Plug-in hybridní ústrojí koncernu Volkswagen je nyní k mání i ve španělském SUV. A za zajímavé peníze.
Výkonné hybridní ústrojí s možností nabíjení ze zásuvky se po Škodě Octavia RS iV a Volkswagenu Golf GTE dostává i do vozů Seat. U Tarraca by měl alespoň v teoretické rovině zastoupit provedení s benzinovým čtyřválcem 2.0 TSI o výkonu 140 kW, které je nyní k mání pouze ve formě skladových vozů.
Aktuálně nejvýkonnější Tarraco kombinuje benzinový motor 1.4 TSI s výkonem 110 kW (150 k) s elektromotorem, systémový výkon činí 180 kW (245 k) a maximem točivého momentu je 400 Nm. Jeho baterie má kapacitu 13 kWh.
Tarraco e-Hybrid je k mání ve výbavách Xcellence a FR. Základní cena je stanovena na 1 109 900 Kč za Xcellence, sportovně střižené FR vyjde na 1 164 900 Kč. První dostupná verze disponuje solidní výbavou, nechybí ji například infozábavní systém s navigací a dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 9,2“, zadní parkovací kamera a senzory, adaptivní tempomat, vyhřívání předních i zadních sedadel, elektricky ovládané víko zavazadelníku nebo 19“ kola.
FR přidává adaptivní odpružení, střešní spoiler, nebo například sportovní sedadla. Oproti verzím s konvenčním pohonem e-Hybrid přichází o možnost uložení třetí řady sedadel do kufru. Pro zajímavost přinášíme srovnání s motorizací 2.0 TDI DSG, která se jí v rámci nabídky blíží nejvíce.
Seat Tarraco e-Hybrid: Technické údaje a srovnání s 2.0 TDI 4WD |
Motor |
1.4 TSI e-Hybrid |
2.0 TDI 4WD |
Zdvihový objem [cm3] |
1395 |
1968 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW/k] |
180/245 |
147/200 |
Točivý moment [N.m/min-1] |
400/1550-3500 |
400/1750-3500 |
Převodovka |
6A |
7A |
Maximální rychlost [km/h] |
205 |
210 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
7,5 |
7,8 |
Provozní hmotnost [kg] |
1868 |
1780 |
Základní cena Xcellence [Kč] |
1.109.900 |
1.124.900 |