Že jste o automobilce Lotus dlouho neslyšeli? Pokud patříte mezi její fanoušky měli byste zbystřit. Chystají se totiž velké změny.
Automobilka Lotus patří, stejně jako například Volvo nebo Proton, pod čínského giganta Geely. Lotus původně patřil Protonu, ale čínská společnost odkoupila majoritní podíl jak Lotusu, tak i Protonu. V současnosti vyrábí Lotus čtyři sportovní modely: Elise, Exige, Evora a okruhovou hračku 3-Eleven.
Podle všeho se ale modelová paleta již brzy rozšíří a nebude to o nic jiného, než o dnes prodejně velmi populární SUV. Sportovně zaměřený mastodont by se měl postavit proti Porsche Cayenne, představí se již příští rok a měl by využívat techniku od Volva.
Proč automobilka učiní tento krok? Britská automobilka se chce stát přední luxusní celosvětovou značkou. Jakkoli podivně to zní, může jim to vyjít. K dispozici totiž mají čínské miliardy. Podle poslední úvahy čínské společnosti to mělo být konkrétně 43 miliard.
Veškeré kroky učiněné při výrobě britských SUV bude mít nyní čínská společnost z první ruky. V hlavním městě Wu-chan totiž plánuje výstavbu výrobny, do které investuje téměř třicet miliard korun. Kromě Lotusu se zde budou vyrábět i automobily Geely. Plánovaná kapacita výroby je 150.000 vozů ročně.
To ale neznamená, že Britové přijdou o práci. V poslední době mají například plné ruce práce s vývojem unikátního hypersportu, jehož koncept by se měl představit ještě v tomto roce. Navíc se zde stále budou vyrábět dosavadní sportovní modely.
Nové SUV by mělo být podle všeho sportovně zaměřené. Můžeme tak očekávat tmavě zelenou verzi Alfy Romeo Stelvio se žlutými doplňky? Zřejmě ano. Uniklé snímky z patentového úřadu si můžete prohlédnout nahoře v galerii.
Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.
Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.
Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija