Automobilka Nissan pošle na závodní dráhy šampionátu FIA World Endurace Championship ve vrcholné kategorii LM P1 speciál GT-R LM Nismo, který trochu překvapivě a netradičně používá pohon předních kol.
Vůz GT-R Nismo je dlouhý 4645 mm, široký 1900 mm a vysoký 1030 mm. Spoléhá se na vpředu umístěný přeplňovaný šestiválec 3,0 l, spojený se systémem rekuperace kinetické energie. Na přední kola pak sílu posílá pětistupňová sekvenční převodovka a samosvorný diferenciál.
Hmotnost závodního speciálu, který uvidíme i během 24 h Le Mans, je 880 kg. Použití koncepce s pohonem předních kol je poměrně nezvyklé, spíše se setkáváme se zadokolkami nebo řešením, kdy zadní kola roztáčí spalovací motor a předním pomáhají elektromotory.
Nissan tvrdí, že díky svobodnějším pravidlům v porovnání například s F1 je možné využívat novátorská technická řešení a že si nejsou auta tolik podobná. Už 12. dubna v Silverstone uvidíme, v čem bude mít předokolka od Nissanu navrch nad konkurencí.