Značka Opel v předpremiéře odhalila novou verzi její špičkové modelové řady Insignia.
O přípravách tohoto kombíku se ví již docela dlouho. Původně se o něm hovořilo jako o Insignii CrossFour a v půli minulého měsíce jsme vám již ukázali docela věrohodně působící špionážní snímky Insignie Country Tourer. Novinka nese všechny prvky teprve nedávno představeného faceliftu Opelu Insignia a rozsah jejích modifikací oproti výchozímu modelu nijak nepřekvapil.
Opel Insignia Country Tourer poprvé bez maskování
Nový Opel Insignia Country Tourer (na přiložených snímcích vidíte i britskou verzi Vauxhall) míří především proti vozům typu Škoda Superb Outdoor či Volkswagen Passat Alltrack a oficiálně bude představen na podzimním autosalonu ve Frankfurtu, kde se dočkáme také stanovených prodejních cen. Na první pohled si všimneme pozměněných nárazníků a navazujících plastových obkladů blatníků a prahů.
Co by ale opravdu mělo zlepšovat možnosti pohybu v lehčím terénu, to jsou hlavně o 20 mm zvýšená světlá výška a pohon všech kol elektronicky řízenou soustavou Haldex, jež údajně umožňuje v závislosti na provozních podmínkách každou z náprav zásobovat točivým momentem v rozmezí 0 až 100 %.
Britská verze Vauxhall
Na výběr bude z trojice přeplňovaných, přímovstřikových pohonných jednotek s objemem 2,0 l. Jedinou zážehovou a zároveň nejsilnější variantou bude motor z nové generace agregátů SIDI, jenž nabídne výkon 250 koní (184 kW) a točivý moment 400 Nm. Zájemci o diesely mohou volit z verzí CDTI s výkonem 162 koní (120 kW) a točivým momentem 350 Nm a známého BiTurbo CDTI o výkonu 195 koní (143 kW) a točivém momentu 400 Nm. Slabší z dieselů poznáte podle jediné koncovky výfuku.
Na první pohled si všimneme plastových obkladů a nepatrně zvýšené světlé výšky
Převodovky jsou pro nový Opel Insignia Country Tourer výhradně šestistupňové a dle přání manuální, nebo automatické, přičemž BiTurbo bude k dispozici výhradně s automatem.