Praga uvedla vylepšený model R1 pro britský šampionát vytrvalostních závodů Britcar Endurance Championship, ve kterém v loňském ročníku vyhrál předchozí model 7 z 9 závodů.  Zdroj: Praga

Praga uvedla vylepšený model R1 pro britský šampionát vytrvalostních závodů Britcar Endurance Championship, ve kterém v loňském ročníku vyhrál předchozí model 7 z 9 závodů.  | Zdroj: Praga

Vylepšený závodní vůz se vyznačuje novým karbonovým monokokem. Ze stejného materiálu jsou pak také veškeré karosářské panely. Zdroj: Praga

Vylepšený závodní vůz se vyznačuje novým karbonovým monokokem. Ze stejného materiálu jsou pak také veškeré karosářské panely. | Zdroj: Praga

I když si tak vůz zachoval svou původní siluetu, je v podstatě celý nový. Zdroj: Praga

I když si tak vůz zachoval svou původní siluetu, je v podstatě celý nový. | Zdroj: Praga

Aktualizovaný model má také o polovinu větší nádrž paliva, vylepšenou elektroniku, nastavitelné pedály, přepracované zavěšení kol a nové osvětlení pro závodění v noci. Zdroj: Praga

Aktualizovaný model má také o polovinu větší nádrž paliva, vylepšenou elektroniku, nastavitelné pedály, přepracované zavěšení kol a nové osvětlení pro závodění v noci. | Zdroj: Praga

Zcela nová je i podlaha a přední splitter pro lepší proudění vzduchu k zadnímu difuzoru. Větší zadní křídlo pak dává o 15 % více přítlaku. Zdroj: Praga

Zcela nová je i podlaha a přední splitter pro lepší proudění vzduchu k zadnímu difuzoru. Větší zadní křídlo pak dává o 15 % více přítlaku. | Zdroj: Praga

R1 pohání čtyřválcový závodní motor z Renaultu Alpine uložený uprostřed o objemu dvou litrů, který dosahuje výkonu 365 koní a točivého momentu 395 N.m. Zdroj: Praga

R1 pohání čtyřválcový závodní motor z Renaultu Alpine uložený uprostřed o objemu dvou litrů, který dosahuje výkonu 365 koní a točivého momentu 395 N.m. | Zdroj: Praga

Životnost motoru je stanovena na 4500 kilometrů závodního tempa. Zdroj: Praga

Životnost motoru je stanovena na 4500 kilometrů závodního tempa. | Zdroj: Praga

Vůz přitom váží jen 643 kg (suchá hmotnost). V zatáčkách tak dokáže vyvolat přetížení až 3G. Zdroj: Praga

Vůz přitom váží jen 643 kg (suchá hmotnost). V zatáčkách tak dokáže vyvolat přetížení až 3G. | Zdroj: Praga

Nová R1 měří na délku 4130 milimetrů a není ani metr vysoká. Zdroj: Praga

Nová R1 měří na délku 4130 milimetrů a není ani metr vysoká. | Zdroj: Praga

První kousky budou připravené k doručení zákazníkům v nejbližší době. Zdroj: Praga

První kousky budou připravené k doručení zákazníkům v nejbližší době. | Zdroj: Praga

První závod se jede 27. března na okruhu Silverstone. Celkem bude nasazeno 12 vozů. Zdroj: Praga

První závod se jede 27. března na okruhu Silverstone. Celkem bude nasazeno 12 vozů. | Zdroj: Praga

 Zdroj: Praga

| Zdroj: Praga

 Zdroj: Praga

| Zdroj: Praga

 Zdroj: Praga

| Zdroj: Praga

 Zdroj: Praga

| Zdroj: Praga

 Zdroj: Praga

| Zdroj: Praga

 Zdroj: Praga

| Zdroj: Praga

 Zdroj: Praga

| Zdroj: Praga

 Zdroj: Praga

| Zdroj: Praga

 Zdroj: Praga

| Zdroj: Praga

 Zdroj: Praga

| Zdroj: Praga

 Zdroj: Praga

| Zdroj: Praga

 Zdroj: Praga

| Zdroj: Praga

 Zdroj: Praga

| Zdroj: Praga

 Zdroj: Praga

| Zdroj: Praga

 Zdroj: Praga

| Zdroj: Praga

 Zdroj: Praga

| Zdroj: Praga

 Zdroj: Praga

| Zdroj: Praga

 Zdroj: Praga

| Zdroj: Praga

 Zdroj: Praga

| Zdroj: Praga

 Zdroj: Praga

| Zdroj: Praga

 Zdroj: Praga

| Zdroj: Praga

 Zdroj: Praga

| Zdroj: Praga

 Zdroj: Praga

| Zdroj: Praga

 Zdroj: Praga

| Zdroj: Praga

 Zdroj: Praga

| Zdroj: Praga

 Zdroj: Praga

| Zdroj: Praga

 Zdroj: Praga

| Zdroj: Praga

Vylepšený závodní vůz se vyznačuje novým karbonovým monokokem. Ze stejného materiálu jsou pak také veškeré karosářské panely. Zdroj: Praga
I když si tak vůz zachoval svou původní siluetu, je v podstatě celý nový. Zdroj: Praga
Aktualizovaný model má také o polovinu větší nádrž paliva, vylepšenou elektroniku, nastavitelné pedály, přepracované zavěšení kol a nové osvětlení pro závodění v noci. Zdroj: Praga
Zcela nová je i podlaha a přední splitter pro lepší proudění vzduchu k zadnímu difuzoru. Větší zadní křídlo pak dává o 15 % více přítlaku. Zdroj: Praga
38
Fotogalerie

Česká Praga řádí na britských okruzích. Nový speciál R1 je pěkně divoká bestie!

Česká firma Praga je známá především díky svým závodním strojům na okruhové závody. Novinka pro rok 2021 naznačuje ještě lepší výsledky.

Praga nedávno uvedla vylepšený model R1 pro britský šampionát vytrvalostních závodů Britcar Endurance Championship, ve kterém v loňském ročníku vyhrál předchozí model 7 z 9 závodů. Vylepšený závodní vůz se vyznačuje novým karbonovým monokokem. Ze stejného materiálu jsou pak také veškeré karosářské panely.

I když si tak vůz zachoval svou původní siluetu, je v podstatě celý nový. Aktualizovaný model má také o polovinu větší nádrž paliva, vylepšenou elektroniku, nastavitelné pedály, přepracované zavěšení kol a nové osvětlení pro závodění v noci. Zcela nová je i podlaha a přední splitter pro lepší proudění vzduchu k zadnímu difuzoru. Větší zadní křídlo pak dává o 15 % více přítlaku.

R1 pohání uprostřed uložený čtyřválcový závodní motor od Renault Alpine o objemu dvou litrů, který dosahuje výkonu 365 koní a točivého momentu 395 N.m. Životnost motoru je stanovena na 4500 kilometrů závodního tempa. Vůz přitom váží jen 643 kg (suchá hmotnost). V zatáčkách tak dokáže vyvolat přetížení až 3G.

Nová R1 měří na délku 4130 milimetrů a není ani metr vysoká. První kousky budou připravené k doručení zákazníkům v nejbližší době. První závod se jede 27. března na okruhu Silverstone. Celkem bude nasazeno 12 vozů.

Doporučujeme

Články odjinud