Flexibilní stolek bude moci v novém multivanu používat celá posádka ve všech třech řadách sedadel. Zdroj: Volkswagen

Flexibilní stolek bude moci v novém multivanu používat celá posádka ve všech třech řadách sedadel. | Zdroj: Volkswagen

Mezi další novinky u Volkswagenu patří upoutávka na novou generaci velkoprostorového modelu Mutlivan s interním označením T7. Snímek přídě ukazuje stylový panel LED světlometů s výraznou grafikou.

Mezi další novinky u Volkswagenu patří upoutávka na novou generaci velkoprostorového modelu Mutlivan s interním označením T7. Snímek přídě ukazuje stylový panel LED světlometů s výraznou grafikou.

Multivan využije v nové generaci platformu MQB, která má model po stránce jízdních vlastností více přiblížit osobním modelům značky.  Více v článku...

Multivan využije v nové generaci platformu MQB, která má model po stránce jízdních vlastností více přiblížit osobním modelům značky. Více v článku...

Představení Volkswagenu Multivan T7 je plánováno na polovinu června. Zdroj: Volkswagen

Představení Volkswagenu Multivan T7 je plánováno na polovinu června. | Zdroj: Volkswagen

Nový Volkswagen Multivan T7 se svým designem inspiruje u generací T3 a T4. Odkazuje na ně tvarem kapoty a horizontální linií okolo karoserie. Zdroj: Volkswagen

Nový Volkswagen Multivan T7 se svým designem inspiruje u generací T3 a T4. Odkazuje na ně tvarem kapoty a horizontální linií okolo karoserie. | Zdroj: Volkswagen

Velké designové rodeo se samozřejmě čekat nedá, navzdory zcela nové platformě, oproti stávající T6.1 došlo k mírné úpravě proporcí. Zdroj: Volkswagen

Velké designové rodeo se samozřejmě čekat nedá, navzdory zcela nové platformě, oproti stávající T6.1 došlo k mírné úpravě proporcí. | Zdroj: Volkswagen

K zatím poslední  řadě užitkáčů T6.1  ušel původní Volkswagen Multivan opravdu dlouhou cestu.

K zatím poslední řadě užitkáčů T6.1 ušel původní Volkswagen Multivan opravdu dlouhou cestu.

Ikona velkoprostorových vozů letos slaví 35 let od uvedení a snad bude i řádně oslavena na již šestnáctém Velkém Transportersrazu na konci září v Chrustenicích.

Ikona velkoprostorových vozů letos slaví 35 let od uvedení a snad bude i řádně oslavena na již šestnáctém Velkém Transportersrazu na konci září v Chrustenicích.

Sám Volkswagen se přitom nyní ohlíží na minulost Multivanu a dopřává nám pohled do zákulisí jeho vzniku.

Sám Volkswagen se přitom nyní ohlíží na minulost Multivanu a dopřává nám pohled do zákulisí jeho vzniku.

Německá automobilka představila svou novinku v září 1985 na frankfurtském autosalonu, a to jako nový model řady T3, jehož záměrem bylo zákazníkům nabídnout crossover kombinující to nejlepší ze tří světů:

Německá automobilka představila svou novinku v září 1985 na frankfurtském autosalonu, a to jako nový model řady T3, jehož záměrem bylo zákazníkům nabídnout crossover kombinující to nejlepší ze tří světů:

...jízdní vlastnosti a rozměry osobního automobilu, vnitřní prostor MPV a mnohostrannost kompaktního kempovacího vozu.

...jízdní vlastnosti a rozměry osobního automobilu, vnitřní prostor MPV a mnohostrannost kompaktního kempovacího vozu.

Historie vývoje Multivanu však sahá až na začátek 80. let. Odborníci na marketing a prodej značky Volkswagen v Hannoveru tehdy zjistili, že velký počet zákazníků používá T3 také k soukromým účelům.

Historie vývoje Multivanu však sahá až na začátek 80. let. Odborníci na marketing a prodej značky Volkswagen v Hannoveru tehdy zjistili, že velký počet zákazníků používá T3 také k soukromým účelům.

Třetí generace užitkového Transporteru totiž nahradila díky své praktičnosti v mnoha rodinách a u sportovně založených lidí, například u surfařů, osobní vozy, které byly často jen o málo kratší, ale uvnitř nabízely výrazně méně prostoru.

Třetí generace užitkového Transporteru totiž nahradila díky své praktičnosti v mnoha rodinách a u sportovně založených lidí, například u surfařů, osobní vozy, které byly často jen o málo kratší, ale uvnitř nabízely výrazně méně prostoru.

Poptávka po moderním autě s rozsáhlou využitelností prostě byla na místě.

Poptávka po moderním autě s rozsáhlou využitelností prostě byla na místě.

Na přelomu 70. a 80. let si mohli zákazníci dodatečně přestavět běžný T3 díky modulárně koncipované nabídce kempovacího vybavení Mosaik Joker, které zahrnovalo například skříňky nebo sklopné lůžko.

Na přelomu 70. a 80. let si mohli zákazníci dodatečně přestavět běžný T3 díky modulárně koncipované nabídce kempovacího vybavení Mosaik Joker, které zahrnovalo například skříňky nebo sklopné lůžko.

Lépe situovaní fanoušci kempování si dokonce mohli objednat kompaktní obytný automobil Joker od společnosti Westfalia.

Lépe situovaní fanoušci kempování si dokonce mohli objednat kompaktní obytný automobil Joker od společnosti Westfalia.

Nyní však inženýři dostali požadavek na moderní interiér osobního auta pro každodenní provoz, který by zaplnil mezeru mezi Jokerem a až osmimístným MPV Caravelle.

Nyní však inženýři dostali požadavek na moderní interiér osobního auta pro každodenní provoz, který by zaplnil mezeru mezi Jokerem a až osmimístným MPV Caravelle.

Ze společného vývoje společností Volkswagen a Westfalia vzešly tři různé koncepty. Jeden s nízkou skříní vlevo vzadu, další se dvěma demontovatelnými a sklopnými samostatnými sedadly vzadu a poslední s pevným sedadlem vzadu a chladicím boxem.

Ze společného vývoje společností Volkswagen a Westfalia vzešly tři různé koncepty. Jeden s nízkou skříní vlevo vzadu, další se dvěma demontovatelnými a sklopnými samostatnými sedadly vzadu a poslední s pevným sedadlem vzadu a chladicím boxem.

Všechny verze měly společnou zadní sedadlovou lavici pro tři osoby, po jejímž sklopení vznikla plocha pro spaní.

Všechny verze měly společnou zadní sedadlovou lavici pro tři osoby, po jejímž sklopení vznikla plocha pro spaní.

VW upřednostnil varianty se dvěma samostatnými sedadly a s jedním samostatným sedadlem a chladicím boxem. Koncept modelu Multivan byl tak na světě.

VW upřednostnil varianty se dvěma samostatnými sedadly a s jedním samostatným sedadlem a chladicím boxem. Koncept modelu Multivan byl tak na světě.

V prospektech Volkswagenu jste se mohli o zbrusu novém Multivanu v roce 1985 dočíst třeba tohle:

V prospektech Volkswagenu jste se mohli o zbrusu novém Multivanu v roce 1985 dočíst třeba tohle:

„S velmi kvalitním podvozkem jezdí jako osobní vůz a stejně snadno se i ovládá. Díky své ideální konstrukci a promyšlenému rozdělení obestavěného prostoru nabízí však mnohem více místa...

„S velmi kvalitním podvozkem jezdí jako osobní vůz a stejně snadno se i ovládá. Díky své ideální konstrukci a promyšlenému rozdělení obestavěného prostoru nabízí však mnohem více místa...

...Automobil pro rodinu, cestování, volný čas, koníčky, nocleh a městský provoz.“

...Automobil pro rodinu, cestování, volný čas, koníčky, nocleh a městský provoz.“

Předností Multivanu byla jeho výbava. Místo pro až 6 osob, komfortní sedadla, vpředu nastavitelná, samostatné sedadlo s odkládací schránkou vzadu...  Více v článku...

Předností Multivanu byla jeho výbava. Místo pro až 6 osob, komfortní sedadla, vpředu nastavitelná, samostatné sedadlo s odkládací schránkou vzadu... Více v článku...

Mezi další novinky u Volkswagenu patří upoutávka na novou generaci velkoprostorového modelu Mutlivan s interním označením T7. Snímek přídě ukazuje stylový panel LED světlometů s výraznou grafikou.
Multivan využije v nové generaci platformu MQB, která má model po stránce jízdních vlastností více přiblížit osobním modelům značky.  Více v článku...
Představení Volkswagenu Multivan T7 je plánováno na polovinu června. Zdroj: Volkswagen
Nový Volkswagen Multivan T7 se svým designem inspiruje u generací T3 a T4. Odkazuje na ně tvarem kapoty a horizontální linií okolo karoserie. Zdroj: Volkswagen
24
Fotogalerie

Nový Volkswagen Multivan T7 se chlubí skvělou vychytávkou. Poslouží i řidiči

Že se na posuvném skládacím stolku nedá vymyslet nic nového? Nová generace rodinného Volkswagenu ukazuje, že ano.

Premiéra nové generace multivanu je na spadnutí, už jsme se mohli seznámit s ukázkou jeho palubní desky a zkoumat, čím po stránce designu odkazuje na své předky. Nyní zde máme další várku pečlivě dávkovaných informací, hlavní téma: stolek. Ten měl ve svém vnitřku již první multivan před více než pětatřiceti lety a nechyběl doposud žádné generaci.

V nové verzi T7 sahají kolejnice pro uchycení stolku až do přední části vozu, mohou ho tak využít i řidič a spolujezdec jako odkládací prostor pro nápoje díky třem držákům. Při posunu vzad vznikne mezi předními sedadly volný prostor pro průchod a stolek může sloužit pasažérům v druhé a třetí řadě. Po stisknutí tlačítka se stolek vysune směrem vzhůru a zpřístupní další odkládací prostory. Pokud ho chcete demontovat, odjistíte ho snadno dvěma úchyty na postavci.

Oficiální premiéra Multivanu T7 nás čeká přibližně za měsíc a půl. K dostání bude výhradně s automatickou převodovkou DSG a také jako plug-in hybrid. Oproti aktuální T6.1 nabídne větší rozvor a i rozchod kol, linie střechy má být naopak nižší. Stát bude na platformě MQB, díky níž bude moci dostat nejnovější asistenční a bezpečnostní systémy.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud