Vozy koncernu PSA  jsou velmi dobré , ale stejně jako ostatní i je trápí pár mušek. Jednou z nich je třeba infotainment. Stávající software má poměrně chaotické ovládání a v některých modelech i velmi malé rozlišení, což nepůsobí moc reprezentativně. To by se mohlo zanedlouho změnit. Konkrétně do tří let. Foto: autorevue.cz

Vozy koncernu PSA jsou velmi dobré, ale stejně jako ostatní i je trápí pár mušek. Jednou z nich je třeba infotainment. Stávající software má poměrně chaotické ovládání a v některých modelech i velmi malé rozlišení, což nepůsobí moc reprezentativně. To by se mohlo zanedlouho změnit. Konkrétně do tří let. | Foto: autorevue.cz

Společnost se totiž nyní nechala slyšet, že díky spolupráci s Googlem nabídne ve svých automobilech infotainmenty s rozhraním Android Automotive OS, a to již v roce 2023. Tento operační systém je například v elektromobilu  Polestar 2  a mnozí si jej nemůžou vynachválit. Vozy značek Peugeot,  DS , Citroën či Opel tak budou mít zcela nové rozhraní. Foto: Polestar

Společnost se totiž nyní nechala slyšet, že díky spolupráci s Googlem nabídne ve svých automobilech infotainmenty s rozhraním Android Automotive OS, a to již v roce 2023. Tento operační systém je například v elektromobilu Polestar 2 a mnozí si jej nemůžou vynachválit. Vozy značek Peugeot, DS, Citroën či Opel tak budou mít zcela nové rozhraní. | Foto: Polestar

Zmíněné automobilky však nejsou jediné, kdo si schopností nového systému všiml. Zájem o Android má i koncern General Motors, který jej uvede příští rok ve vozech  Cadillac  a  Chevrolet . Popularita tohoto operačního systému je dána jeho vlastnostmi. Foto: Polestar

Zmíněné automobilky však nejsou jediné, kdo si schopností nového systému všiml. Zájem o Android má i koncern General Motors, který jej uvede příští rok ve vozech Cadillac a Chevrolet. Popularita tohoto operačního systému je dána jeho vlastnostmi. | Foto: Polestar

Jedná se totiž o takzvaný open-source software, neboli software s otevřeným zdrojovým kódem. Automobilky si jej tak mohou upravovat podle svého, ovšem za dodržování určitých podmínek. Stejné to máte i u telefonů. Systém Android najdete ve většině z nich, protože vyvinout a spravovat svůj vlastní operační systém by některé výrobce srazilo na kolena. Foto: Polestar

Jedná se totiž o takzvaný open-source software, neboli software s otevřeným zdrojovým kódem. Automobilky si jej tak mohou upravovat podle svého, ovšem za dodržování určitých podmínek. Stejné to máte i u telefonů. Systém Android najdete ve většině z nich, protože vyvinout a spravovat svůj vlastní operační systém by některé výrobce srazilo na kolena. | Foto: Polestar

 Foto: Polestar

| Foto: Polestar

 Foto: Polestar

| Foto: Polestar

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line Foto: David Rajdl

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line | Foto: David Rajdl

...nebo balíček Premium 2 shrnující 10palcový infotainment s navigací, bezklíčový přístup a přihrádku s bezdrátovým nabíjením telefonu (40.000 Kč – jen pro Elegance a GS Line). Foto: Polestar

...nebo balíček Premium 2 shrnující 10palcový infotainment s navigací, bezklíčový přístup a přihrádku s bezdrátovým nabíjením telefonu (40.000 Kč – jen pro Elegance a GS Line). | Foto: Polestar

Zvýhodnění 50.000 Kč na všechny výbavy Corsy-e nemusí mít dlouhého trvání. Platnost ceníku uvádí Opel do 31. března 2020 nebo do vyprodání skladových zásob. Foto: Polestar

Zvýhodnění 50.000 Kč na všechny výbavy Corsy-e nemusí mít dlouhého trvání. Platnost ceníku uvádí Opel do 31. března 2020 nebo do vyprodání skladových zásob. | Foto: Polestar

 | TEST Peugeot 2008 GT Line 1.5 BlueHDi Foto: Petr Homolka

 | TEST Peugeot 2008 GT Line 1.5 BlueHDi | Foto: Petr Homolka

 | TEST Peugeot 2008 GT Line 1.5 BlueHDi Foto: Petr Homolka

 | TEST Peugeot 2008 GT Line 1.5 BlueHDi | Foto: Petr Homolka

 Zdroj: Peugeot

| Zdroj: Peugeot

 Zdroj: Peugeot

| Zdroj: Peugeot

 Zdroj: Peugeot

| Zdroj: Peugeot

Společnost se totiž nyní nechala slyšet, že díky spolupráci s Googlem nabídne ve svých automobilech infotainmenty s rozhraním Android Automotive OS, a to již v roce 2023. Tento operační systém je například v elektromobilu  Polestar 2  a mnozí si jej nemůžou vynachválit. Vozy značek Peugeot,  DS , Citroën či Opel tak budou mít zcela nové rozhraní. Foto: Polestar
Zmíněné automobilky však nejsou jediné, kdo si schopností nového systému všiml. Zájem o Android má i koncern General Motors, který jej uvede příští rok ve vozech  Cadillac  a  Chevrolet . Popularita tohoto operačního systému je dána jeho vlastnostmi. Foto: Polestar
Jedná se totiž o takzvaný open-source software, neboli software s otevřeným zdrojovým kódem. Automobilky si jej tak mohou upravovat podle svého, ovšem za dodržování určitých podmínek. Stejné to máte i u telefonů. Systém Android najdete ve většině z nich, protože vyvinout a spravovat svůj vlastní operační systém by některé výrobce srazilo na kolena. Foto: Polestar
 Foto: Polestar
14
Fotogalerie

Vozy koncernu PSA si nejspíš smažou jednu bolístku. Řešení máte možná v kapse

Společnost PSA hodlá v roce 2023 přesedlat z aktuálního operačního softwaru svých automobilů na platformu Android Automotive OS.

Vozy koncernu PSA jsou velmi dobré, ale stejně jako ostatní i je trápí pár mušek. Jednou z nich je třeba infotainment. Stávající software má poměrně chaotické ovládání a v některých modelech i velmi malé rozlišení, což nepůsobí moc reprezentativně. To by se mohlo zanedlouho změnit. Konkrétně do tří let.

Společnost se totiž nyní nechala slyšet, že díky spolupráci s Googlem nabídne ve svých automobilech infotainmenty s rozhraním Android Automotive OS, a to již v roce 2023. Tento operační systém je například v elektromobilu Polestar 2 a mnozí si jej nemůžou vynachválit. Vozy značek Peugeot, DS, Citroën či Opel tak budou mít zcela nové rozhraní.

Zmíněné automobilky však nejsou jediné, kdo si schopností nového systému všiml. Zájem o Android má i koncern General Motors, který jej uvede příští rok ve vozech Cadillac a Chevrolet. Popularita tohoto operačního systému je dána jeho vlastnostmi.

Jedná se totiž o takzvaný open-source software, neboli software s otevřeným zdrojovým kódem. Automobilky si jej tak mohou upravovat dle svého, ovšem za dodržování určitých podmínek. Stejné to máte i u telefonů. Systém Android najdete ve většině z nich, protože vyvinout a spravovat svůj vlastní operační systém by některé výrobce srazilo na kolena.

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Doporučujeme

Články odjinud