Elektrifikace dorazila už i do největšího modelu značky Seat. K zákazníkům dorazí v prvním čtvrtletí příštího roku.
Seat Tarraco, vlajková loď španělské značky Seat, se nyní začne vyrábět i v plug-in hybridní variantě e-Hybrid. Společně s modely Mii a Leon e-Hybrid jde tak o již třetí vůz značky, který bude schopen čistě elektrické jízdy. Vývoj nového modelu probíhal v Martorellu, vyrábět se ale bude ve Wolfsburgu.
Plug-in hybridní verze bude k dispozici ve vyšších výbavách XR a Xcellence. „Představením svého třetího elektrifikovaného modelu, Seat Tarraco e-Hybrid, pokračuje Seat ve své elektrické ofenzivě, jejímž prostřednictvím přizpůsobuje svou nabídku požadavkům na trvale udržitelnější budoucnost,“ řekl Wayne Griffiths, předseda představenstva společnosti Seat.
Pod kapotou vozu najdete koncernové pohonné ústrojí, které je složeno ze zážehového motoru 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 koní) a elektromotoru o výkonu 85 kW (115 koní). Kombinovaný výkon činí 180 kW (245 koní) a točivý moment dosahuje hodnoty 400 N.m. Jedná se tak o nejvýkonnější verzi v aktuální modelové nabídce.
Stejné pohonné ústrojí byste našli i ve Škodě Octavia RS iV i Cupra Leon e-Hybrid. Akumulátor o kapacitě 13 kWh vydrží SUV k ujetí až 49 kilometrů dle WLTP. Kombinací obou pohonných ústrojí by tak vůz měl ujet na jedno nabití a jedno natankování paliva až 730 km.
Seat Tarraco e-Hybrid půjde z nástěnné nabíječky o výkonu 3,6 kW nabít za 3,5 hodiny, při využití nabíječky o výkonu 2,3 kW pak za necelých pět hodin. V cyklu WLTP se může vůz pochlubit kombinovanou spotřebou 1,6 až 2,0 l/ 100 km. Na trh dorazí v prvním čtvrtletí příštího roku.