Lotus Exige Sport 410. Má hliníkový difuzor, výfuk vede středem a kovaná kola mají rozdílný průměr – 17 palců vpředu a 18 palců vzadu. Obuta jsou do lepivých pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2.

Lotus Exige Sport 410. Má hliníkový difuzor, výfuk vede středem a kovaná kola mají rozdílný průměr – 17 palců vpředu a 18 palců vzadu. Obuta jsou do lepivých pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2.

Lotus Evora GT430. S výkonem 430 koňských sil a točivým momentem 440 newtonmetrů je to nejsilnější silniční Lotus všech dob. Vděčí za to šestiválci, který je přeplňován mechanickým kompresorem.

Lotus Evora GT430. S výkonem 430 koňských sil a točivým momentem 440 newtonmetrů je to nejsilnější silniční Lotus všech dob. Vděčí za to šestiválci, který je přeplňován mechanickým kompresorem.

Lotus 3-Eleven. Pokud potřebujete nějaké skutečně rychlé okruhové náčiní, zavolejte do Lotusu

Lotus 3-Eleven. Pokud potřebujete nějaké skutečně rychlé okruhové náčiní, zavolejte do Lotusu

Lotus Elise plní na evropských trzích úlohu lehkého dvoumístného vozu s motorem uloženým před zadní nápravou.

Lotus Elise plní na evropských trzích úlohu lehkého dvoumístného vozu s motorem uloženým před zadní nápravou.

Nové SUV by mělo být podle všeho sportovně zaměřené.

Nové SUV by mělo být podle všeho sportovně zaměřené.

Můžeme tak očekávat tmavě zelenou verzi Alfy Romeo Stelvio se žlutými doplňky?

Můžeme tak očekávat tmavě zelenou verzi Alfy Romeo Stelvio se žlutými doplňky?

Výrábět se bude v nové čínské továrně, do které společnost Geely investuje téměř třicet miliard korun.

Výrábět se bude v nové čínské továrně, do které společnost Geely investuje téměř třicet miliard korun.

Kromě Lotusu se zde budou vyrábět i automobily Geely. Plánovaná kapacita výroby je 150.000 vozů ročně.

Kromě Lotusu se zde budou vyrábět i automobily Geely. Plánovaná kapacita výroby je 150.000 vozů ročně.

Lotus Evora GT430. S výkonem 430 koňských sil a točivým momentem 440 newtonmetrů je to nejsilnější silniční Lotus všech dob. Vděčí za to šestiválci, který je přeplňován mechanickým kompresorem.
Lotus 3-Eleven. Pokud potřebujete nějaké skutečně rychlé okruhové náčiní, zavolejte do Lotusu
Lotus Elise plní na evropských trzích úlohu lehkého dvoumístného vozu s motorem uloženým před zadní nápravou.
Nové SUV by mělo být podle všeho sportovně zaměřené.
8
Fotogalerie

V Číně staví továrnu pro Lotus. Budou tam vyrábět sportovní SUV

Že jste o automobilce Lotus dlouho neslyšeli? Pokud patříte mezi její fanoušky měli byste zbystřit. Chystají se totiž velké změny.

Automobilka Lotus patří, stejně jako například Volvo nebo Proton, pod čínského giganta Geely. Lotus původně patřil Protonu, ale čínská společnost odkoupila majoritní podíl jak Lotusu, tak i Protonu. V současnosti vyrábí Lotus čtyři sportovní modely: Elise, Exige, Evora a okruhovou hračku 3-Eleven.

Podle všeho se ale modelová paleta již brzy rozšíří a nebude to o nic jiného, než o dnes prodejně velmi populární SUV. Sportovně zaměřený mastodont by se měl postavit proti Porsche Cayenne, představí se již příští rok a měl by využívat techniku od Volva.

Proč automobilka učiní tento krok? Britská automobilka se chce stát přední luxusní celosvětovou značkou. Jakkoli podivně to zní, může jim to vyjít. K dispozici totiž mají čínské miliardy. Podle poslední úvahy čínské společnosti to mělo být konkrétně 43 miliard.

Veškeré kroky učiněné při výrobě britských SUV bude mít nyní čínská společnost z první ruky. V hlavním městě Wu-chan totiž plánuje výstavbu výrobny, do které investuje téměř třicet miliard korun. Kromě Lotusu se zde budou vyrábět i automobily Geely. Plánovaná kapacita výroby je 150.000 vozů ročně.

To ale neznamená, že Britové přijdou o práci. V poslední době mají například plné ruce práce s vývojem unikátního hypersportu, jehož koncept by se měl představit ještě v tomto roce. Navíc se zde stále budou vyrábět dosavadní sportovní modely.

Nové SUV by mělo být podle všeho sportovně zaměřené. Můžeme tak očekávat tmavě zelenou verzi Alfy Romeo Stelvio se žlutými doplňky? Zřejmě ano. Uniklé snímky z patentového úřadu si můžete prohlédnout nahoře v galerii.

Lotus

Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.

Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.

Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija

Doporučujeme

Články odjinud