder 16.jpg
Porsche 918 Spyder

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud