Během tří let Nissan svůj supervůz GT-R (R35) postupně inovuje, nyní představil provedení modelového roku 2010.
Od roku 2007 prochází model GT-R průběžnými modernizacemi, tyto snahy vyvrcholily před několika měsíci uvedením řady Series II, kterou jsme vám představili na tomto místě.
Jak se ale zdá, Nissan ve svém úsilí polevit nehodlá, a tak zde máme dále upravený GT-R určený pro modelový rok 2010. který se právě představuje na tokijském autosalonu. Do prodejů vstoupí nejprve na domácím trhu, a sice 7. prosince, ostatní trhy mají postupně následovat během jara příštího roku. Modernizovaný Nissan GT-R se vyznačuje řadou dílčích modifikací, mezi kterými najdeme přepracovaný navigační systém Carwings, nově odladěné pérování a vylepšený výfukový trakt. V provedení 2010 se navíc setkáme s vestavěným pevným diskem, jenž slouží především právě navigaci s novými funkcemi, rozšířenou infozábavní soustavou či konektivitou externích zařázení skrze USB.
Cílem konstruktérů při práci na podvozku bylo vtisknout Nissanu GT-R prvotřídní komfort jízdy, ovšem při zachování přímého kontaktu řidiče s vozem i vozovkou. Pozornost byla věnována přesnějšímu odladění tlumičů i vinutých pružin, zvýšila se tuhost silentbloků na zadní nápravě. Do standardní výbavy se dostal zadní difuzor, který kromě jiného zlepšuje chlazení zadní části podlahy a dosud se nabízel pouze v rámci modifikace SpecV. Nové provedení verze SpecV pak obdrželo nové zadní tlumiče nebo pneumatiky Dunlop, dosud standardně montované pneumatiky Bridgestone lze nyní objednávat za příplatek.
Ale to není všechno. Nissan GT-R i SpecV (druhý v pořadí stojí bezmála dvakrát tolik co základní GT-R) dostaly nové šestihranné katalyzátory snižující odpory ve výfukové soustavě, což prospělo zejména odezvě motoru v oblasti nižších a středních otáček.
Změny techniky by neměly přinést změny v ceníku, který GT-R stále nabízí za relativně sympatickou cenu.
Nissan GT-R 2010