Také poslední dvojice SUV X3 a X4 se již od BMW dočkává ostřejších variant s dodatkem M, přičemž do nabídky se dostávají i dále vyšperkované verze Competition.
Výkonná SUV jsou stále v oblibě a příchod ostřejších variant nejnovějších modelů X3 a X4 byl naprostou samozřejmostí. Obě auta BMW náležitě upravilo, nechybí agresivněji vyhlížející design, upravený podvozek a hlavně zvýšení výkonu, aby byla dvojice SUV ještě rychlejší.
Pod kapotou X3 M a X4 M se tak nachází třílitrový řadový šestiválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel, který produkuje 353 kW (480 koní) a 600 N.m točivého momentu. Kdyby se to ovšem někomu zdálo málo, BMW uvádí i Competition variantu obou modelů, u nichž je výkon motoru dále zvýšen na 375 kW (510 koní), kdežto točivý moment zůstává nezměněn.
Competition verze X3 M a X4 M tak zvládnou zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,1 vteřiny (standardně 4,2 s) a maximálně dosáhnou elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h, která odpovídá i základní X3 M a X4 M. Můžete si nicméně objednat volitelný paket M Driver’s posunující omezovač na 280 km/h, respektive 285 km/h pro Competition verze.
Osmistupňová automatická převodovka M Steptronic a pohon všech kol M xDrive, upřednostňující pohon zadních kol, je pro všechny varianty standardem. Přitvrzením dále prošel i podvozek, došlo na zvýšení torzní tuhosti a adaptivní tlumiče nabídnou trojici nastavení Comfort, Sport a Sport+. Samozřejmě nesmí chybět silnější M brzdová soustava a také nová 20palcová kola, případně 21palcová u verze Competition.
Po stránce vzhledu vypadají obě SUV mnohem agresivněji s velkými přístupy vzduchu v náraznících, černými doplňky na karoserii, křidélky na zádi, zatímco u Competition verzí je tato výbava ještě rozsáhlejší. Uvnitř najdete sportovní sedačky, volant, specifické dekory oddělení M nebo také jinou grafiku přístrojové desky.
Cenovky ani datum uvedení na trh zatím BMW nezveřejnilo. Každopádně se ale oba modely ukážou na březnovém autosalonu v Ženevě.